Det verkar som om du ännu inte registrerat i vår gemenskap. För att registrera dig klicka här ...

Global Oneness Community          
Automatiska översättningar som gjorts av Google:
Albanian Arabic Bulgarian Catalan Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician German Greek Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian Vietnamese

Go Back   Global Oneness gemenskapen > Global Oneness Main > Särskilda frågor
Registrera Bloggar Artiklar Bilder Videos Goodies FAQ Memberlist Dagens inlägg Söka Dagens inlägg Markera forum som lästa Chatrum

Särskilda frågor Varje form av frågor som rör ditt liv, personlig utveckling eller situation som du vill ha hjälp med från andra. Dessutom får du gärna hjälpa någon som har en fråga - oftast har vi alla upplevt liknande saker i en eller annan form ...

Quick News
Välkommen till Global Oneness Community! Global Oneness gemenskapen är en plats för utbyte av tankar och idéer om inre och yttre förändring och omvandling. För att skriva måste du register here. Några länkar att börja med: Forum Hem, Samhällsgrupper, Bloggar, Artiklar, Bilder, Videos, Videosök, Kontakt, FAQ , Statistik. Ha roligt och känna sig riktigt välkommen till samhället!

Obs: Denna annons inte visas för registrerade medlemmar

Tags
Trådar: Divide , Forgive
Videoklipp: Divide , Forgive ,

Reply

LinkBack Ämnesverktyg Visningslägen
Old 07-02-2009, 03:36   #1 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 779, Level: 15Points: 779, Level: 15Points: 779, Level: 15
Activity: 0%Activity: 0%Activity: 0%

Ourself's Avatar

Activity Longevity
0/20 6/20
Today Posts
0/0 sssssss61
Tack: 84
Ourself is on a distinguished road

Kan du förlåta de som skulle skilja oss åt?

Jag kan förlåta. Bin Laden, Bush, Hitler ... Något krig Monger kommer att göra.

Jag kan förlåta dem eftersom jag inte tror att de förstår vad de gör. Om de visste att det var själva de var hata och skada, skulle de se att det finns ett problem. De kan inte åtgärda problemet eftersom de anser utsidan måste fastställas innan insidan.

Att längta efter lidandet är vansinne. Leva en mardröm. Jag kan förlåta någon för att göra något skadligt medan medvetslös. Men jag skulle ändå låsa upp dem tills de är vakna.

Vad tror du?
07-02-2009, 05:03
amani313 (07-25-2009), Essence  (07-02-2009), Kathleen ann (07-02-2009), Venu Nair (07-02-2009)
Old Vad tror du?   #2 (Permalink)
Medlem
Senior Member
Points: 5,511, Level: 50Points: 5,511, Level: 50Points: 5,511, Level: 50
Activity: 39%Activity: 39%Activity: 39%

kathleen ann's Avatar

Activity Longevity
6/20 17/20
Today Posts
0/0 ssssss362
kathleen ann is on a distinguished road

Re: Kan du förlåta de som skulle skilja oss åt?

Citat:
Ursprungligen postat av Oss själva View Post

Jag kan förlåta dem eftersom jag inte tror att de förstår vad de gör. Om de visste att det var själva de var hata och skada, skulle de se att det finns ett problem. De kan inte åtgärda problemet eftersom de anser utsidan måste fastställas innan insidan.

Att längta efter lidandet är vansinne. Leva en mardröm. Jag kan förlåta någon för att göra något skadligt medan medvetslös. Men jag skulle ändå låsa upp dem tills de är vakna.

07-02-2009, 03:15
Hej allihopa,

Jag instämmer i dina tankar själv. Förlåtelse är en healer för oss alla i min mening. Ibland inte en lätt sak att göra om smärtan är fortfarande rå och känslor hög .. jag hört någonstans, att förlåta är inte att säga vad du / de gjorde är / var rätt. Men att vi inte längre bära den smärta som unforgiveness feeds till vår egen själ / ande. Det måste vara så mycket svårare men vid beröring på ett personligt note.My känslor förlåtelse ger tillbaka andarna makt att känna och göra bra ... Men jag känner ett skydd mot särskilt utsatta barn överallt. Därför ja, känner jag att de som skadar bör hållas borta från dem de skada. kanske också själva ........ Bara mina tankar naturligtvis

Kärlek och fred till er och alla .... kak
kathleen ann está offline   Reply With Quote
Följande 4 användare säger tack till Kathleen Ann For This Useful Post:
amani313 (07-25-2009), Essence  (07-02-2009), Narnia (07-04-2009), Oss själva (07-02-2009)
Old Vad tror du?   #3 (Permalink)
Super Medlem
Moderator
Points: 15,366, Level: 85Points: 15,366, Level: 85Points: 15,366, Level: 85
Activity: 47%Activity: 47%Activity: 47%

Essence's Avatar

Activity Longevity
7/20 18/20
Today Posts
0/0 sssss1207
Blog Entries: 3
Tackade 1.319 Times in 708 Posts
Essence is on a distinguished road

Citat:

07-02-2009, 07:33
Greetings min andliga Kin,

Mina tankar om detta ämne:
Förlåtelse är inte en fråga. Precis Kath sa, att förlåta är att läka själv, den omgivande situationen och många andra också inblandade. Mina personliga erfarenheter har visat mig att när en person vaknar andligt till en viss plats, blir förlåtelse även en stum punkt. Att känna behovet av att "förlåta" ett annat måste det finnas någon handling som tagits personligen av den som förlåter. När denna platå i awakenment har uppnåtts behovet att bearbeta händelser som personliga upphör att existera. Även om det kommer vi att använda ordet "angripare" inte fokusera ont uppsåt direkt och personligen till en annan person, den "väckt attackee ... tilltänkta offer" ser händelsen för vad det är, Illusion, (*) Därför måste alla att fästa på energi av händelsen på ett personligt sätt går förlorad. Detta perspektiv ger ingen energi obligationslån som behöver förlåtelse. (*En anteckning undan här: alltid en illusion som spelar en särskild del för inlärning och tillväxt inblandade).
Min nästa tanke på denna tråd är:
Jag är inte så säker på att många av dessa individer, i synnerhet på den kommer vi att beskriva det som .... "Högst upp i kedjan av kommandot" inte är fullt medvetna om just precis vad det är de gör och är helt enkelt beredda att "betala priset" för det energiska förödelse sina handlingar skörda, var för deras olika personliga skäl. Och ja, jag talar på en nivå som är, åtminstone, energiskt vaknat.
Nu, på nästa nivå av att veta, den nivå som förstår och fungerar fullt ut från den plats där acceptans och kunskap som vi alla är ett, det skapade en del av Jaget som kan se, förstå och acceptera de dramatiska händelsen för vad det är. Denna del av Self kan även hålla medkänsla och tacksamhet för andlig varelse som har gått med på att spela rollen av "illvilliga ett" i denna illusion vi kallar tredje Dimensional Reality. Detta är ett mycket svårt begrepp att känna igen, omfatta, och håll som sanning på energisk nivå av den tredje dimensionen, men det är en sanning i alla fall.
På denna vibrations nivå av ljus, kan det Högre Självet och ser att det "skadliga ett" bara är en andlig peer som godkänt, av olika skäl i sina egna, fysiskt förkroppsligad i denna täta tredje dimensionell nivå av existens och lek en del, en som de flesta av oss inte skulle bry sig att ta på. Från detta plan av "verkligheten" kommer att förstå när vi kan uppbåda ut inifrån oss, även i den tredje dimensionen, känslor av medlidande och tacksamhet för denna broder eller syster jag talade om tidigare. Betyder det att vi överse med deras insatser på tredje dimensionell nivå? Nej Betyder det att vi tillåter fysiskt inkarnerade att de ska skada andra gånger? Nej Betyder det att vi har en roll att spela och ett ansvar att hålla oss själva ansvariga för våra handlingar eller icke-handlingar, i den illusoriska drama vi alla deltar i? Ja.
Så ni ser, när vi börjar vår andliga awakenment, börjar vi arbeta från nivåer vi aldrig ens tänkt på tidigare, än mindre trodde fanns. Som vaknade och uppvaknande tredje dimensionell fysiska varelser vi är uppenbara som, vi har mycket ansvar och arbete att göra. Det är dags att vi börjar på allvar med att ta på vad vi kom hit från de högre världarna att göra.

Mycket kärlek, ljus och många välsignelser till er alla,

Namaste

Essence
Essence está offline   Reply With Quote
Följande 5 användare säger tack till Essence For This Useful Post:
amani313 (07-25-2009), Kathleen ann (07-05-2009), Narnia (07-04-2009), Oss själva (07-02-2009), umaybrt (07-02-2009)
Old 07-03-2009, 06:01   #4 (Permalink)
Medlem
Gröngöling

Ourself's Avatar

Activity Longevity
0/20 6/20
Today Posts
0/0 sssssss61

Tack för genomtänkta svar, mina bröder;

Kathleen Anne;

Citat:
Det måste vara så mycket svårare men vid beröring på ett personligt note.My känslor förlåtelse ger tillbaka andarna makt att känna och göra bra ... Men jag känner ett skydd mot särskilt utsatta barn överallt. Därför ja, känner jag att de som skadar bör hållas borta från dem de skada. kanske också själva ........ Bara mina tankar naturligtvis
Jag vet vad du menar ... Jag har hört att människor som förlåter sin barndom missbrukare är mer benägna att bryta den kedja av missbruk än de som håller ilska i.

När du uppnå en verklig känsla av medlidande, är det lustigt hur man kan ta bort all mening och se objektivt på en situation och se det rätta att göra. Agera istället för reagera. Jag har hört att vissa människor när de tar bort all mening innan den uppnår sann Medkänsla bli nhilistic och faktiskt kan skada sig.

Det är min uppfattning att det nästan hände Sidhartha Gautama under det trädet.

Det är inte så att jag inte känner till dessa saker, men jag är ändå tämja min tiger. Min version av den gyllene regeln är Ha kul, inte såra någon, men låt ingen såra dig.

Citat:
Nu, på nästa nivå av att veta, den nivå som förstår och fungerar fullt ut från den plats där acceptans och kunskap som vi alla är ett, det skapade en del av Jaget som kan se, förstå och acceptera de dramatiska händelsen för vad det är. Denna del av Self kan även hålla medkänsla och tacksamhet för andlig varelse som har gått med på att spela rollen av "illvilliga ett" i denna illusion vi kallar tredje Dimensional Reality. Detta är ett mycket svårt begrepp att känna igen, omfatta, och håll som sanning på energisk nivå av den tredje dimensionen, men det är en sanning i alla fall.
På denna vibrations nivå av ljus, kan det Högre Självet och ser att det "skadliga ett" bara är en andlig peer som godkänt, av olika skäl i sina egna, fysiskt förkroppsligad i denna täta tredje dimensionell nivå av existens och lek en del, en som de flesta av oss inte skulle bry sig att ta på. Från detta plan av "verkligheten" kommer att förstå när vi kan uppbåda ut inifrån oss, även i den tredje dimensionen, känslor av medlidande och tacksamhet för denna broder eller syster jag talade om tidigare. Betyder det att vi överse med deras insatser på tredje dimensionell nivå? Nej Betyder det att vi tillåter fysiskt inkarnerade att de ska skada andra gånger? Nej Betyder det att vi har en roll att spela och ett ansvar att hålla oss själva ansvariga för våra handlingar eller icke-handlingar, i den illusoriska drama vi alla deltar i? Ja.
Tack, det är precis vad jag menar. Det är här som Compassion har ingenting alls att göra med hur du känner inför något så är inte längre känslor på. Det är bara ren logik ... Förnuft.

Citat:
Så ni ser, när vi börjar vår andliga awakenment, börjar vi arbeta från nivåer vi aldrig ens tänkt på tidigare, än mindre trodde fanns. Som vaknade och uppvaknande tredje dimensionell fysiska varelser vi är uppenbara som, vi har mycket ansvar och arbete att göra. Det är dags att vi börjar på allvar med att ta på vad vi kom hit från de högre världarna att göra.

Jag instämmer helhjärtat. Mitt enda problem är att försöka räkna hur jag skulle vara mest användbar för helheten.
amani313 (07-25-2009), Essence  (07-03-2009), Kathleen ann (07-05-2009)
Old 07-03-2009, 04:22   #5 (Permalink)
Super Medlem
Moderator

Essence's Avatar

Activity Longevity
7/20 18/20
Today Posts
0/0 sssss1207

Citat:

Tack, det är precis vad jag menar. Det är här som Compassion har ingenting alls att göra med hur du känner inför något så är inte längre känslor på. Det är bara ren logik ... Förnuft.

Jag instämmer helhjärtat. Mitt enda problem är att försöka räkna hur jag skulle vara mest användbar för helheten.
Hälsningar oss själva och välkommen tillbaka. Long time no see .....

Jag skulle vilja göra en kommentar om dina ord jag har markerat i "Royal Blue" färg ....
Även om jag förstår på en intellektuell nivå vad du menade med din formulering jag kände behov av att kanske klarlägga och förtydliga lite så det finns inte missförstånd av någon någonstans. Detta betyder inte att ni håller med mig, betyder det bara "jag" ser det här sättet ...... lol
Jag förstår inte hur "medkänsla" kan emotionless. Som ett faktum, oavsett hur jag analysera det, på den höga nivå av andlig frekvens vi talar om skulle jag säga att det är en omöjlighet. Nu kommer jag håller med om att "medkänsla" får en helt ny energi på denna nivå, och precis som du angav till Kath, en sann känsla av medlidande skapar objektivitet och klargör rätt insatser från en, eftersom han släpper dem beslutsfattande i ett läge att "vidta åtgärder" i stället för bara "reagera" att grunda känslor.
Jag antar att det jag försöker säga är, för mig, andlig medkänsla utgår från andlig rörelse, från sann andlig villkorslös kärlek. Jag vet "att vi kan ha" medkänsla med lösgörande "och jag undervisar här är en plats vi alla eftersträvar. Vi kan ha en logisk förståelse för medlidande, kan vi visa medkänsla utan att bli anslutna till dramer som skapat ett behov av medkänsla i första hand, men medkänsla denna nivå skapas i Höga hjärtchakrat och ovan, och kan inte vara alla omfattar helande vibrationer vi talar om om det bara är delad av en logisk nivå av vår varelse. Det måste komma från vår källa av gudomlig ovillkorlig kärlek, och alla och alla som någonsin har upplevt själva denna frekvens av Love's vibrationer, vågar jag säga skulle absolut likna det en "andlig Emotion".
Jag är trött och det är sent så jag försöker dela mina tankar om detta, så jag hoppas jag har förklarat mina tankar på detta sätt.

Kärlek, Ljus och välsignelser,

Namaste

Essence

PS Vi kanske kan prata senare om hur vi alla kan bättre tjänar det hela?

Senast redigerad av Essence; 07-03-2009 at 04:15..
Följande 3 användare säger tack till Essence For This Useful Post:
amani313 (07-25-2009), Kathleen ann (07-05-2009), Oss själva (07-03-2009)
Old Följande 4 användare säger tack till oss själva For This Useful Post:   #6 (Permalink)
Medlem
Gröngöling

Ourself's Avatar

Activity Longevity
0/20 6/20
Today Posts
0/0 sssssss61

Hej Essence!

Jag ser fram emot det samtalet.

Jag ser var du kommer ifrån om detta men jag måste Kärleksfullt oense bara en LITEN bit.

Citat:
Jag förstår inte hur "medkänsla" kan emotionless. Som ett faktum, oavsett hur jag analysera det, på den höga nivå av andlig frekvens vi talar om skulle jag säga att det är en omöjlighet. Nu kommer jag håller med om att "medkänsla" får en helt ny energi på denna nivå, och precis som du angav till Kath, en sann känsla av medlidande skapar objektivitet och klargör rätt insatser från en, eftersom han släpper dem beslutsfattande i ett läge att "vidta åtgärder" i stället för bara "reagera" att grunda känslor.
Jag antar att det jag försöker säga är, för mig, andlig medkänsla utgår från andlig rörelse, från sann andlig villkorslös kärlek.

Känsla med känslor och känsla med känslor är två olika saker, enligt min åsikt. Om benet var skadad, skulle det ta känsla att se det behöver healing? Jag tror inte det ... Du känner smärta genom benet och du agerar på det. Samma sak som om du ser en person skadad på gatan. Du känner smärta genom denna person och agera därefter.

Du behöver inte tycka synd om den personen mer än du måste tycka synd om ditt ben. Du känner smärta och agera därefter. Jag tror att om det grundar sig på känslor, skulle det vara en reaktion, och inte en åtgärd.

Som jag ser det, om känslor är nödvändiga för att känna ovillkorlig kärlek, är det baserat på villkoret om hur du känner vid den tiden och kunde inte vara objektiva.

Hur mycket verkliga känslor behöver du visa att sätta på en jacka, eftersom det är kallt? Även den mest hjärtlösa person kommer att sätta på handskar i Arktis, men utan att veta det, de är barmhärtiga mot sina händer.

För mig är det bara sunt förnuft.
07-03-2009, 05:26
amani313 (07-25-2009), Essence  (07-03-2009), Kathleen ann (07-05-2009), Narnia (07-04-2009)
Old 07-03-2009, 05:52   #7 (Permalink)
Super Medlem
Moderator

Essence's Avatar

Activity Longevity
7/20 18/20
Today Posts
0/0 sssss1207

Jag skulle bara vilja gå registrerats som sagt jag hoppas att du väljer att bo hos oss här under lång tid på denna Oneness forum. Du har verkligen så mycket att erbjuda. Redan jag skulle sakna dina ord om ni skulle besluta att inte delta.

Okej, låt mig se om jag förstått er rätt .... Eftersom jag verkligen tror att vi lägger samma koncept, gör vi bara det utifrån våra individuella uppfattningar och från den 3 dimensionella nivån och därför är vi tvungna att använda den 3 dimensionella form av kommunikation, som tyvärr inte fungerar och fungerar bra vid graden av begreppet som vi diskuterar ... .... LOL (snart .... mycket snart, kommer vi meddela alla i former som är mycket bättre lämpade för denna typ av diskussion ... ... LOL)

Först håller jag ... .. känsla av känslan med känslan är verkligen mycket olika saker. I brist på bättre sätt att snabbt beskriva skillnaden jag kommer att använda detta exempel. Känsla av rörelse är "Human", känsla förnimmelse är "Vulcan". Är du en Star Trek-fan? Lol

Det andra sättet du säger "tomat" och jag säger, "toe-maw-fiberkabel" (phonic stavning ...) finns i ditt uttalande: "Du behöver inte tycka synd om den personen mer än du måste känna ledsen för dina ben ". Jag håller med. Men ...
Nivån av medlidande som jag talar inte bärs av medlidande. Medkänsla bäras av medlidande skapas ur bas känslor och är mycket tät i sin energi jämfört med nivån på Andliga Medkänsla jag talar om. Denna lägre nivå av medlidande skapas i den 3 och 4 chakran, respektive Solar Plexus och hjärtat chakran. (Det är väckt och antänds i den 3: e chakra och sedan växer och flyttar till den 4: e chakra och det är därifrån som den utgår vidare från oss som skall delas med andra). Denna typ av medlidande har dess nödvändighet i de lägre världarna av existens och sanning, bristen på denna nivå av medkänsla är vad som fört mänskligheten och vår värld till den plats där den är nu. (Detta skulle ha kunnat undvikas, detta kan ha varit gudomlig källa plan, men det är en annan konversation .... Lol)
Om du läste mitt förra inlägg ser du att jag gjorde omnämnda "faktum / idé / koncept" att nivån av medkänsla Jag talar om skapas och utgår från den nivå av High Heart Charka och uppåt. Det är inte samma sak som den medkänsla som skapats från vår fysiska densitet känslor. Det är inte ens skapas från våra altruistisk omsorg känslor som är av en hög grad av energi i den 3: e dimensionen, som för övrigt denna nivå av medkänsla behövs nu på planeten med full kraft för att hjälpa mänskligheten i helande och uppvaknande.
Får jag bjuda dig, om du är bekant med innehållet och användningen av de 7 Chakra systemet, prova det här .... Begrunda och andas genom området mellan den höge hjärtchakrat och strupe Chakra. High hjärtchakrat är den 8: e chakra och ligger ungefär halvvägs mellan hjärtchakrat och strupe Chakra. Se vad, om något du upplever med detta.
Jag måste säga, jag är verkligen njuta av den här konversationen. Tack för det. Vilken gåva.

Jag väntar spänt din och alla andras kommentarer på denna fantastiska utbyte av idéer. Tack för att starta denna tråd.

Namaste

Essence

Senast redigerad av Essence; 07-03-2009 at 05:51..
Följande 2 användare säger tack till Essence For This Useful Post:
amani313 (07-25-2009), Oss själva (07-03-2009)
Old 07-03-2009, 06:02   #8 (Permalink)
Super Medlem
Moderator

Essence's Avatar

Activity Longevity
7/20 18/20
Today Posts
0/0 sssss1207

PS Jag glömde nästan .... Jag tror inte att känslor är nödvändiga för att känna Unconditional Guds kärlek, åtminstone inte 3. Dimensionell densitet känslor. Men jag tror att de är språngbrädor människor använder för att katapult dem till den plats där de öppnar upp för energi Unconditional Guds kärlek.

Namaste

Essence
Följande 2 användare säger tack till Essence For This Useful Post:
amani313 (07-25-2009), Oss själva (07-03-2009)
Old   #9 (Permalink)
Medlem
Gröngöling

Ourself's Avatar

Activity Longevity
0/20 6/20
Today Posts
0/0 sssssss61

Hej igen, Essence! Jag hoppas verkligen du har en fantastisk dag.

Detta kan vara en smula lång ... Tiggeri alla benådar.

Citat:
Okej, låt mig se om jag förstått er rätt .... Eftersom jag verkligen tror att vi lägger samma koncept, gör vi bara det utifrån våra individuella uppfattningar och från den 3 dimensionella nivån och därför är vi tvungna att använda den 3 dimensionella form av kommunikation, som tyvärr inte fungerar och fungerar bra vid graden av begreppet som vi diskuterar ... .... LOL (snart .... mycket snart, kommer vi meddela alla i former som är mycket bättre lämpade för denna typ av diskussion ... ... LOL)
Jag håller ... Det kan beskatta kommunicera med ord. Och jag instämmer också i att en av de nästa steg är att avskaffa behovet. Jag undrar hur de flesta skulle anpassa sig till oförmåga att decieve.

Citat:
Först håller jag ... .. känsla av känslan med känslan är verkligen mycket olika saker. I brist på bättre sätt att snabbt beskriva skillnaden jag kommer att använda detta exempel. Känsla av rörelse är "Human", känsla förnimmelse är "Vulcan". Är du en Star Trek-fan? Lol

Nu vet jag att vi talar samma koncept! Jag försökte mycket svårt att komma med en Vulcan sätt att sätta medkänsla. Det enda jag kunde tänka på var min egen ... Valet som skapar minsta skada är den etiska en. Oh vänta en minut ... Har det inte går något i stil med "De behov som många överväger behovet av de få" som Kirk svarade "Ibland behov av ett större än hos flertalet" Spock just kinda höjde på ögonbrynen om jag minns rätt (Spock var ett Kirk var reffering till, lol).

Jag verkligen gillar Star Trek. Jag tror att vi kommer att använda livsmedel replicators någon gång snart. När vi pekar i ständig rörelse, energi-, resurs-och överbefolkning problemet kommer att höra av legender.

Citat:
Nivån av medlidande som jag talar inte bärs av medlidande. Medkänsla bäras av medlidande skapas ur bas känslor och är mycket tät i sin energi jämfört med nivån på Andliga Medkänsla jag talar om. Denna lägre nivå av medlidande skapas i den 3 och 4 chakran, respektive Solar Plexus och hjärtat chakran. (Det är väckt och antänds i den 3: e chakra och sedan växer och flyttar till den 4: e chakra och det är därifrån som den utgår vidare från oss som skall delas med andra). Denna typ av medlidande har dess nödvändighet i de lägre världarna av existens och sanning, bristen på denna nivå av medkänsla är vad som fört mänskligheten och vår värld till den plats där den är nu. (Detta skulle ha kunnat undvikas, detta kan ha varit gudomlig källa plan, men det är en annan konversation .... Lol)

Jag håller igen. Jag har nyligen granskat chakran. Jag har hört mycket om dem, men inte tillräckligt för att veta vad jag talar om. Jag vet vad du menar om det synd om. Om grunden för Medkänsla enbart grundas på synd är det förstärker fortfarande oss och "dem" sjukdom.

Citat:
Om du läste mitt förra inlägg ser du att jag gjorde omnämnda "faktum / idé / koncept" att nivån av medkänsla Jag talar om skapas och utgår från den nivå av High Heart Charka och uppåt. Det är inte samma sak som den medkänsla som skapats från vår fysiska densitet känslor. Det är inte ens skapas från våra altruistisk omsorg känslor som är av en hög grad av energi i den 3: e dimensionen, som för övrigt denna nivå av medkänsla behövs nu på planeten med full kraft för att hjälpa mänskligheten i helande och uppvaknande.

Jag måste erkänna, tycker jag är en intressant. Ideal jag håller oftast logik bygger (Alla är en ...) och det är lockande att höra samma koncept för Medkänsla uppstå en förståelse av chakrana. Inte för att jag inte redan visste det kloka i Chakras är bra, men att jag kanske har underskattat hur nyttigt det egentligen kan vara.

Citat:
Får jag bjuda dig, om du är bekant med innehållet och användningen av de 7 Chakra systemet, prova det här .... Begrunda och andas genom området mellan den höge hjärtchakrat och strupe Chakra. High hjärtchakrat är den 8: e chakra och ligger ungefär halvvägs mellan hjärtchakrat och strupe Chakra. Se vad, om något du upplever med detta.

Tack så mycket! Jag kommer att göra detta på lunch i morgon. Jag är för trött nu, och jag vill kunna fokusera rätt (jag jobbar nattskift, blah).

Citat:
Jag måste säga, jag är verkligen njuta av den här konversationen. Tack för det. Vilken gåva.

Jag väntar spänt din och alla andras kommentarer på denna fantastiska utbyte av idéer. Tack för att starta denna tråd.

I'm enjoying it too. Tack för svar!

Namaste

Citat:
PS Jag glömde nästan .... Jag tror inte att känslor är nödvändiga för att känna Unconditional Guds kärlek, åtminstone inte 3. Dimensionell densitet känslor. Men jag tror att de är språngbrädor människor använder för att katapult dem till den plats där de öppnar upp för energi Unconditional Guds kärlek.

Mest förvisso ... Smärta lär oss att läka.

Senast redigerad av oss själva; 07-03-2009 at 06:05..
Ourself está offline   Reply With Quote
Följande 2 användare säger tack till oss själva For This Useful Post:
amani313 (07-25-2009), Essence  (07-03-2009)
Reply

Liknande Trådar
Tråd Startat Forum Svar Senaste inlägg
Frågor: Förlåt en Affair - Varför skulle du? Editor Nyheter - Kärlek & relationer 0 06-18-2009 02-10-2009
Frågor: Hur kan förlåta en affär - Är det ens möjligt att förlåta en affär? Editor Nyheter - Kärlek & relationer 0 05-13-2009 08:10
Frågor: Jag kan inte ursäkta min Cheating make - Råd och tips som kan hjälpa Editor Nyheter - Kärlek & relationer 0 03-23-2009 05:50
Förhållanden: Secrets av en framgångsrik relation - Del 17 - Forgive and Forget Editor Nyheter - Relationships 0 03-11-2009 01:30

Tags
Divide , Forgive
Divide , Forgive ,

Ämnesverktyg
Visningslägen

Posting Rules
Du inte Posta nya ämnen
Du inte post svar
Du inte post bilagor
Du inte redigera dina inlägg

BB code är
Smilies är