Författare
Jonas1
Jag hoppas att du gillar Global Oneness gemenskapen
! Några frågor? Kontakta mig! ...
RSS Feed
Medlem logga in
Ditt Val
INVIGNING av Oneness Temple, Golden City, Indien, 22 April, 2008
Denna artikel förmedlar den verklighet jag själv upplevt och noggrant kontrollerad under den gångna veckan här i den gyllene staden där vi har bevittnat en händelse, unik i den moderna världen, öppnandet av Oneness Temple i Golden City, Indien, 22 Apri
Öppnande av Oneness Temple, Golden City, Indien, 22 April, 2008
från bloggen till Guru Singh
Anhöriga Denna artikel förmedlar den verklighet jag själv upplevt och noggrant kontrollerad under den gångna veckan här i den gyllene staden där vi har bevittnat en händelse, unik i den moderna världen. Oneness Temple
På mindre än 24 timmar nästan en miljon människor från hela Indien och över hela världen, Nord-och Sydamerika, Europa, Ryssland, Australien, Afrika, Kina och Japan, rest till nybyggda Oneness Temple få Darshan från och uttrycka tacksamhet till, Sri Amma och Sri Bhagavan. Sådan var utgjutande-rent ut sagt mirakulösa, att ingen hade kunnat förutse hur många som kom, inte ens i den vildaste vår vildaste fantasi.
Den noggrannare studera närvaro uppskattningar från bekräftelser, hade förutspått en miljon människor att besöka templet under de sex dagar öppning. Men på morgonen den första dagen, över 600.000 människor hade kommit! Detta var långt bortom 150.000 till 200.000 förväntas för varje dag och enligt de tåg och buss, en annan 2.5 till 3 miljoner euro på väg att komma under de närmaste dagarna! Oneness anläggningar kunde inte säkert rymma många av den här storleken. Sri Bhagavan, ur hans oro för allas säkerhet och välbefinnande, särskilt de tio tusentals barn som deltog kallade omedelbart stopp för Darshans och Temple ceremoni, konfigurera det i mindre grupper som förts bort under längre perioder. Om dessa tal hade samlats i västvärlden och evenemanget hade avbrutits, skulle resultatet ha sannolikt varit en av kaos och störningar, men i Indien, som unika och heliga land har tusentals år av andliga traditioner. Med attityder doppats i djup vördnad för Sri Amma och Sri Bhagavan och vad de lär ut och leva för, en lugn atmosfär rådde under hela insamlingen. Det var aldrig den minsta känsla av oordning eller avbrott. (Mycket tack vare liten del till över 3.500 händelse volontärerna tar personlig hand om alla sådana behov och 1.000 officerare säkerhet.) Förändringen i planerna gick smidigt, och varje man, kvinna och barn som planerat, förberett, eller deltog i detta evenemang måste känna sig oerhört stolta. Oneness Temple-ett tempel för åldrarna, har invigt, och de av oss välsignade att delta kommer omhuldar Darshans och dela dem med alla som vi kan. Oneness Templet var den tioåriga vision av Krishna JI (son till Amma och Bhagavan). Krishna JI föreställde ett magnifikt tempel som byggdes för alla trosinriktningar att samlas under ett tak. Detta manifesterade vision-Oneness Temple-har konstruerats för att utnyttja och förstora den exakta lagar dynamisk energi som utgör vårt fysiska universum och koppla in den i hela kosmos. En stor sammanflödet mellan fysik och metafysik ritades invecklat och sedan minutiöst vävs samman av Master Arkitekt, Dr Prabhat Kumar Poddar JI-under den inspiration och vägledning från Sri Amma och Sri Bhagavan (grundarna till Oneness Movement). Varje fas i detta tempel design och konstruktion är exakt i sina mätningar, alla längder, varje sväng och varje vinkel. Höjd och antal av varje trappor upp tre flygningar har beräknats med hjälp av vedisk matematik för att flytta energi i kroppens benrörelser orsaka en stor lätthet att klättra så många trappor-liknande Yoga i aktion. Varje vägg motsvarar jordens gravitationsfält konstruktioner. Magnetiska meridianen nät och placering och dimension för varje pelare och valv passar perfekt i denna matris. Alla takhöjder respons hos den mänskliga aura att skapa en känsla av fysisk och andlig välkomnande. Varje våning plan (komplett med deras jordiska riktningar), varje fönster och dörr Lägg till denna känsla av naturliga flödet. Placering och riktning av strömmande vatten som omger hela templet skapa effekten av att vara på en ö-öarna skapa ett överflöd av tydlighet och avstå från alla andra statiska, livlösa energier. Det mänskliga psyket erkänner detta som hemma. Oneness Templet är en exakt fysisk kopia av dessa naturliga dynamiken i livet. Den aktiverar vår mänskliga kroppens förmåga att integrera dessa naturliga dynamiken i en fysisk, mental, emotionell och andlig upplevelse av Oneness. Den enda struktur jag har sett sådana invecklade vetenskap och magnifika konst är det gyllene templet i Amritsar, Indien ... i cirka fyra hundra år sedan anställa samma fysiska / andliga medvetande. Dessa tempel-Oneness Templet och Golden Temple-är ett uttryck för ren mänsklig herravälde på det fysiska planet. De är faktiskt levande varelser, välsignelse varje levande varelse som utför dem. Och medan insidan blir vi en ren del av Cosmic kretssystem-inte individer, inte ensam, men alla är ett. Walking in Oneness Templet och Gyllene templet, du direkt uppleva att de fysiska utrymmen har konstruerats för att motsvara dina exakta andliga dimensioner. Du upplever att din naturliga friska glans. Därmed inte bara är du omringad av känslan att passa in i templet, men en djup glädje vaknar av att bara stå där. Som att gå in i en helande kammare där alla kända och okända krafter balans all tid och utrymme att anpassa den fysiska, mentala, emotionella och subtila organ till en. Låt mig ytterligare förklara vad intrikata uppmärksamhet har ägnats åt detaljerna i Oneness Templet s öppning. I en värld där hörnen är ofta skära och detaljer konsekvent undervärderas och förbisett, Krishna JI (son till Sri Amma och Sri Bhagavan) sätter varje ingående element att arbeta. Jag måste förklara att detta är en enastående faktum jag har upplevt på Oneness University, både här i Indien, och på Oneness University Campus i Namale, Fiji. Lagstiftningen i vård och dela med sig är inte bara filosofier här, de är verklighet i praktiken. För de hundratusentals människor som deltog vid detta tillfälle och för de miljarder människor som kommer att besöka denna magnifika struktur över tusen år framöver, Sri Amma och Sri Bhagavan, Krishna JI och hela Oneness organisationen, inte sparat någon kostnad i manifesterar vetenskapen om sina visioner och nåd sitt uppdrag. Förberedelserna inför vigningen och Temple öppning var så noga kartlagts och verkställas byggandet av Templet själv. Över sex detaljerad månader intrikata planering gick in i logistiken för öppnandet. Indiens största och mest framgångsrika event management företag anlitades för att övervaka alla aspekter. Anläggningarna var beredda omsorgsfullt för att tillgodose den dagliga förväntningar på 120.000 till 150.000 andlig anhängare. Den logistiska detaljer ingår skugga omfattas innehav områden för 150.000 människor i en tid med stora fläktar var tre meter, kontinuerlig färskt stationer vatten, matservering och toaletter. Eftersom människor var riktade mot templet i grupper om fem tusen, de gjorde det genom tre miles skugga täckta vägar-igen luften uppdateras med hjälp av stora fläktar alla tre meter, tillsammans med friskt vatten, mat och toaletter anläggningar. På dagen för den händelse det inte fanns några break-downs. Du behöver inte kalla en överväldigande framgång en uppdelning. Sri Bhagavan-seeing publiken multipliceras till hundratusentals så snabbt och entusiastiskt-enkelt omlagda och omstruktureras evenemanget för den rena säkerheten för alla inblandade personer. Återigen, med djup tacksamhet till Sri Amma och Sri Bhagavan, Krishna JI och familj för denna teknik och sina visioner, till Acharyas, det Dasas, Oneness Personal, regionala samordnare, och hela Oneness organisationen för ett väl utfört arbete. Vi går nu vidare tillsammans i en värld av Oneness.Alltid med kärlek Blessing Bön och tacksamhet, Guru Singh och Guruperkarma Kaur
Källa: från bloggen till Guru Singh
Se även: Oneness Temple Opening Bilder , Oneness Temple Photos , Oneness Temple Videos
Relaterade nyheter
Medlemmar's Comments
Postat 2008/05/21 vid Joanne
Jag är inte säker på vilken artikel jag betyg men det ser ut som ett ställe jag skulle vilja leva mitt liv ut. Finns det en guru där?
Postat 2008/05/25 vid Itzel Carranza
Utmärkt, vacker, klar! Thanks for sharing. Jag var där också och njöt så mycket energi, folket, händelsen! Kärlek Itzel Carranza från Mexico City.
Sida 1 av 1