Det verkar som om du ännu inte registrerat i vår gemenskap. För att registrera dig klicka här ...

Global Oneness Community          
Automatiska översättningar som gjorts av Google:
Albanian Arabic Bulgarian Catalan Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician German Greek Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian Vietnamese

Gå tillbaka   Global Oneness gemenskapen > Nyheter > Global Oneness
Registrera Mina Go Bloggar Artiklar Bilder Videos Goodies FAQ Memberlist Dagens inlägg Chatrum

Quick News
Välkommen till Global Oneness Community! Global Oneness gemenskapen är en plats för utbyte av tankar och idéer om inre och yttre förändring och omvandling. För att skriva måste du register here. Några länkar att börja med: Forum Hem, Samhällsgrupper, Bloggar, Artiklar, Bilder, Videos, Videosök, Kontakt, FAQ , Statistik. Ha roligt och känna sig riktigt välkommen till samhället!

Obs: Denna annons inte visas för registrerade medlemmar

Författare

Jonas1

Jag hoppas att du gillar Global Oneness gemenskapen ! Några frågor? Kontakta mig! ...

RSS Feed

Medlem logga in

Ditt Val
Kollektiva medvetande

Ett projekt inleddes 1998 vid Princeton University i ett försök att bevisa förekomsten av vad de kallade ett globalt medvetande, ett annat ord för kosmiska medvetandet. Global Consciousness Project (GCP) är en internationell insats som inrättats för att exp
Av Bret Buquest

1902, skrev Dr RM Burke en bok med titeln kosmiska medvetandet. Enligt Dr Burke, människans evolutionära utveckling består av tre former av medvetande.

1) Enkel Consciousness - Instinct

2) Self Consciousness - en självkännedom som en person är en separat enhet

3) kosmiskt medvetande - en klar uppfattning om innebörden av universum

Kosmiskt medvetande, utgör toppen av mänsklig evolution, en absolut visshet om att kosmos är i själva verket en levande närvaro. Det är en fullständig förståelse av "hela" med en åtföljande känsla av odödlighet.

Carl Jung, den berömda schweizisk psykiater, myntade uttrycket "kollektiva omedvetna" - i huvudsak samma eteriska föremål som kosmiskt medvetande, förutom de flesta människor är ovetande om dess existens. Han trodde det kollektiva omedvetna som en del av den evolutionära processen och delas av alla människor, men inte alla människor har möjlighet att utnyttja den.

Jung kallade det den grundläggande strukturen av personlighet som jag är byggd.

Ett projekt inleddes 1998 vid Princeton University i ett försök att bevisa förekomsten av vad de kallade ett globalt medvetande, ett annat ord för kosmiska medvetandet. Global Consciousness Project (GCP) är en internationell insats inrättas för att utröna huruvida sammankopplade medvetande kunde vetenskapligt validerade genom objektiva mätningar.

Forskningen inom detta område började för 40 år sedan när ett antal laboratorieexperiment visat att det mänskliga medvetandet faktiskt interagerar med slumpmässig händelse generatorer (REGS), vilket får dem att producera icke-slumpmässigt mönster.

Med andra ord fanns tankar att ha kapacitet att bli åtgärder som förändrat händelser.

Eftersom elektriska impulser överförs mellan hjärnceller återspegla handelsmönster som i sin tur generera medvetande, blev det en teoretisk möjlighet att samma fenomen skulle vara sant för en global kollektiv medvetande hela planeten. Så om enskilda skulle kunna skapa avvikelser från förväntade chans resultat än enbart en tankeprocess kanske det kan också vara sant på global basis.

Dr Roger Nelson, chef för Princeton Engineering Anomalies Research, ett ledande parapsykologiska institut undersökte vad som hände med en REG när flera personer fokuserar på en enda händelse.

Resultatet var imponerande. Plus var effekterna klart märkbar oavsett generatorn läge.

Det finns nu 75 datorer i nätverk i över 50 länder över hela världen att mata en probabilistically slumpmässig rad siffror till en värddator. Systemet söker efter perioder när den slumpvisa nummerserier bli något icke-slumpmässigt.

Av världens viktigaste händelser tycks utlösa icke slumpmässighet i mycket isolerade globala platser. Till exempel producerade 9 / 11 tragedin en massiv spik icke slumpmässighet i hela systemet.

Konsekvenserna är förvånande.

Varje person är en enskild enhet med ett tydligt medvetande. Men den samlade medvetande om hela mänskligheten verkar också vara en enskild enhet.

Allt är ett.

Detta kollektiva medvetande har hittills utnyttjats i många gånger. En mamma i Boston sinnen hennes son i Phoenix har haft en olycka som senare visar sig vara sant. En man känner sin gamla armé kompis är på väg att kalla honom strax innan telefonen ringer. En liten flicka finner sin förlorade handväska där en död morfar sa till henne att det skulle vara. En pojke har en akut känsla om att gå till en funktion där han möter sin blivande hustru. Det händer hela tiden.

Om det verkligen finns något sådant som ett kollektivt medvetande, vi som en mänsklig arter är alla sammankopplade i en metafysisk eller andlig mening. Våra individuella tankar påverkar kollektiva undermedvetna hela mänskligheten.

Tankar blir handling.

Om mänskligheten någonsin utvecklas bortom dess nuvarande form av girighet och överträdelse, vårt kollektiva medvetande blir en kollektiv välvilja och mänskligheten kommer att blomstra.

Fram till dess kommer det kollektiva medvetandet förbli en kollektiv huvudvärk.

_

Quote for the Day - "Mötet mellan två personligheter är som kontakten mellan två kemiska ämnen - om det finns någon reaktion, båda omvandlas." Carl Jung

Källa: Bret Burquist, http://www.areawidenews.com/blogs/1215/entry/20914/

Se även: Medvetande, Global Consciousness, Medvetande trådar, Dean Radin (videos),

Relaterade nyheter

Medlemmar's Comments
Postat 2008/10/18 vid Burl
Jag förenar Jungs kollektiva Uncoscious med David Bohm teori om den holografiska universum. För mig är vårt kollektiva medvetande en holografisk mönster existerande bortom tid och rum som uppstår för att uttrycka sig i tid och rum. Som sådan, när Moses kommer in i världen av transcendens genom att klättra i berg, gick Martin Luther King till samma berg, och få "fågelperspektiv", såg integrationen av svart pojke och vit flicka. Moses är alltså en holografisk mönster som manifesterar sig i tid och rum genom kung och detta uttryck finns inom oss som en potentiell utspelar sig precis som ett ägg är en potentiell baby i kvinnans äggstockar.

Går till bergets topp är att se helheten i livet. Någonstans i bibeln står det: "Gud talar man hör vi två." Det finns en underliggande holografiska mönster som manifesteras i tid och rum som våra egon, vår yta sinnen, identifiera som separata delar som verkar i naturen. Sanningen avslöjade säger oss att det finns ett mönster under hela naturen som är naturen som essens. Karaktär, med andra ord, uttrycker sig i allt. Vi är Naturen i sin nakenhet. Därför lever vi verkligen i en "Uni-Verse."

Jag vill också säga att modern i Boston sensing hennes son har haft en olycka verkar på en plats bortom tid och rum. Infinity inte existerar sida vid sida med sig själv alltså på en djup nivå vi är sammankopplade med helheten. Infinity återspeglas i proportioner i vår kropp, kallad Phi, den eviga 1,6 ...... och Pi, också en aldrig sinande antal. Intressant, Sophia, vishet, innehåller det grekiska "Phi" som är en feminin cirkel med en manlig linje som går i mitten speglar integration av alla saker i oändlighet (det kvinnliga "0" universum i potential det manliga "1" är den initating föraren till den utspelar sig i potentialen, dvs, Eros, Ordet, eller för att citera Hermes, "Will" ... eller som Tao Te Ching sjunger, "The Tao föder 1, 1 föder 2 (0 och 1) 2 föder 3 (förhållandet mellan de två) och 3 föder allt levande. Detta återspeglas också i vår bokstaven "A" med två linjer som härrör från en singulär punkt i oändligheten med en tredje rad om de två . I den hebreiska Aleph, har vi två procentenheter över en gräns. Enligt min ödmjuka åsikt, i vår dualistisk värld vi agerar mer som Aleph när vi borde vara mer som "A" till "A" enligt min mening uttrycker början mycket mer exakt och talar för att förhållandet mellan motsatser .... kvinna och man, blir därmed speglar varandra och motsatser bli som helhet spegel bilder istället för motpoler).

Om vi i vår nakenhet oändlig, då är det logiskt att modern i Boston kan Intuit sonens olycka i Arizona. Det finns helt enkelt ingen tid och rum mellanliggande mellan mor och hennes son. Detta är kärnan av intuition. Så, är universum en holografisk mönster existerande bortom tid och rum som uppstår i den eviga ögonblick att uttrycka det själv eftersom alla varelser, ting och händelser. Tid och rider utrymme gränslösa vidd av tidlöshet och spacelessness. Dessa två är inte två och gäller som våg rör havet. Som sådan ser modern bortom dualiteten i den son som en våg avlägsen till henne och submerges i djupet och ser hennes enhet med honom .... alltså hon känner hans olycka.

Gnostikerna konstatera att vi lever i Allt och inget uttrycka sin själv som en del och den del är faktiskt ett uttryck för all and nothing. Jesus säger i Thomas, "plocka upp en sten och jag är där." I den delen är hela. Jesus är det inkarnerade Sofia av Gud. Men det betyder att jag är samma Sonen som född av Sophia. Titta under min hud och se Jesus leende. Samma med dig.

Hoppas jag är inte alltför urspårade med vad du säger. Hade mycket roligt. Här är min passion. Tack för artikeln. Jag älskade det. Eftersom jag har inte haft detta redigeras, kanske det låter slarvigt. Men dess 6:30 på er och jag är inte på väg att vakna upp min fru att redigera. Hoppas det är vettigt, dock.
Postat 2009/06/30 vid Akuna Kumara
Tack så mycket för all denna information. Jag deltog med den första episoden
utförts av Steve Rother och gruppen ... det hette Love Connection och har deltagit i andra sedan med andra grupper några gånger. Det är ganska intressant vetenskaplig studie ..
Postat 2009/10/10 vid paulinabalk
Kära Jonas1,

Jag har varit en glupsk läsare av alla dina artiklar, är faktiskt jag har tagit utskrifter av dem och jag läste dem när jag reser.

Du vet orsaken?

Ju mer jag läser om vad alla ni skriver, desto djupare förståelse jag får ot dem. Hela tiden hade jag massor av missuppfattning om att uppnå Finansiellt oberoendeJag brukade tänka att vara rik är ekonomiskt fri, jag hade fel.

Jag återfick mitt medvetande och nu vet jag, vara ekonomiskt fri är rika på olika aspekter av livet.

Livet är så otroligt nu.

Tack kompis,
Paulina B.
Moskva
Sida 1 av 1

Alla tider är GMT. Klockan är nu 16:07.

vB Enterprise Översättare av NLP-er
Programvara från: vBulletin ® Version 3.8.1
Copyright © 2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd
Search Engine Optimization av vBSEO 3.1.0
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Ad Management by RedTyger