Global Oneness Community          
Automatiska översättningar som gjorts av Google:
Albanian Arabic Bulgarian Catalan Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician German Greek Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian Vietnamese

Go Back   Global Oneness gemenskapen > Global Oneness Main > Öppna Oneness Forum
Registrera Bloggar Artiklar Bilder Videos Goodies FAQ Memberlist Dagens inlägg Söka Dagens inlägg Markera forum som lästa Chatrum

Öppna Oneness Forum Något med anknytning till Oneness. Diskussioner, idéer, tankar .... som inte passar in i ett annat forum.

Quick News
Välkommen till Global Oneness Community! Global Oneness gemenskapen är en plats för utbyte av tankar och idéer om inre och yttre förändring och omvandling. För att skriva måste du register here. Några länkar att börja med: Forum Hem, Samhällsgrupper, Bloggar, Artiklar, Bilder, Videos, Videosök, Kontakt, FAQ , Statistik. Ha roligt och känna sig riktigt välkommen till samhället!

Obs: Denna annons inte visas för registrerade medlemmar

Tags
Trådar: Dumhet , Generousity , Point
Videoklipp: Dumhet , Generousity , Point ,

Reply

LinkBack Ämnesverktyg Visningslägen
Old 05-28-2009, 02:48   #1 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 1,042, Level: 18Points: 1,042, Level: 18Points: 1,042, Level: 18
Activity: 0%Activity: 0%Activity: 0%

SeaOfTranquility's Avatar

Activity Longevity
0/20 11/20
Today Posts
0/0 ssssss100
Tack: 0
SeaOfTranquility is on a distinguished road

Vid vilken punkt blir generousity dårskap?

Som vissa av er kanske vet, jag anser mig vara en ganska omtänksam och generös person, trots att jag ofta svåra ekonomiska umbäranden, så jag frågar er alla: Vid vilket tillfälle känner du att vara generös kan förvandlas till dårskap?

Naturligtvis är det självklart att skänka bort din sista bit bröd eller sista dollarn är väldigt dumt, men hur är det att ge bort din näst sista dollar till exempel?
SeaOfTranquility está offline   Reply With Quote
Följande 2 användare säger tack till SeaOfTranquility For This Useful Post:
James (05-28-2009), Kathleen ann (05-30-2009)
Old 05-28-2009, 05:06   #2 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 505, Level: 10Points: 505, Level: 10Points: 505, Level: 10

Spiritraiser's Avatar

Activity Longevity
0/20 6/20
Today Posts
0/0 sssssss44
Plats: Neenah, WI
Blog Entries: 3
Tack: 17
Spiritraiser is on a distinguished road

Re: Vid vilken punkt blir generousity dårskap?

Dear havet;
Jag tror att det kan finnas någon gräns för vad man får - eftersom det kan finnas någon gräns för vad man får. Jag beklagar att ni har tider av ekonomiska svårigheter, men ur synpunkten inte bara metafysiska energi, men även kristna tro (som jag växte upp kristen) tror du kommer att ha brist leder bara till att skapa brist. Vad du lägga din uppmärksamhet på är vad du får. Jag vet att det är svårt, men även i tider av finansiell kamp istället för att fundera på hur du ska komma upp med pengar för att betala dina räkningar - fokus på att se pengarna kommer in i ditt liv och du är glatt betalar dina räkningar.
Är inte meningen med en andlig eller religiös övertygelse baserad på tro - att ha tro? Tvivel och osäkerhet vi känner uppstå från våra egna tankar, och när vi ger till dessa negativa tankar vi locka negativa situationer. Oavsett din tro är - Gud eller energikälla - om du inte tro att det är en bra sak för att skapa goda saker för dig - varför tror på det?
Mitt personliga svar skulle vara - ju mer du ger (i en jublande sätt) desto mer får du.
Mina tankar är med kärlek, fred och överflöd för dig i alla aspekter av ditt liv,
Spiritraiser
Spiritraiser está offline   Reply With Quote
Följande användare säger tack till Spiritraiser For This Useful Post:
Kathleen ann (05-30-2009)
Old 05-28-2009, 05:29   #3 (Permalink)
Medlem
Senior Member
Points: 11,723, Level: 74Points: 11,723, Level: 74Points: 11,723, Level: 74

James's Avatar

Activity Longevity
0/20 18/20
Today Posts
0/0 ssssss983
Re: Feelings-Across the Miles
Tackade 1.243 Times in 652 Posts
James is on a distinguished road

Citat:
Ursprungligen postat av SeaOfTranquility View Post
Som vissa av er kanske vet, jag anser mig vara en ganska omtänksam och generös person, trots att jag ofta svåra ekonomiska umbäranden, så jag frågar er alla: Vid vilket tillfälle känner du att vara generös kan förvandlas till dårskap?

Naturligtvis är det självklart att skänka bort din sista bit bröd eller sista dollarn är väldigt dumt, men hur är det att ge bort din näst sista dollar till exempel?
Hej SeaofTranquility,
Jag delar ur mitt eget liv,
Det finns många gånger i mitt liv som jag inte kan ge monetärt och det finns andra tillfällen att familjens prioriteringar måste beaktas innan jag lust att ge. Av samma skäl tycks vara normen för mig, har jag funnit att volontärarbete min tid där jag feeled dras till är ett utmärkt sätt att se till att jag alltid kan ge och på ett speciellt sätt.
Som en vårdande, ger personen själv, jag tror inte att det någonsin dåraktig från hjärtat. Du vet när dess rätt men med detta sagt, oavsett hur mycket pengar du hade, skulle du antagligen alltid välja att ge den behövande främling du uppfyllda innan du skulle gå ut och köpa en trevligare bil. Er hur jag är och därför lägger jag inte vill komma i pengar. Visst vore det vill jag ge mer, men på grund av hur jag känner, skulle det säkerligen leda till problem eftersom som jag sa tidigare, vara en familj man, mina beslut familj görs.
Så jag är ett fall som visar Spiritraisers kommentarer sant.
Jag vill inte vara överdrivet förmögna och därför är jag inte.
"Var försiktig med vad du önskar"
Fred,
James
James está offline   Reply With Quote
Följande 2 användare säger Tack till James For This Useful Post:
Essence  (05-29-2009), Kathleen ann (05-30-2009)
Old 05-29-2009, 05:00   #4 (Permalink)
Medlem
Senior Member
Points: 8,495, Level: 64Points: 8,495, Level: 64Points: 8,495, Level: 64
Activity: 100%Activity: 100%Activity: 100%

theinfiniteone's Avatar

Activity Longevity
14/20 10/20
Today Posts
0/0 ssssss825
Blog Entries: 1
theinfiniteone is on a distinguished road

Listen to your heart .... det är fortfarande röst skapare ... om det är den första bröd från en färsk limpa .. eller den sista biten ___ lyssna på ditt hjärta.

Karma är inte alltid ögonblick ...
... men det är alltid

Sinne skapar avgrunden...
...hjärtat korsar
theinfiniteone está offline   Reply With Quote
Följande 2 användare säger tack till theinfiniteone For This Useful Post:
Essence  (05-29-2009), Kathleen ann (05-30-2009)
Old 05-30-2009, 03:59   #5 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 1,042, Level: 18Points: 1,042, Level: 18Points: 1,042, Level: 18

SeaOfTranquility's Avatar

Activity Longevity
0/20 11/20
Today Posts
0/0 ssssss100
Tack: 0
SeaOfTranquility is on a distinguished road

Tack alla för svar och stöd, och jag kommer att ta allt om det i mitt sinne!

Den punkt som togs upp om att ge mer än bara materiella varor är väldigt sant, speciellt för när jag inte har pengar till att hjälpa människor på andra sätt. Det finns många olika sätt att hjälpa trots allt, och jag måste bara se vilka som jag kan använda
SeaOfTranquility está offline   Reply With Quote
Följande användare säger tack till SeaOfTranquility For This Useful Post:
Kathleen ann (05-30-2009)
Old 05-30-2009, 06:41   #6 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 460, Level: 9Points: 460, Level: 9Points: 460, Level: 9

AnnaMae's Avatar

Activity Longevity
0/20 8/20
Today Posts
0/0 sssssss50
Tack: 9
AnnaMae is on a distinguished road

Jag ska berätta en händelse ur mitt eget liv. Jag tänkte kyrkan en natt och jag hade väldigt lite kvar av min lön efter att betala räkningar. Jag visste vad jag skulle behöva sista mig för veckan för gas och mat. Jag minns inte vad jag hade, men jag tror det var 10 $, vilket då skulle ha tagit hand om båda. Jag hade ett samtal som pågår i mitt huvud, en vilja att jag ska ge det hela som en offergåva till Gud och en vilja att jag ska behålla den. Jag vet att det inte var jag som var med detta samtal eftersom det inte skulle sluta och jag försökte. Så till slut, sa jag, OK här kommer att sluta, jag ger allt jag har som ett offer. Jag gick till kyrkan (vi betalar vår präst så det gick till kyrkan för värme, el, etc) och gav allt jag hade för ett erbjudande. Negativa röst stannade och jag hade inga större problem. Jag tog min lunch med mig på måndag för att arbeta och jag var välsignad med en oväntad resa betala check som mer än tredubblades vad jag hade gett. Jag känner att jag skulle testas och det testar jag tror jag passerade.
AnnaMae está offline   Reply With Quote
Följande 2 användare säger tack till AnnaMae For This Useful Post:
Kathleen ann (05-31-2009), Shedrack (06-07-2009)
Old 05-31-2009, 06:10   #7 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 556, Level: 11Points: 556, Level: 11Points: 556, Level: 11

Shadrack's Avatar

Activity Longevity
0/20 8/20
Today Posts
0/0 sssssss50
Tack: 2
Shadrack is on a distinguished road

Jag tror inte generositet är aldrig dumt. Du kommer att belönas generöst om i en anda eller fysiskt, blir du belönad. Generositet är det bästa sättet att visa kärlek till Gud och kommer alltid att vara en metod jag kommer att fortsätta.
Shadrack está offline   Reply With Quote
Följande 2 användare säger tack till Shedrack For This Useful Post:
Kathleen ann (05-31-2009), umaybrt (06-30-2009)
Old 06-07-2009, 05:52   #8 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 687, Level: 13Points: 687, Level: 13Points: 687, Level: 13

stillone's Avatar

Activity Longevity
0/20 8/20
Today Posts
0/0 sssssss50
stillone is on a distinguished road

Just nu min ekonomi är i spillror, men jag kan alltid skrapa ihop några dollar för att hjälpa en person / orsak jag brinner för. Vi hade en Relay for Life i min stad går kväll. Jag har en vän med cancer. Bara vara där för att stödja honom och donera en liten summa var nog. Mitt hjärta finns där för honom och han vet att han kan lita på mig. Det är allt som betyder något.
stillone está offline   Reply With Quote
Följande 2 användare säger tack till stillone For This Useful Post:
Kathleen ann (06-07-2009), Shedrack (06-07-2009)
Old 06-07-2009, 09:50   #9 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 556, Level: 11Points: 556, Level: 11Points: 556, Level: 11

Shadrack's Avatar

Activity Longevity
0/20 8/20
Today Posts
0/0 sssssss50
Tack: 2
Shadrack is on a distinguished road

Generositet betyder inte alltid pengar. Tid ibland är mer värdefullt än pengar. Caring är mer värdefullt än pengar också. Ibland behöver någon bara några omsorg och medkänsla, och det är värt mycket mer än någon summa pengar.
Shadrack está offline   Reply With Quote
Reply

Liknande Trådar
Tråd Startat Forum Svar Senaste inlägg
HPU Assistant Professor of Religion Deltar i Boston Conference - High Point Un Editor Nyheter - Sciences & Practises 0 12-18-2008 01:20
Välde Cove Point tjänar LEED-certifiering på energieffektiva ... - MarketWatch Editor Nyheter - Green Energy 0 10-11-2008 01:30
Ancient profetior del 2 - Ancient profetior peka på Jesus som Messias Jonas1 Videoklipp - Samhälle och aktivism 0 09-22-2008 04:04
Ancient profetior del 5 - Ancient profetior pekar på andra uppenbarelsen i Kristus Jonas1 Videoklipp - Samhälle och aktivism 0 09-22-2008 04:02

Tags
Dumhet , Generousity , Point
Dumhet , Generousity , Point ,

Ämnesverktyg
Visningslägen

Posting Rules
Du inte Posta nya ämnen
Du inte post svar
Du inte post bilagor
Du inte redigera dina inlägg

BB code är
Smilies är