Det verkar som om du ännu inte registrerat i vår gemenskap. För att registrera dig klicka här ...

Global Oneness Community          
Automatiska översättningar som gjorts av Google:
Albanian Arabic Bulgarian Catalan Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician German Greek Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian Vietnamese

Gå tillbaka   Global Oneness gemenskapen > Global Oneness Main > My favorite praktiken!
Registrera Mina Go Bloggar Artiklar Bilder Videos Goodies FAQ Memberlist Dagens inlägg Chatrum

My favorite praktiken! Vilken är din favorit praxis för andlighet, personlig utveckling, hälsa eller bara blir balanserad? Dela den med oss! »Börja här!

Quick News
Välkommen till Global Oneness Community! Global Oneness gemenskapen är en plats för utbyte av tankar och idéer om inre och yttre förändring och omvandling. För att skriva måste du register here. Några länkar att börja med: Forum Hem, Samhällsgrupper, Bloggar, Artiklar, Bilder, Videos, Videosök, Kontakt, FAQ , Statistik. Ha roligt och känna sig riktigt välkommen till samhället!

Obs: Denna annons inte visas för registrerade medlemmar

Tags
Trådar: Färger, Ha på sig
Videoklipp: Färger ,Ha på sig ,

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009/06/15, 04:58   #1 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 2 458, Level: 32Points: 2 458, Level: 32Points: 2 458, Level: 32
Activity: 0%Activity: 0%Activity: 0%

freds avatar

Activity Longevity
0/20 18/20
Today Inlägg
0/0 ssssss226
Blog Entries: 1
Tack: 9
fred is on a distinguished road

Färger som du bär

Jag undrar hur många människor förstår att färgerna runt omkring dig kan ändra ditt sätt att göra nästan vad som helst. Jag har experimenterat med detta och hittills i dag åtminstone, färgen är brun, har varit en mycket avslappnad och strömmande dag.
fred está offline   Svara med citat
Följande användare säger tack till Fred For This Useful Post:
Essence (2009-06-15)
Gammal 2009/06/15, 14:57   #2 (Permalink)
Super Medlem
Moderator
Points: 14 258, Level: 82Points: 14 258, Level: 82Points: 14 258, Level: 82
Activity: 100%Activity: 100%Activity: 100%

Essences avatar

Activity Longevity
12/20 18/20
Today Inlägg
0/0 sssss1138
Blog Entries: 3
Tackade 1 186 Times in 649 Posts
Essence is on a distinguished road

Re: Färger du bär

Hälsningar fred,

Du är mycket korrekt, kan färger och påverkar oss på många olika nivåer. Vad du gör är egentligen en form av färgterapi.
Färgen Brown är mycket grundstötning, så som kan bidra till att förklara för er varför din dag är "avslappnad och flytande". Det är den färg som fäster oss på jorden och hennes väsen djur. Det används också när man arbetar för att bota djur.
Ett annat exempel, låt oss välja Orange eftersom det är ett komplement till Brown. Orange är färgen på Sacral (2nd) Chakra, vars sanskrit namn Svadhisthana.Detta chakra och färg handlar om reproduktion och skapande, glädje, sexualitet, omhändertagande, rörelse och förändring. Till exempel på en fysisk nivå den här färgen skulle användas när någon var ute efter att reproducera. Det är också färgen på kreativitet / skapande av någon form, konst ... måleri, musik, skriva etc. Det är energisk och inspirerande, fulla av liv och rörelse.
Vissa rökelsen (dofter) i samband med denna färg och chakra är jasmin, ros och sandelträ. Ett annat sätt att arbeta med och på detta chakra och färg är genom ädelstenar. Någon Gemstone av en orange färg skulle vara bra att använda, men vissa som har en speciell samhörighet med denna färg är Citrin, karneol och gyllene topas.
Också de viktigaste frågorna, eller lektioner i samband med detta chakra är de som arbetar med sexualitet och känslomässig balans.

Åh, och bara för dem som skulle vara nyfiken, är Sacral Chakra ligger cirka 2 fingrar bredd nedanför naveln. (är det ett ord eller två? bindestreck eller inga bindestreck? ....... lol aldrig kan komma ihåg ...)

What a great tråd. Tack för att starta det.

Kärlek, Ljus och välsignelser,

Namaste

Essence

Senast redigerad av Essence den 2009/06/15 klockan 15:18.
Essence está offline   Svara med citat
Gammal 2009/06/16, 04:02   #3 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 2 708, Level: 33Points: 2 708, Level: 33Points: 2 708, Level: 33
Activity: 64%Activity: 64%Activity: 64%

metamorphictrances avatar

Activity Longevity
7/20 16/20
Today Inlägg
0/0 ssssss187
metamorphictrance is on a distinguished road

Hej Essence,
Jag undrar om ni kunde berätta för mig om färger, lila och guld. De är de färgerna jag ser när jag är i enastående skick. Jag har inte kunnat finna en tillfredsställande förklaring till vad det betyder. De är också färger jag genast dras till.
Kärlek och fred, M *
metamorphictrance está offline   Svara med citat
Gammal 2009/06/17, 13:28   #4 (Permalink)
Super Medlem
Moderator

Essences avatar

Activity Longevity
12/20 18/20
Today Inlägg
0/0 sssss1138

Citat:
Ursprungligen postat av metamorphictrance Visa inlägg
Hej Essence,
Jag undrar om ni kunde berätta för mig om färger, lila och guld. De är de färgerna jag ser när jag är i enastående skick. Jag har inte kunnat finna en tillfredsställande förklaring till vad det betyder. De är också färger jag genast dras till.
Kärlek och fred, M *
Greetings M,
Båda dessa färger du nämnde är associerade med 7th/Crown Chakra. Funktionen för detta chakra är att öppna oss och ansluta oss till de högre andliga världarna. När detta chakra är inte balanserad och fungerar felfritt kan det leda till egocentriska beteende, depression, tvångstankar tänkande och förvirring. Positiva liv lektionen och huvudfrågor med börjat arbeta med detta chakra öppnas ordentligt expanderar vårt medvetande, andlighet och osjälviskhet.
Det är innebörden i båda dessa färger i en allmän bemärkelse.
Nu som för dig personligen.
När jag ansluter till din energi vad jag "ser" är Violet är beläget i området mellan din 6th/Third Eye och 7th/Crown chakran. Vad detta säger mig är att du arbetar på att öppna och balansera dessa chakran. Din Third Eye har varit öppna och stänga en tid nu och du är i färd med att lära sig att hålla det öppet och inte bli överväldigade av det. Nu när du blir alltmer vana att hålla er Third Eye öppen och balanserad du börjar öppna och arbeta med dina Crown Chakra mer.
Gold färg faktiskt ligger cirka 10 till 12 inches ovanför ditt huvud, (ungefär vid kanten av den andliga och mentala skikt av din eteriska kropp fält). Detta är faktiskt din andliga guiden gör ett starkare medveten / fysisk förbindelse med dig och hjälpa dig i detta arbete ni gör för närvarande på dig själv. Detta händer eftersom på någon nivå du har bett om detta skall kunna ske och nu låter det ske. Detta Gold färg är en dörröppning, om ni så vill, att göra en mer medveten anslutning till din Original Self. Det är den hjälp du har letat efter och ber om.
Håll mediterar och när du gör, medvetet öppna 6th/Third Eye och 7th/Crown chakran. Sedan när de är öppna, spinning och balanserad, ansluta till den gyllene klot av ljus som är ovanför huvudet och se vart det tar dig.
Jag föreslår att du först se till att dina andra chakran är öppna, balanserade och i gott skick innan du gör detta och för det andra, föreslår jag också att, åtminstone i början, du inte lämna ditt 6th och 7th chakran helt öppna utom när du mediterar. Hålla dem öppna för allmänheten och 24 / 7 kan vara lite överväldigande tills du är mer förtrogna med att arbeta med dem. Stäng inte ner dem helt när du inte mediterar, helt enkelt bromsa spinn vägen ner och och inte ha dem helt öppet. IF ... Du hittar även det är för mycket i början, sedan gå vidare och stänga ner dem, men öppnar dem igen upp så tidigt som möjligt bekvämt tid och plats.
Jag kommer också berätta att jag ser mindre blockeringar i din 3rd/Solar Plexus och 5th/Throat chakran. Inget alltför tung och tjock, men mindre blockeringar i alla fall. Ifall ni inte är alltför bekant med färgerna på dessa två chakran, är 3: e gula och den 5: e är blå. Båda dessa blockeringar är relaterade till självkänsla frågor, ifall ni undrar.
Jag hoppas att detta har hjälpt och besvarade några av dina frågor. Jag hoppas också att jag inte har sagt för mycket av personlig natur i detta offentliga forum och gör dig obekväm. Jag svarade här för att ni postat och frågat det här så jag utgick ifrån att det är där ni föredrog jag gör det.
Du är en vacker själ. Tack så mycket för den energi du lägger till världen ....

Namaste

Essence

PS Du kanske också vill läsa tråden som nyligen var uppe på Violet Flame. Om jag minns rätt, började theinfiniteone det.
PPS Just an FYI: sanskrit ordet för Crown Chakra är Sahasrara och betyder "tusenfalt". Det symboliseras av tusen petaled vit lotusblomma.

Senast redigerad av Essence den 2009/06/17 klockan Alle tijden zijn GMT. Het is nu.
Följande användare säger tack till Essence For This Useful Post:
metamorphictrance (2009-06-17)
Gammal 2009/06/17, 14:54   #5 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 2 708, Level: 33Points: 2 708, Level: 33Points: 2 708, Level: 33
Activity: 64%Activity: 64%Activity: 64%

metamorphictrances avatar

Activity Longevity
7/20 16/20
Today Inlägg
0/0 ssssss187
metamorphictrance is on a distinguished road

Tack Essence,
Ni har gett mig något jag kan arbeta med. Precis som ni säger ... se vart det tar mig.
Namaste, M *
metamorphictrance está offline   Svara med citat
Gammal 2009/06/19, 03:34   #6 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 1 912, Level: 27Points: 1 912, Level: 27Points: 1 912, Level: 27

kingskids avatar

Activity Longevity
0/20 16/20
Today Inlägg
0/0 ssssss127
Tack: 6
kingskid is on a distinguished road

Jag finner detta väldigt intressant. Säg mig, Essence, vad vet du av färgerna grönt och rosa. Dessa två färger som har haft någon särskild dragningskraft på mig tidigare och ändå, de verkar dra mig nu. När jag ser dem ser jag mig avslappnad och mycket öppna för andevärlden.
Följande användare säger tack till kingskid For This Useful Post:
Essence (2009-06-19)
Gammal 2009/06/19, 04:40   #7 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 1 743, Level: 25Points: 1 743, Level: 25Points: 1 743, Level: 25

tomkins avatar

Activity Longevity
0/20 13/20
Today Inlägg
0/0 ssssss150
Tack: 4
tomkin is on a distinguished road

Eftersom vi är på färg kick, är det någon mening bakom alla dessa "spooky människor som bär svart" affär? Och ju mer jag tänker på det, finns det något speciellt för dem som föredrar mörkare färger än lättare dem?
Essence (2009-06-19)
Gammal 2009/06/19, 15:45   #8 (Permalink)
Super Medlem
Moderator

Essences avatar

Activity Longevity
12/20 18/20
Today Inlägg
0/0 sssss1138

Citat:
Ursprungligen postat av kingskid Visa inlägg
Jag finner detta väldigt intressant. Säg mig, Essence, vad vet du av färgerna grönt och rosa. Dessa två färger som har haft någon särskild dragningskraft på mig tidigare och ändå, de verkar dra mig nu. När jag ser dem ser jag mig avslappnad och mycket öppna för andevärlden.

Greetings kingskid,
Jag delar gärna med dig om dessa färger.

Båda dessa färger är förknippade med 4th/Heart Chakra. I grunden grönt anses färgen på helande och rosa anses färgen på vibrationer av ovillkorlig kärlek, (på den nivå strax över den rent fysiska).
När detta chakra är inte öppen och fungerar korrekt kan det orsaka känslomässiga problem och dysfunktioner om samarbete beroende, melankoli och skapa oro för ensamhet, åtaganden och / eller svek. Dessa känslomässiga problem, om de lämnas obevakade och inte arbetat igenom kan, (Vilket betyder att det är en möjlighet inte ett oundvikligt) sedan i sin tur orsaka fysisk maladies såsom ytlig andning, högt blodtryck, dis hjärt-lätthet och även cancer.
Den andliga mål i samband med energi i hjärtchakrat lär balans, medkänsla och självacceptans. The life lektion föreningar förlåtelse och medkänsla för sig själv och för andra, och de viktigaste frågorna som måste läras och garnered samband med hjärtchakrat handlar om våra föreställningar om kärlek och relationer på alla nivåer.
Vissa dofter förknippade med detta chakra är ros, bergamott och Melissa. Några kristaller är associerade med den är, vattenmelon Turmalin, Rosenkvarts, smaragd, grön kalcit, jade, azurite, Aventurin, malakit och månsten-princip varje sten som är grönt eller rosa, och särskilt de med både färger i dem.
Sanskrit namnet på denna chakra är Anahata och dess symbol är en 12 kronblad lotusblomma, (vanligen rosa färg), inom denna 12 kronblad Lotus två korsande trianglar som bildar ett 6-pointed star, en pekar uppåt och en nedåt, (Mer ka ba). Dessa två trianglar visar en perfekt balans av Andens nedstigande i materien, (pekar nedåt) och materia i stigande, stigande mot, (pekar uppåt) Spirit.
Detta är grundläggande information om dessa två färger, mycket mer kan man lära av att studera och arbeta med energi vibrationer av dessa, och alla andra färger.

Den personliga information jag när jag lägger till din energi är att ni arbetar på att höja din vibration och medvetande att ha och förekommer på nivån för hjärtchakrat och avsluta med ditt liv lektioner i samband med befintliga uteslutande från 3rd/Solar Plexus chakra där unawakened existera och att leva större delen av sina liv. Det är er önskan att lämna bakom det som inte längre tjänar du mest positiva andliga tillväxt som driver du någonsin uppåt (uppåt pekande triangel, Matter in Spirit) i din vibrational tillväxt. Dina starka önskan att gå förbi de vardagliga dramer och illusioner flesta lever i är det närmar dessa färger i ditt energifält just nu. Du drar till dig de högre andliga energier du lust att existera inom dagligen och detta är anledningen till att färgerna grönt och rosa visar nu upp till dig vad som verkar vara överallt du tittar. Vet att när du ser dessa färger är det dina guider och Högre Jag talar till er, och påminna dig att du är inte ensam och gör framsteg till önskat mål.

Jag hoppas att detta har besvarat din fråga och har hjälpt dig på något sätt.
Much "Unconditional hjärtchakrat Love" till dig ... ..

Namaste

Essence

PS jag ständigt höra namnet "Stephen" förknippas med dig. Tänkte att jag skulle dela det med dig ....

Gammal 2009/06/19, 16:03   #9 (Permalink)
Super Medlem
Moderator

Essences avatar

Activity Longevity
12/20 18/20
Today Inlägg
0/0 sssss1138

Citat:
Ursprungligen postat av tomkin Visa inlägg
Eftersom vi är på färg kick, är det någon mening bakom alla dessa "spooky människor som bär svart" affär? Och ju mer jag tänker på det, finns det något speciellt för dem som föredrar mörkare färger än lättare dem?
Greetings tomkin,

Du vet, jag kan inte tala för andra men jag skulle våga en gissning att det för många som alltid bär svart det finns anledning att troligen är associerade på något sätt med känslomässiga problem. Oavsett den personliga Illusion de lever i, oavsett drama historien raden i det fysiska livet de har och skapar för sig själva varje dag de högst sannolikt kämpar med några mycket djupa känslor.
Vissa gör det bara för att det är accepterat sak att göra inom den grupp i samhället de har valt att leva inom.
Bara några tankar om detta ämne.
OH .... och förresten, finns det ingen anledning att frukta eller vara "skrämd" av färgen svart. Man har gett det klang av "negativa" och / eller "onda". Vibrationen av svarta i sig är inte av denna energi. I själva verket svart absorberar. "Color" svart skapas eftersom alla andra färger tas upp i den och den nyans vi ser som "svart" reflekteras tillbaka på oss. Svart är faktiskt en väldigt beskyddande och helande "färg" när de ses i sitt rätta perspektiv och en god avsikt är fäst vid den.
För att vara helt ärlig med dig, har jag märkt att en hel del naturligt begåvad "empaths" har en tendens att bära svart, särskilt när de är unga och förstår inte riktigt deras gåva. De gör det därför att de ännu inte har lärt sig att kontrollera sin makt och är överväldigade av andra känslomässiga energier. Olyckligtvis för dem, klädd i svart är bara öka deras dilemma, eftersom det bara absorberar mer. Det vore bra att ha vit eller annan ljus färg.
Hur som helst, bara några tankar om detta ........

Namaste

Essence
Följande användare säger tack till Essence For This Useful Post:
Vixzen (2009-07-23)
Svara

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kallelse till färger cody Andligt uppvaknande 10 2009/05/27 12:44
Health: Health Buzz: National bär röda Day and Other Health News - US News & World Editor Nyheter - Hälsa 0 2009/02/06 19:30
Hälsa: Bär rött för American Heart Association - Pensacola News Journal Editor Nyheter - Hälsa 0 2009/02/06 07:21
Hälsa: Seeing red? 6 februari är National Wear Red Day - Press Publications Inc. Editor Nyheter - Hälsa 0 2009/02/01 17:30
Religion: De fem viktigaste investering Colors - vad de innebär och när de är slitna Editor Nyheter - inre resa 0 2008/10/14 20:40

Tags
Färger, Ha på sig
Färger ,Ha på sig ,

Regler för att posta
Du inte Posta nya ämnen
Du inte post svar
Du inte post bilagor
Du inte redigera dina inlägg

BB code är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av