|
|
|
|||||||
| Registrer | Blogger | Artikler | Bilder | Videoer | Godsaker | FAQ | Medlemsliste | Dagens innlegg | Søke | Dagens innlegg | Marker forumene som lest | Chat Room |
| Åpne Enhet Forums Alt relatert til Enhet. Diskusjon, ideer, tanker .... som ikke passer inn i et annet forum. |
| Quick News |
| Velkommen til Global Enhet Community!
Global Enhet Community er et sted for deling av tanker og ideer om indre og ytre endring og transformasjon. For å legge inn må du Registrer deg her. Noen linker å starte med:
Forum Hjem,
Social Groups,
Blogger,
Artikler,
Bilder,
Videoer,
Video Search,
Kontakt oss,
FAQ ,
Statistikk.
Ha det gøy og føle seg virkelig velkommen til fellesskapet!
|
| Tags |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Display Modes |
|
|
#1 (permalink) | ||
|
Medlem
Junior Member
|
På hvilket punkt betyr generousity blir dårskap?Som noen av dere kanskje vet, anser jeg meg selv å være en ganske omsorgsfull og sjenerøs person, til tross for mine ofte alvorlige økonomiske vanskeligheter, så jeg ber dere alle: På hvilket punkt føler du være sjenerøs kan bli til dårskap?
Visst er det en selvfølge at det å gi bort dine siste stykke brød eller siste krone er veldig dumt, men hva med å gi bort din neste til siste dollar for eksempel? |
||
|
|
|
| Følgende 2 Users Say Thank You to SeaOfTranquility For This Useful Post: |
James (05-28-2009),
Kathleen ann (05-30-2009)
|
|
|
#2 (permalink) | ||
|
Medlem
Junior Member
|
Re: På hvilket punkt betyr generousity blir dårskap?Kjære Sea;
Jeg tror det kan være noen grenser for hva man får - så kan det ikke være grenser for hva en får. Jeg beklager at du har perioder med økonomisk motgang, men fra ståsted ikke bare av metafysiske energi, men også kristne tro (som jeg var oppdratt kristne) tror du vil få mangel fører bare til å skape mangel. Hva du putter din oppmerksomhet på er hva du får. Jeg vet det er vanskelig, men selv i tider med økonomisk kamp i stedet for å tenke gjennom hvordan du skal komme opp med penger til å betale regninger - fokus på å se pengene komme inn i livet ditt og du er muntert betale regninger. Er ikke poenget med å ha en åndelig eller religiøs tro basert på tro - å ha tro? Den tvil og usikkerhet vi føler oppstå fra våre egne tanker, og når vi gir til de negative tankene vi tiltrekke seg negative situasjoner. Uansett tro - Gud eller energikilde - hvis du ikke har tro på at det er bra utformet for å skape gode ting for deg - hvorfor tror på det? Min personlige svaret ville bli - jo mer du gir (i en gledesfylt måte) jo mer får du. Mine tanker er av kjærlighet, fred og overflod for deg i alle aspekter av livet ditt, Spiritraiser |
||
|
|
|
| Følgende bruker sier takk til Spiritraiser For This Useful Post: |
|
|
|
#3 (permalink) | |||
|
Medlem
Senior Member
|
Re: På hvilket punkt betyr generousity blir dårskap?Quote:
Jeg deler fra mitt eget liv, Det er mange ganger i mitt liv at jeg ikke kan gi monetarily og det er andre tider at familien prioriteringer må vurderes før jeg ønsker å gi. Siden disse grunner synes å være normen for meg, har jeg funnet ut at frivilligheten min tid der jeg feeled trukket til, er en flott måte å sikre at jeg kan alltid gi og på en spesiell måte. Som en omsorgsfull, gir personen selv, tror jeg ikke gi noen gang er tåpelig fra hjertet. Du vet når sin rett, men med det blir sagt, uansett hvor mye penger du hadde, ville du sannsynligvis alltid velge å gi til at trengende fremmed du har møtt før du ville gå ut og kjøpe en bedre bil. Thats hvordan jeg er og dvs hvorfor jeg ikke ønsker å komme i pengene. Klart, det ville tillate meg å gi mer, men på grunn av måten jeg føler, ville det sikkert føre til problemer siden som jeg sa tidligere, blir en familie mann, mine beslutninger familien laget. Så jeg er en sak som beviser Spiritraisers kommentarer sant. Jeg ønsker ikke å bli svært rik og derfor er jeg ikke. "Vær forsiktig med hva du ønsker" Fred, ![]() James |
|||
|
|
|
| Følgende 2 Users Say Thank You to James For This Useful Post: |
Essence
(05-29-2009),
|
|
|
#4 (permalink) | ||
|
Medlem
Senior Member
|
Re: På hvilket punkt betyr generousity blir dårskap?Lytt til ditt hjerte .... det er fortsatt stemme skaperen ... om det er første stykke brød fra en fersk brød .. eller den siste brikken ___ lytte til ditt hjerte.
![]()
|
|
| Følgende 2 Users Say Thank You to theinfiniteone For This Useful Post: |
Essence
(05-29-2009),
|
|
|
#5 (permalink) | ||
|
Medlem
Junior Member
|
Re: På hvilket punkt betyr generousity blir dårskap?Takk for svar og støtte, og jeg vil ta alt sammen inn i mitt sinn!
![]() Poenget som kom opp om å gi mer enn bare materielle goder er veldig sant, spesielt når jeg ikke har penger til å hjelpe folk på andre måter. Det er mange forskjellige måter å hjelpe tross alt, og jeg må bare se hvilke som jeg kan bruke ![]() |
||
|
|
|
| Følgende bruker sier takk til SeaOfTranquility For This Useful Post: |
|
|
|
#6 (permalink) | ||
|
Medlem
Junior Member
|
Re: På hvilket punkt betyr generousity blir dårskap?Jeg skal fortelle deg en hendelse fra mitt eget liv. Jeg skulle kirke en natt, og jeg hadde lite igjen av lønnen min etter betaler regninger. Jeg visste hva jeg hadde måtte sist meg for uken for gass og mat. Jeg kan ikke huske hva jeg hadde, men jeg tror det var $ 10, som da ville ha tatt vare på begge. Jeg hadde en samtale som foregår i hodet mitt, et ønske meg å gi det hele som et offer til Gud og én ønsket meg å beholde den. Jeg vet at det ikke var meg som hadde denne samtalen fordi den ikke ville stoppe, og jeg prøvde. Så til slutt, sa jeg, ok dette kommer til å stoppe, jeg gir alt jeg har som et offer. Jeg dro til kirken (vi ikke betale presten så det hele gikk til kirken for å varme, elektriske, etc) og ga alt jeg hadde for et tilbud. Den negative stemme stoppet og jeg ville ikke ha noe mer bråk. Jeg tok min lunsj med meg på mandag for å jobbe og jeg ble velsignet med en uventet reise betale sjekke hvor mer enn tredoblet det jeg hadde gitt. Jeg føler jeg ble testet, og at testen jeg tror jeg passerte.
![]() |
||
|
|
|
| Følgende 2 Users Say Thank You to AnnaMae For This Useful Post: |
Kathleen ann (05-31-2009),
Shadrack (06-07-2009)
|
|
|
#7 (permalink) | ||
|
Medlem
Junior Member
|
Re: På hvilket punkt betyr generousity blir dårskap?Jeg tror ikke generøsitet er aldri dumt. Du vil bli belønnet sjenerøst enten i ånden eller fysisk, vil du bli belønnet. Gavmildhet er den beste måten å vise kjærlighet til Gud og vil alltid være en praksis jeg vil fortsette.
|
||
|
|
|
| Følgende 2 Users Say Thank You to Shadrack For This Useful Post: |
Kathleen ann (05-31-2009),
umaybrt (06-30-2009)
|
|
|
#8 (permalink) | ||
|
Medlem
Junior Member
|
Re: På hvilket punkt betyr generousity blir dårskap?Akkurat nå mine finanser er i Shambles, men jeg kan alltids skrape opp et par dollar for å hjelpe en person / sak jeg er opptatt av. Vi hadde en stafett for livet i byen min siste natt. Jeg har en venn med kreft. Bare å være der for å støtte ham og donere en liten sum var nok. Mitt hjerte er der for ham, og han vet han kan stole på meg. Det er alt som betyr noe.
|
||
|
|
|
| Følgende 2 Users Say Thank You to stillone For This Useful Post: |
Kathleen ann (06-07-2009),
Shadrack (06-07-2009)
|
|
|
#9 (permalink) | ||
|
Medlem
Junior Member
|
Re: På hvilket punkt betyr generousity blir dårskap?Gavmildhet betyr ikke alltid penger. Tid noen ganger er mer verdifullt enn penger. Omsorg er mer verdifullt enn penger også. Noen ganger må en bare noen omsorg og medfølelse og det er verdt mye mer enn noen sum penger.
|
||
|
|
|
![]() |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Last Post |
| HPU Assistant Professor of Religion Deltar i Boston Conference - High Point Un | Editor | Nyheter - Religion | 0 | 12-18-2008 01:20 |
| Dominion Cove Point tjener LEED-sertifisering for energieffektive ... - MarketWatch | Editor | Nyheter - Green Energy | 0 | 10-11-2008 01:30 |
| Eldgamle profetier del 2 - gamle profetiene peker på Jesus som Messias | Jonas1 | Videoer - Prophecies | 0 | 09-22-2008 04:04 |
| Eldgamle profetier del 5 - gamle profetiene peker på den andre åpenbaring av Kristus | Jonas1 | Videoer - Prophecies | 0 | 09-22-2008 04:02 |
| Tags |
| Trådverktøy | |
| Display Modes | |
|
|