|
|
|
|||||||
| Registrera | Bloggar | Artiklar | Bilder | Videos | Goodies | FAQ | Memberlist | Dagens inlägg | Söka | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | Chatrum |
| Öppna Oneness Forum Något med anknytning till Oneness. Diskussioner, idéer, tankar .... som inte passar in i ett annat forum. |
| Quick News |
| Välkommen till Global Oneness Community!
Global Oneness gemenskapen är en plats för utbyte av tankar och idéer om inre och yttre förändring och omvandling. För att skriva måste du register here. Några länkar att börja med:
Forum Hem,
Samhällsgrupper,
Bloggar,
Artiklar,
Bilder,
Videos,
Videosök,
Kontakt,
FAQ ,
Statistik.
Ha roligt och känna sig riktigt välkommen till samhället!
|
| Tags |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Visningslägen |
|
|
#19 (Permalink) | ||
|
Medlem
Gröngöling
|
Re: Vid vilken punkt blir generousity dårskap?När man läser inlägg om att ge någon baserat på deras kanske brist på potentiella eller vad man anser vara oansvarigt beteende, jag påmind om 2 saker - "göra mot andra som du skulle ha dem göra eder" och "domare inte så att ni inte dömas ".
Även om man inte kan tro att de någonsin skulle hamna i en liknande situation - Jag stannar alltid upp och tänka - "Tänk om det var jag?" Jag har bedömts många gånger i mitt liv och jag kan ärligt säga att jag inte tyckte om det. Fred, kärlek och överflöd, Spiritraiser |
||
|
|
|
|
|
#20 (Permalink) | |||
|
Medlem
Senior Member
|
Re: Vid vilken punkt blir generousity dårskap?Citat:
Du har rätt på citat. Det är därför jag gav den personen pengar, jag satte mig i deras skor .... kunde jag lämna den personen den kvällen och gå tillbaka till mitt vackra hem med ljus och a / c, under tiden hon sitter i mörkret svettning och eländig? Aldrig kunde jag inte göra det, jag gav henne min sista 60 $. Jag är inte domaren, jag vet att jag hjälpte henne den dagen och hon är tacksam, så jag vet att jag gjorde rätt för det tillfället. Tack för att ni påminde mig Spiritraiser Laura
|
|
|
|
#21 (Permalink) | ||
|
Medlem
Senior Member
|
Re: Vid vilken punkt blir generousity dårskap?Jag kan ha uttryckt mig dåligt i exemplet jag gav. Men jag tror Lolo uttryckte det mycket bättre - det gör skillnaden mellan att hjälpa och göra det möjligt. Detta handlar inte bara om sjukdomar i form av missbruk, men också t.ex. att en släkting pengar när han / hon inte gör det minsta ansträngning för att finna ett arbete, utan är en potatis tränare. Barnpassning att tonårsdotter's baby så att hon kan gå festande tre gånger i veckan och ta hem ett barn och efter att en tredje baby ...
Det handlar inte om att döma någon, är kärlek det handlar om. Tough Love. Ge hemlösa / eller drog-beroende på gatan en smörgås, vad kan möjligen vara fel med det? Och jag måste tillägga när jag har varit i en situation när jag har bett om hjälp av mina nära och kära, främst mina systrar och om de tittar på mig och säga Nej jag verkligen gå tillbaka och analysera vad är det jag begär av dem - Det är mest tid, inte något som är bra för mig, det skulle hjälpa mig att växa. Jag kan räkna dem att säga nej till mig när jag går vilse. Och jag är så tacksam för det. Senast redigerad av Narnia; 06-18-2009 at 04:56.. |
||
|
|
|
| Följande 2 användare säger Tack till Narnia For This Useful Post: |
LoLo113 (06-18-2009),
metamorphictrance (06-19-2009)
|
|
|
#22 (Permalink) | ||
|
Medlem
Gröngöling
|
Re: Vid vilken punkt blir generousity dårskap?Jag har en liknande situation i min familj där en systerdotter inte söker arbete, hon eller hennes make, och sedan rop på pengar att köpa mat och betala räkningar. När de inte får pengar är det inte används till mat för sina barn, men om narkotika och alkohol. Jag löser problemet i mitt hjärta genom att köpa dagligvaror ibland för att föda barn men jag ger inte pengar i denna situation.
|
|
|
|
#23 (Permalink) | ||
|
Medlem
Gröngöling
|
Re: Vid vilken punkt blir generousity dårskap?En sak som alltid har varit viktigt för mig är att oavsett vilken person jag ge gåvor eller generositet som använder dessa gåvor i klokt sätt, och inte tillgripa satsa pengar på laster, eller om gåvan var visdom ... om de vägrar att lyssna på den.
|
||
|
|
|
|
|
#24 (Permalink) | ||
|
Medlem
Gröngöling
|
Re: Vid vilken punkt blir generousity dårskap?Slutändan
Människor är ofta orimliga, ologisk och självcentrerade, ... förlåt dem ändå. Om du är typ, kanske folk anklagar dig för självisk, baktankar, ... be kind anyway. Om du är framgångsrik, kommer du att vinna falska vänner och några verkliga fiender, ... lyckas ändå. Om du är ärlig och uppriktig, kan folk lura dig, ... vara ärlig och uppriktig ändå. Vad du spendera år på att skapa någon kunde förstöra över en natt, ... bygga ändå. Om du finner frid och lycka, kan de vara svartsjuk, ... vara glad ändå. Det bra att du gör idag, kommer folk glömmer ofta om i morgon, ... gör gott ändå. Ge världen det bästa du har och det kan aldrig vara nog, ... ge det bästa som du har ändå. Du förstår, i slutändan är det mellan dig och Gud, ... Det var aldrig mellan dig och dem ändå. Mother Teresa |
||
|
|
|
| Följande användare säger tack till umaybrt For This Useful Post: |
Essence
(07-02-2009)
|
|
|
#25 (Permalink) | ||
|
Super Medlem
Moderator
|
Re: Vid vilken punkt blir generousity dårskap?Greetings all,
Jag ville bara säga att jag tror att det har varit ett stort ämne med många underbara inlägg, åsikter och uppriktiga svar. Jag har verkligen haft det. Och umaybrt, tack så mycket för att dela med oss Mother Teresa's ord. De och hon utstrålar ren kärleksfull energi. Kärlek, Ljus och välsignelser, Namaste Essence |
||
|
|
|
| Följande användare säger tack till Essence For This Useful Post: |
umaybrt (07-02-2009)
|
|
|
#26 (Permalink) | ||
|
New Member
Gröngöling
|
Re: Vid vilken punkt blir generousity dårskap?Det finns en skrift citat kom att tänka på när du läser denna tråd, "köttet är svagt, men anden är stark", och den tjänar till att hjälpa mig fokusera vid tveksamhet
![]() |
||
|
|
|
| Följande användare säger tack till DianneMarie For This Useful Post: |
Essence
(07-03-2009)
|
![]() |
Liknande Trådar
|
||||
| Tråd | Startat | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| HPU Assistant Professor of Religion Deltar i Boston Conference - High Point Un | Editor | Nyheter - Sciences & Practises | 0 | 12-18-2008 01:20 |
| Välde Cove Point tjänar LEED-certifiering på energieffektiva ... - MarketWatch | Editor | Nyheter - Green Energy | 0 | 10-11-2008 01:30 |
| Ancient profetior del 2 - Ancient profetior peka på Jesus som Messias | Jonas1 | Videoklipp - Samhälle och aktivism | 0 | 09-22-2008 04:04 |
| Ancient profetior del 5 - Ancient profetior pekar på andra uppenbarelsen i Kristus | Jonas1 | Videoklipp - Samhälle och aktivism | 0 | 09-22-2008 04:02 |
| Tags |
| Ämnesverktyg | |
| Visningslägen | |
|
|