Det verkar som om du ännu inte registrerat i vår gemenskap. För att registrera dig klicka här ...

Global Oneness Community          
Automatiska översättningar som gjorts av Google:
Albanian Arabic Bulgarian Catalan Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician German Greek Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian Vietnamese

Go Back   Global Oneness gemenskapen > Global Oneness Main > Särskilda frågor
Registrera Bloggar Artiklar Bilder Videos Goodies FAQ Memberlist Dagens inlägg Söka Dagens inlägg Markera forum som lästa Chatrum

Särskilda frågor Varje form av frågor som rör ditt liv, personlig utveckling eller situation som du vill ha hjälp med från andra. Dessutom får du gärna hjälpa någon som har en fråga - oftast har vi alla upplevt liknande saker i en eller annan form ...

Quick News
Välkommen till Global Oneness Community! Global Oneness gemenskapen är en plats för utbyte av tankar och idéer om inre och yttre förändring och omvandling. För att skriva måste du register here. Några länkar att börja med: Forum Hem, Samhällsgrupper, Bloggar, Artiklar, Bilder, Videos, Videosök, Kontakt, FAQ , Statistik. Ha roligt och känna sig riktigt välkommen till samhället!

Obs: Denna annons inte visas för registrerade medlemmar

Tags
Trådar: Divide , Forgive
Videoklipp: Divide , Forgive ,

Reply

LinkBack Ämnesverktyg Visningslägen
Old 07-03-2009, 06:28   #10 (Permalink)
Super Medlem
Moderator
Points: 15,275, Level: 85Points: 15,275, Level: 85Points: 15,275, Level: 85
Activity: 43%Activity: 43%Activity: 43%

Essence's Avatar

Activity Longevity
6/20 18/20
Today Posts
0/0 sssss1200
Blog Entries: 3
Tackade 1.307 Times in 703 Posts
Essence is on a distinguished road

Re: Kan du förlåta de som skulle skilja oss åt?

Greetings oss själva,
Jag kommer att behöva hämta upptagen med sysslor i 3D, så jag måste komma tillbaka till vår diskussion vid ett senare linjär tid ..... LOL

Jag kommer att lämna vårt samtal med detta för nu ...

Det är inte bara smärtan som lär oss att läka, är det också glädje, skratt, förundran och kärlek som för oss till kanten av att veta var vi visat vår fria vilja att skapa skönhet i våra liv.
Jag parafras Kahlil Gibran i sin bok "Profeten", där han delade med oss att det ligger i vår sorg som vi finner förmågan att uppleva vår största glädje, för utan sorg det skulle finnas något att jämföra vår glädje att på så sätt vi kunde inte veta det. Och det är till samma djup nära vår sorg som vi kan flyga till himlen i vår glädje.

Tills vi fortsätta .....

Kärlek, Ljus och välsignelser,

Namaste

Essence

Senast redigerad av Essence; 07-03-2009 at 07:00..
Essence está offline   Reply With Quote
Följande användare säger tack till Essence For This Useful Post:
Oss själva (07-05-2009)
Old 07-05-2009, 07:30   #11 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 779, Level: 15Points: 779, Level: 15Points: 779, Level: 15
Activity: 0%Activity: 0%Activity: 0%

Ourself's Avatar

Activity Longevity
0/20 6/20
Today Posts
0/0 sssssss61
Tack: 84
Ourself is on a distinguished road

Hej Essence;

Tack för ett tänkte väl ut och upplysande svar!

Jag har inte provat att meditera du föreslog ännu men de kommer när jag vaknar nästa.

När det gäller sorg och glädje, jag vet inte riktigt tror på motsatser. Jag vet att du inte håller med men i mitt sinne, kan det finnas en glädje som inte har motsatt där begreppen glädje och sorg föds. Jag säger inte att jag absolut är rätt på något sätt ... Bara min åsikt utifrån detta perspektiv.

Så snart glädje och sorg är märkta, det finns identitet. Detta är inte något dåligt om du inte glömma att identiteten är ingenting mindre än en nödvändig illusion vi gjorde i ordning undersöka vad vi är.

Jag tror inte att känslor är en evig handelsvara. Jag tror att de har förvärvats genom cykeln tillväxt. För mig, kom känslor efter medvetande, men vid medvetande var lösningen av alla ting och vägen är opartisk tills själv förverkligande uppstår, vilket i sin tur leder till egna uttryck. Det är där form och olika uttryck i form teoretiskt spelar in för mig personligen.

Namaste

Senast redigerad av oss själva; 07-05-2009 at 07:46..
Ourself está offline   Reply With Quote
Följande användare säger tack till oss själva For This Useful Post:
Essence  (07-05-2009)
Old 07-06-2009, 12:05   #12 (Permalink)
Super Medlem
Moderator
Points: 15,275, Level: 85Points: 15,275, Level: 85Points: 15,275, Level: 85
Activity: 43%Activity: 43%Activity: 43%

Essence's Avatar

Activity Longevity
6/20 18/20
Today Posts
0/0 sssss1200
Blog Entries: 3
Tackade 1.307 Times in 703 Posts
Essence is on a distinguished road

Hej Essence;

Tack för ett tänkte väl ut och upplysande svar!

Jag har inte provat att meditera du föreslog ännu men de kommer när jag vaknar nästa.

När det gäller sorg och glädje, jag vet inte riktigt tror på motsatser. Jag vet att du inte håller med men i mitt sinne, kan det finnas en glädje som inte har motsatt där begreppen glädje och sorg föds. Jag säger inte att jag absolut är rätt på något sätt ... Bara min åsikt utifrån detta perspektiv.

Så snart glädje och sorg är märkta, det finns identitet. Detta är inte något dåligt om du inte glömma att identiteten är ingenting mindre än en nödvändig illusion vi gjorde i ordning undersöka vad vi är.

Jag tror inte att känslor är en evig handelsvara. Jag tror att de har förvärvats genom cykeln tillväxt. För mig, kom känslor efter medvetande, men vid medvetande var lösningen av alla ting och vägen är opartisk tills själv förverkligande uppstår, vilket i sin tur leder till egna uttryck. Det är där form och olika uttryck i form teoretiskt spelar in för mig personligen.

Namaste [/ quote]
Greetings oss själva,

Du vet, det är intressant, jag vet inte riktigt oense ... Även jag har ingen tro på motsatser vid ankomsten till ursprungskällan. Du vet, jag antar kanske jag har aldrig tänkt på det på ditt sätt exakt, men när jag läste era ord jag hade att komma överens om att det kan finnas en glädje med inte tvärtom. Jag menar, är det inte det alla religiösa och andliga trossystem lär ..... att Original Source är bara "lyckliga tankar"? Men ..... inte samma begrepp som inte också innebär att det inom samma Original Source det måste finnas en sorg utan tvärtom, utan glädje? Omfattar inte ursprungliga källa och hela saker? Även Opposites? Eller tror du att begreppet motsatser bara finns här, eller åtminstone inom vissa lägre världarna av vibrationer? Vad är dina tankar om det? Jag vet att jag kommer att tänka på allt detta själv.

Också ..... du angav:
"Så snart glädje och sorg är märkta, det finns identitet. Detta är inte något dåligt om du inte glömma att identiteten är ingenting mindre än en nödvändig illusion Vi gjorde för att undersöka vad vi är."
Jag håller också med. Men ..... har vi inte kommit hit, vi var inte skickas hit för att göra just det? Undersöka vilka och vad vi är. Didn't Original Source "expandera", eller (och jag tvekar att använda begreppet, eftersom det är så 3D .... lol) "Fragment (i Illusion)" om sin förmåga att uppleva just detta? Inte bara på vår nivå av existens, men på många andra?

Och Nästa ..... Ni sade:
"Jag tror inte att känslor är en evig handelsvara. Jag tror att de har förvärvats genom cykeln tillväxt. För mig kom känslor efter medvetande,

Jag håller med om att känslor som vi som uppenbart tredje dimensionella människor är vi inte existerar evigt. Jag håller med, denna typ av "rörelse" är "förvärvade" på olika sätt vi skulle kunna diskutera om vi så kände önskan .... LOL (Non som verkligen är viktigt i längden ...... LOL)

Ni sade:

"men innan medvetandet var lösningen av alla ting och vägen är opartisk tills själv förverkligande uppstår, vilket i sin tur leder till egna uttryck. Det är där form och olika uttryck i form teoretiskt spelar in för mig personligen. "

Och jag tycker att känslan av att andra nivåer i tillvaron förbi en viss punkt i Awakenment och upplysningen är opartisk till dramer av människor, ända till nivåer av existens och Illusionary dramer av galaxer och universum
MEN ....... Jag likställer inte opartiskhet med brist på medkänsla. Och med att vi har sortens gått varvet runt ..... lol
Jag antar att nästa vi ska diskutera om det inte ovillkorlig kärlek / medkänsla gudomlig källa är en känsla. Och kom ihåg, jag talar inte om "medlidande bäras av medlidande".

Jag har en annan fråga. Denna fråga bygger på antagandet att man tror på Varelser av andra dimensioner och dimensioner, att de "Aliens" eller "andliga ledare" eller "besteg Masters". Om du inte, så är det faktiskt ganska stum fråga.
Men om du gör .....

Tror du dessa "varelser i andra dimensioner och dimensioner" ha känslor? Om så är fallet, är deras känslor densamma som vår? Eller är deras känslor mer i linje med den opartiskhet Original medvetande?

Truly jag uppskattar detta utbyte av energi. Tack.

Kärlek, Ljus och välsignelser,

Namaste

Essence K

Essence está offline   Reply With Quote
Följande användare säger tack till Essence For This Useful Post:
Oss själva (07-06-2009)
Old 07-06-2009, 07:21   #13 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 779, Level: 15Points: 779, Level: 15Points: 779, Level: 15
Activity: 0%Activity: 0%Activity: 0%

Ourself's Avatar

Activity Longevity
0/20 6/20
Today Posts
0/0 sssssss61
Tack: 84
Ourself is on a distinguished road

Heyya Essence;

Jag är verkligen njuta av detta också. Tack så mycket för att du tog dig tid!

Citat:
Men ..... inte samma begrepp som inte också innebär att det inom samma Original Source det måste finnas en sorg utan tvärtom, utan glädje? Omfattar inte ursprungliga källa och hela saker? Även Opposites? Eller tror du att begreppet motsatser bara finns här, eller åtminstone inom vissa lägre världarna av vibrationer? Vad är dina tankar om det? Jag vet att jag kommer att tänka på allt detta själv.
När jag börjar komma in i denna del, många har en hård tid efter, lol ... Om jag börjar ljuda icke-sensical, bara ignorera mig.

Jag tror motsatser bara begrepp. Jag tror inte det finns sorg utan hopp om glädje men att glädjen i att helt enkelt utan begreppen glädje och sorg har ingen motsatsen. Till exempel tror jag hatar är bara en negativ manifestation av kärlek. Jag tror inte Love har en motsatt. Eller ens Magnetics ... Negativa och positiva polarites är varandras motsatser i cykeln, men det finns ingen motsats i cykeln själv.

Jag tror att vägen är den eviga Vibration. Andra vibrationer uppstår endast som en del av denna Vibration (Som vågor i havet, är havet sig en våg).

Motsatser är bara en del av vårt märkningssystem. Vi kallar detta system för märkning av separation eller dualitet. Innan dualitet, har motsatt ingen betydelse. Motsatser kan endast existera genom illusion av separation. Om allt är en, kan det inte finnas någon "annan" och det finns ingen "ingen annan".

Citat:
Jag håller också med. Men ..... har vi inte kommit hit, vi var inte skickas hit för att göra just det? Undersöka vilka och vad vi är. Didn't Original Source "expandera", eller (och jag tvekar att använda begreppet, eftersom det är så 3D .... lol) "Fragment (i Illusion)" om sin förmåga att uppleva just detta? Inte bara på vår nivå av existens, men på många andra?

Ja, jag tror det. Det är därför jag säger att det är en nödvändig illusion. Det var antingen det eller sitta här och göra ingenting för evigt ... Nej tack, lol.

Citat:
Jag håller med om att känslor som vi som uppenbart tredje dimensionella människor är vi inte existerar evigt. Jag håller med, denna typ av "rörelse" är "förvärvade" på olika sätt vi skulle kunna diskutera om vi så kände önskan .... LOL (Non som verkligen är viktigt i längden ...... LOL)

Inte det minsta. Men det är kul att tänka på ibland.

Citat:
MEN ....... Jag likställer inte opartiskhet med brist på medkänsla. Och med att vi har sortens gått varvet runt ..... lol
Jag antar att nästa vi ska diskutera om det inte ovillkorlig kärlek / medkänsla gudomlig källa är en känsla. Och kom ihåg, jag talar inte om "medlidande bäras av medlidande".

Gotchya ... Men nu har du verkligen gett mig något att begrunda. Jag är inte säker Medlidande var innan consciouness och jag tror att medvetandet var en plötslig förverkligande av "jag". Jag tror Medkänsla är ett resultat av egna insikten, men att det inte finns några eviga "Realiserade Self". Innan "jag" var en process eller utropstecken i sig själv förkunnelse och inte själv förverkligande. Det skulle göra det en evig jaget och jaget är bara en skugga av själv.

Jag tror att processen med att "jag" eller egenföretagare förverkligande hade ingen aning om själv eller något ... Det var just vägen tills vägen blev själv Aware. Det skulle ha något behov av att utveckla Compassion eftersom det inte fanns någon illusion att övervinna. Såvida som du uttryckte det, skulle Medlidande användas i samma mening som Love.

Jag tror inte källan hade känslor tills vi fått dem, men Love? Det är en toughy!

Citat:
Jag har en annan fråga. Denna fråga bygger på antagandet att man tror på Varelser av andra dimensioner och dimensioner, att de "Aliens" eller "andliga ledare" eller "besteg Masters". Om du inte, så är det faktiskt ganska stum fråga.
Men om du gör .....

Tror du dessa "varelser i andra dimensioner och dimensioner" ha känslor? Om så är fallet, är deras känslor densamma som vår? Eller är deras känslor mer i linje med den opartiskhet Original medvetande?

Jag är säker på att vissa har känslor och vissa inte. Jag tror att något som är avancerade och vet att allt är en och har vetenskap av något slag kommer också att ha känslor ... Ens Vulcans hade känslor. De undertrycker dem bara med ritual och uppfostran. Vissa skulle sannolikt vara som människor känslomässigt men en del skulle vara helt annorlunda. På ett sätt som gör det omöjligt att säga förrän det finns kontakt. Du vet aldrig ... Vi kan vara den mest avancerade på sub universum (Även om jag tvivlar på det). Liksom för andra rikena, jag vet inte riktigt spekulera ... Jag tror de är alla där och allt, men de är på andra sidan av big bang eller vad som helst. Jag är bara komma tillbaka till den mystiska men koncentrerar jag mig mest om vad som händer på detta område. Bron kommer till mig så småningom.

Nu kommer jag att få lite frukost och göra meditationen du föreslog.

Namaste

Senast redigerad av oss själva; 07-06-2009 at 07:27..
Ourself está offline   Reply With Quote
Reply

Liknande Trådar
Tråd Startat Forum Svar Senaste inlägg
Frågor: Förlåt en Affair - Varför skulle du? Editor Nyheter - Kärlek & relationer 0 06-18-2009 02-10-2009
Frågor: Hur kan förlåta en affär - Är det ens möjligt att förlåta en affär? Editor Nyheter - Kärlek & relationer 0 05-13-2009 08:10
Frågor: Jag kan inte ursäkta min Cheating make - Råd och tips som kan hjälpa Editor Nyheter - Kärlek & relationer 0 03-23-2009 05:50
Förhållanden: Secrets av en framgångsrik relation - Del 17 - Forgive and Forget Editor Nyheter - Relationships 0 03-11-2009 01:30

Tags
Divide , Forgive
Divide , Forgive ,

Ämnesverktyg
Visningslägen

Posting Rules
Du inte Posta nya ämnen
Du inte post svar
Du inte post bilagor
Du inte redigera dina inlägg

BB code är
Smilies är