Det verkar som om du ännu inte registrerat i vår gemenskap. För att registrera dig klicka här ...

Global Oneness Community          
Automatiska översättningar som gjorts av Google:
Albanian Arabic Bulgarian Catalan Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician German Greek Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian Vietnamese

Go Back   Global Oneness gemenskapen > Global Oneness Main > My favorite praktiken!
Registrera Bloggar Artiklar Bilder Videos Goodies FAQ Memberlist Dagens inlägg Söka Dagens inlägg Markera forum som lästa Chatrum

My favorite praktiken! Vilken är din favorit praxis för andlighet, personlig utveckling, hälsa eller bara blir balanserad? Dela den med oss! »Börja här!

Quick News
Välkommen till Global Oneness Community! Global Oneness gemenskapen är en plats för utbyte av tankar och idéer om inre och yttre förändring och omvandling. För att skriva måste du register here. Några länkar att börja med: Forum Hem, Samhällsgrupper, Bloggar, Artiklar, Bilder, Videos, Videosök, Kontakt, FAQ , Statistik. Ha roligt och känna sig riktigt välkommen till samhället!

Obs: Denna annons inte visas för registrerade medlemmar

Tags
Trådar: Färger , Ha på sig
Videoklipp: Färger , Ha på sig ,

Reply

LinkBack Ämnesverktyg Visningslägen
Old 07-04-2009, 07:58   #10 (Permalink)
New Member
Gröngöling
Points: 386, Level: 7Points: 386, Level: 7Points: 386, Level: 7
Activity: 0%Activity: 0%Activity: 0%

Marina's Avatar

Activity Longevity
1/20 10/20
Today Posts
0/0 ssssssss7
Tackade 7 gånger i 6 inlägg
Marina is on a distinguished road
Send a message via MSN to Marina

Re: Färger du bär

Citat:
Ursprungligen postat av Essence View Post
Hålla dem öppna för allmänheten och 24 / 7 kan vara lite överväldigande tills du är mer förtrogna med att arbeta med dem.
Hej Essence!
Tack för att några av färgerna betydelser!!

Jag ser vissa färger när jag är på trance stat, och jag försöker alltid att få innebörden av dessa färger för att lära sig mer om resan. Jag tycker att violett, rött och grönt är de färger som jag ansluta de flesta.

Och jag har lagt upp det citatet eftersom jag ville veta varför du tycker att det är överväldigande att öppna det tredje ögat den 24/ 7?

I Lak'ech
Marina está offline   Reply With Quote
Följande användare säger tack till Marina For This Useful Post:
Essence  (07-04-2009)
Old 07-04-2009, 06:00   #11 (Permalink)
Super Medlem
Moderator
Points: 15,343, Level: 85Points: 15,343, Level: 85Points: 15,343, Level: 85
Activity: 50%Activity: 50%Activity: 50%

Essence's Avatar

Activity Longevity
6/20 18/20
Today Posts
0/0 sssss1204
Blog Entries: 3
Tackade 1.317 Times in 707 Posts
Essence is on a distinguished road

Hälsningar Marina,
Jag ville bara ta en stund att besvara din fråga. Du frågade:
"Jag har postat det citatet eftersom jag ville veta varför du tycker att det är överväldigande att öppna tredje ögat den 24 / 7?"

Först, för dem som känner medvetet arbetar med sina chakran och har gjort det i gång med det tredje ögat (6: e chakrat) och Crown (7th chakra) öppet hela tiden vanligen inte utgör några problem. Men för dem som precis har börjat att medvetet öppna och arbeta med dem, kan detta ibland leder till problem. Den fysiska yttringarna av detta kan variera från att känna sig trött för att vara mottaglig för förkylningar, (vanligen förknippas med en plötslig öppning av 1: a genom den 5 chakran), hela vägen till förvirring, nedsatt koncentrationsförmåga, irritabilitet och emotionell stress i extrema fall ... hallucinationer. Dessa typ symtom är oftast förknippas med den plötsliga öppning eller felaktig öppning och användning av nr 6 och 7 chakran.
De vanligaste problemen jag har sett med dem som just börjat arbeta med och öppna sina högre chakran är att vara bland stora grupper av människor, t.ex. i offentliga situationer, de blir överväldigad av det stora mängder kaotiska energi bombarderar dem. Detta leder oftast till oro och förvirring, och detta leder ofta till irritabel beteende i sin samverkan med andra.
Om du läste mitt första inlägg på detta ser du att jag sa det samma grundläggande sak.

Citat:
"Jag föreslår att du först se till att dina andra chakran är öppna, balanserade och i gott skick innan du gör detta och för det andra, föreslår jag också att, åtminstone i början, du inte lämna ditt 6th och 7th chakran helt öppen, utom när du mediterar. hålla dem öppna för allmänheten och 24 / 7 kan vara lite överväldigande tills du är mer förtrogna med att arbeta med dem. inte stänga dem helt när du inte mediterar, helt enkelt bromsa spinn väg nedåt och inte har dem helt öppna. IF ... du tycker även det är för mycket i början, sedan gå vidare och stänga ner dem, men öppnar dem igen upp så tidigt som möjligt lämpligt tillfälle och plats. "

Jag hoppas att detta tillräckligt har svarat på din fråga. Om inte, kan vi snacka lite mer.
Tills nästa gång ...

Kärlek, Ljus och välsignelser,

Namaste

Essence

Essence está offline   Reply With Quote
Följande användare säger tack till Essence For This Useful Post:
walking bloggen (07-07-2009)
Old 07-06-2009, 05:19   #12 (Permalink)
New Member
Gröngöling
Points: 386, Level: 7Points: 386, Level: 7Points: 386, Level: 7

Marina's Avatar

Activity Longevity
1/20 10/20
Today Posts
0/0 ssssssss7
Tackade 7 gånger i 6 inlägg
Marina is on a distinguished road
Send a message via MSN to Marina

Essence!

Tack så mycket för svaret!

Dess mer tydlig nu för mig!

I Lak'ech
Marina está offline   Reply With Quote
Följande användare säger tack till Marina For This Useful Post:
Essence  (07-07-2009)
Old 07-07-2009, 08:33   #13 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 543, Level: 10Points: 543, Level: 10Points: 543, Level: 10

walking the blog's Avatar

Activity Longevity
1/20 6/20
Today Posts
0/0 sssssss13
Plats: Liverpool
Tack: 33
Tackade 12 gånger på 7 Posts
walking the blog is on a distinguished road

Essence dessa inlägg är mycket intressant och användbar - Tack.

Jag är en solig karaktär som har så länge jag kan minnas har riktats mot att bära svarta eller mörka färger, ofta med en liten glimt av ett pulserande "varm" röd, rosa eller aqua. Jag använder svart som en accent färg i mitt hem och har en enorm svart bil.

Jag är en mycket öppen person, men med några mycket osäker undertoner - jag verkligen längta efter godkännande. Människor tenderar att suga energi från mig på grund av min öppenhet och efter en stund jag träffade väggen och känner hemskt. Är den svarta fixeringen hjälper inte saker? Ska jag vara medvetet bort från denna färg? Vilken färg ska jag dra in i mitt liv? PS. mitt efternamn är nu Green, är det viktigt?

Också kan du peka mig till en bra resurs för att hjälpa mig att förstå om chackras och hur man kan öppna och stänga dem. Jag är konstant utmattad och full av kyla. Jag undrar om min tidiga lärande "andlig undersökningar har leftme med öppna chakra? Tack på förhand. Peace.x
walking the blog está offline   Reply With Quote
Old 07-07-2009, 09:12   #14 (Permalink)
Super Medlem
Moderator

Essence's Avatar

Activity Longevity
6/20 18/20
Today Posts
0/0 sssss1204

Hälsningar walking bloggen,

Tyvärr är jag helt upptagen med annat arbete idag och har inte mycket tid att ägna åt forumet, men jag läste ditt inlägg och ville låta dig veta att jag har läst det och jag ska svara dig så snart jag kan hitta 3D tid att göra det. Det kan vara imorgon, men jag kommer att återkomma med dig om detta.
Jag ville bara inte att du tror att jag ignorerar dig.

Förrän senare

Namaste

Essence
walking bloggen (07-09-2009)
Old 07-09-2009, 09:06   #15 (Permalink)
Super Medlem
Moderator

Essence's Avatar

Activity Longevity
6/20 18/20
Today Posts
0/0 sssss1204

Hälsningar walking bloggen,
Jag ville bara säga hej och låta dig veta att jag inte har glömt bort att besvara dina frågor om färger och chakran, har jag bara varit upptagen. Jag kommer att få det så snart jag kan. Thank you for understanding.
Jag kan säga till dig att gå till denna länk för stor läsa och lära om chakran och många andra ämnen ...
Chakra - Crystalinks

Tills nästa gång,

Kärlek, ljus och välsignelse till er,

Namaste

Essence
walking bloggen (07-10-2009)
Old 07-14-2009, 05:34   #16 (Permalink)
Super Medlem
Moderator

Essence's Avatar

Activity Longevity
6/20 18/20
Today Posts
0/0 sssss1204

Citat:
Ursprungligen postat av walking bloggen View Post
Essence dessa inlägg är mycket intressant och användbar - Tack.

Jag är en solig karaktär som har så länge jag kan minnas har riktats mot att bära svarta eller mörka färger, ofta med en liten glimt av ett pulserande "varm" röd, rosa eller aqua. Jag använder svart som en accent färg i mitt hem och har en enorm svart bil.

Jag är en mycket öppen person, men med några mycket osäker undertoner - jag verkligen längta efter godkännande. Människor tenderar att suga energi från mig på grund av min öppenhet och efter en stund jag träffade väggen och känner hemskt. Är den svarta fixeringen hjälper inte saker? Ska jag vara medvetet bort från denna färg? Vilken färg ska jag dra in i mitt liv? PS. mitt efternamn är nu Green, är det viktigt?

Också kan du peka mig till en bra resurs för att hjälpa mig att förstå om chackras och hur man kan öppna och stänga dem. Jag är konstant utmattad och full av kyla. Jag undrar om min tidiga lärande "andlig undersökningar har leftme med öppna chakra? Tack på förhand. Peace.x
Hälsningar Walking bloggen,
Först ber jag om ursäkt för att ta så lång tid att komma tillbaka till dig, jag har just varit förbunden med annat arbete. Jag fruktar att jag har många jag måste säga mina ursäkter till ... .. LOL

Liksom vi har redan talat om, människor se färgen svart eftersom det faktiskt är absorberande och reflekterande tillbaka till oss Alla. Vi har varit inne på tanken att många empatiska människor har en tendens att bära svart, särskilt innan de kommer att lära sig hur man på ett mer positivt sätt med sin gåva. Det känns naturligt för dem att göra detta på grund av absorberande faktor, men också för att på en undermedveten nivå det känns som en plats att gömma sig för överfall och beskjutningen av överväldigande känslor för andra. Det är färgen på Void, sköte Creation.
Bärande och med svart på sätt och hur man talade om har några negativa effekter på dig på ett sätt som har något att göra med färgen svart i sig, men man kan lägga till de frågor ni har att göra med bara för att det Anledningen till att vi just talat om. Bara att bli medveten om dessa faktorer i färgen svart kommer att börja ändra ditt sätt att se svarta och de effekter det har på dig och den energi man lägger till i ditt liv.
Det förefaller mig ditt Högre Jag har varit upptagen på jobbet med dig att du angav du en tendens att lägga små glimtar av pulserande "varm" röd, rosa eller aqua att färgerna i din klänning och därmed lägga till den i ditt energifält. Den röda är roten färg överlevnad och manifestation är den rosa färgen på hjärtchakrat och aqua är färgen på High hjärtchakrat. Mänskligheten det övergår till medvetet levande och bevara energi vibration i hjärtchakrat som kollektiv. Åh .... Och ja, jag tror det finns betydelse i det faktum att ditt efternamn är grön. Grönt är färgen på Healing och är den främsta färgen hjärtchakrat ... ... Vad tror du?
Jag kommer att föreslå att hjälpa dig att börja arbeta med din otrygghet problem, tror du om att lägga till färger i orange och gult i ditt dagliga liv. Lägg dessa färger på något sätt du kan, i de kläder du bär, i den mat du äter, i de färger du tycker om, i den vätska du dricker. Köper du en orange och gul färg badsalt använda i badvattnet, användning orange, neroli (orange doft), tangerine, citron och väldoftande oljor schampon och tvålar. (Jag föreslår att du använder god kvalitet oljor), placera färskt orange och gult färgade blommor i ditt hus, bära en orange sten och en gul sten med dig hela tiden. Använd dem för att påminna dig själv om det arbete ni gör. Hursomhelst du kan tänka dig att lägga oss av dessa två färger i ditt dagliga liv kommer att kraftigt fart och hjälpa er framåt och positiv, andlig tillväxt.
Orange är färgen på den andra Chakra, sakrala, och handlar om att skapa och säkerhet. Du ska börja skapa en ny och säkrare You. Gult är färgen på tredje Chakra, Solar Plexus, och är centrum för vår vilja. Detta är platsen där människor oftast försöker ange våra energifält och stjäla makt, det är den plats där oönskade energi lättast in vår kropp. Det är de "mjuka buk". Detta är anledningen till när man känner attackerade er mest vanligen känner den i "gropen i magen" och när arga ofta korsa armarna på ett sätt som täcker detta område. Du är instinktivt skyddar dina Will Power Center, din Solar Plexus Chakra.
Dessa är några sätt du kan börja arbeta förbi och igenom frågorna till hands för dig. Det andra jag anser måste anges här är att du måste vara mycket medveten om de tankar, känslor och ord du använder i ditt dagliga liv. Dessa är de verktyg som du bygger din framtid själv och världen. Bygga det med omsorg, peace and love.
Låt oss diskutera de frågor du har med ständigt utmattad och full av kall, som du beskrev det. Först .... Snälla, om du tror att det finns minsta lilla möjlighet att du kanske lider av en fysisk medicinskt problem, gå och se din läkare. Om detta inte härrör från en fysisk medicinskt problem som behöver uppmärksamhet, då det är relaterat till och är ett symptom på din osäkerhet frågor. Din osäkerhet frågor är resultatet symptom på emotionella frågor. De känslomässiga frågor skapar fysiska frågor. De skapar också energifrågor i din energisk kropp. När jag ansluter till din energi jag kan se att du har många svagheter i ditt energifält (din aura). Det finns även två platser där det är så tunn att det lika gärna betraktas som en tår i din Auric område. En är på din rygg-sidan på samma nivå som din Solar Plexus. Den andra är på framsidan av kroppen och ligger på halsen Chakra område. Din 5. Chakra.
Du verkligen kan använda en bra energi rengöring och visst arbete med dina chakran. Eftersom du inte är verkliga förtrogna med att arbeta med din energi och dina chakran, ska jag ge dig en enkel övning som hjälper mer än du kanske tror. När man badar, egentligen skulle jag vilja föreslå en dusch blir bättre om det alls är möjligt, eller åtminstone duscha bort när du gör detta arbete i en varm blöt tub. Som ni fysiskt bada, visualisera all tung, mörk, tjock och ohälsosamma färger som är knutna till dig, inifrån och ut, har rensats från din energisk kropp. Precis som du tvättar fysisk smuts och sot från din fysiska kropp, tvätta och rengöra den energiska smuts och sot från din energisk kropp. Se det skölja bort av dig precis som du sköljer TVÅLVATTEN från kroppen. Se det går åt pipan med vatten som lämnar din tub. Oroa dig inte över jorden, kan hon förvandla denna energi till ren återanvändbar energi. Glöm inte att öppna chakran i handflator och fotsulorna, (centrum för ditt valv) och låt rinna av energi från dig precis som du hade dragit ur kontakten på balja med vatten. Det sista du behöver göra är att se till att du har tvättat all negativ energi ur händerna och skaka bort det. När du har gjort detta, står du då i rinnande vatten, låt den rinna över er chef om det är något du finner njutbart och med detta föreställa en Golden Orb av ljus, en sol, cirka 12 till 18 inches ovanför ditt huvud. Detta är den energi Orb av ditt Högre Själv. Det är en obegränsad energikälla man kan uppmana till SLUTA din fysiska kropp för att hjälpa det läka och behålla sin egen på en optimal nivå av hälsa och vitalitet. Du kan inte bryter denna energikälla eftersom den har en kontinuerlig anknytning till enheten av allt som är, eller till Gud om du föredrar.
Gör detta varje dag i minst en vecka och du kommer att känna en skillnad. Gör det två gånger om dagen om du känner behovet. När du blir van att göra det i duschen med vatten, kommer du att lättare kunna göra detta snabbt och lätt alla var du är och känner behovet att rengöra och SLUTA.

Jag hoppas detta har hjälpt dig lite i dina strävanden. Om jag kan svara på fler frågor till dig är du välkommen att fråga. Tack för att du låter mig dela.

Jag skickar ... Infinite ovillkorlig kärlek, eviga gudomliga ljuset och otaliga av välsignelser till dig och de dina.

Namaste

Essence K
Old 07-14-2009, 10:45   #17 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 543, Level: 10Points: 543, Level: 10Points: 543, Level: 10

walking the blog's Avatar

Activity Longevity
1/20 6/20
Today Posts
0/0 sssssss13
Plats: Liverpool
Tack: 33
Tackade 12 gånger på 7 Posts
walking the blog is on a distinguished road

Essence

Jag kan inte börja att tacka er nog för all den tid och kärlek som du har duschat på mig - vilken fantastisk post!

Jag kommer att följa ert råd till punkt och pricka ... orange har aldrig varit en färg som jag dras till, så detta kommer bli en mycket intressant förändring för mig. Jag har följt länken du föreslog om chakran och jag börjar förstå det mer nu, så än en gång hjärtligt tack.

Jag håller med om min gifta efternamn, "Green" är betydande. Bara utifall att jag inte inser hur viktig denna är universum skickade mig ett team på tre personer att arbeta för mig, med två delar "Grönt"-meddelande, en flicka med gröna som hennes efternamn och en herre vars efternamn är "Greenwood . Det gick bara på mig det som en tillfällighet allt detta var efter att ha läst ditt svar (jag inte använda mitt namn som gift i arbetet)

Jag tar av dessa "tillfälligheter" som min man och arbetskamrat är viktiga lärare som jag börjar läka mig redo att gå vidare och förhoppningsvis hjälpa till att läka andra? Det känns som jag behöver bli riktigt fram och titta på vad som stör mig om dem och detta i relation till vad jag behöver för att lösa om mig själv. Jag behöver nog vara lite mer tacksam för dem också ....

Märkligt nog min bästa kompis är gift efternamn är "Brown" och en av mina favorit minst människor i min umgängeskrets kallas också 'Brown ". Jag ska fundera på det här mer också.

Din observation om min hals chakrat är mycket intressant. Jag är ofta rädd för att säga vad jag vill säga av rädsla för att känna mig fel eller dumt. Jag jobbar faktiskt på hög nivå i kommunikationen, så detta är verkligen galen.

Men jag kan arbeta med detta. Jag ser massor av bra saker omkring mig att påminna mig om att jag är stolt över. Även att använda denna webbplats under de senaste månaderna har varit ett stort steg framåt för mig när det gäller att ta itu med mina frågor och be om hjälp. Jag ser att bekräfta meddelanden överallt jag ser.

Tack Essence. Välsigne er alla för er kärlek och tålamod. Ingen är någonsin ovänlig eller nedlåtande på denna webbplats. Jag hoppas en dag för att hjälpa dig på något sätt. x
walking the blog está offline   Reply With Quote
Old 07-23-2009, 02:21   #18 (Permalink)
Medlem
Gröngöling
Points: 667, Level: 13Points: 667, Level: 13Points: 667, Level: 13
Activity: 11%Activity: 11%Activity: 11%

Vixzen's Avatar

Activity Longevity
4/20 6/20
Today Posts
0/0 sssssss33
Vixzen is on a distinguished road

Citat:
Ursprungligen postat av Essence View Post
Greetings tomkin,

Du vet, jag kan inte tala för andra men jag skulle våga en gissning att det för många som alltid bär svart det finns anledning att troligen är associerade på något sätt med känslomässiga problem. Oavsett den personliga Illusion de lever i, oavsett drama historien raden i det fysiska livet de har och skapar för sig själva varje dag de högst sannolikt kämpar med några mycket djupa känslor.
Vissa gör det bara för att det är accepterat sak att göra inom den grupp i samhället de har valt att leva inom.
Bara några tankar om detta ämne.
OH .... och förresten, finns det ingen anledning att frukta eller vara "skrämd" av färgen svart. Man har gett det klang av "negativa" och / eller "onda". Vibrationen av svarta i sig är inte av denna energi. I själva verket svart absorberar. "Color" svart skapas eftersom alla andra färger tas upp i den och den nyans vi ser som "svart" reflekteras tillbaka på oss. Svart är faktiskt en väldigt beskyddande och helande "färg" när de ses i sitt rätta perspektiv och en god avsikt är fäst vid den.
För att vara helt ärlig med dig, har jag märkt att en hel del naturligt begåvad "empaths" har en tendens att bära svart, särskilt när de är unga och förstår inte riktigt deras gåva. De gör det därför att de ännu inte har lärt sig att kontrollera sin makt och är överväldigade av andra känslomässiga energier. Olyckligtvis för dem, klädd i svart är bara öka deras dilemma, eftersom det bara absorberar mer. Det vore bra att ha vit eller annan ljus färg.
Hur som helst, bara några tankar om detta ........

Namaste

Essence
Hello Essence,
Under större delen av mitt liv har jag slitna svarta och aldrig undrat varför. När vi frågade många gånger jag svarade om att ha en man som var en mekaniker och det är därför jag aldrig brukade bära vitt, men jag är fortfarande dras att bära svart. Vad jag har märkt är att på dagar när jag behöver "mig" uppmärksamhet jag ha väldigt ljusa färger, inte för att väcka uppmärksamhet, men den typ av "mig" tid där jag inte vill känna andra. Detta att du har sagt i huvudsak förklaras eftersom jag är en stor mängd empatisk tillsammans med andra saker.

Färgerna jag bär är inte så mycket vad som är i stil med vad jag tycker är bra att min själ på de dagar och många gånger det är svarta eller mycket mörkt röda och blues, i linje med safir och rubin om det är förståeligt, men svart är den vanligaste för mig.

Tack så mycket för era insikter kära, jag undrar om det finns en sida eller plats för mer information om färger och färger chakra? Jag slags ny till den här sidan av saken, men gamla på många sätt samtidigt.

Tack igen, må bra och vara säker,

Vixzen
Vixzen está offline   Reply With Quote
Reply

Liknande Trådar
Tråd Startat Forum Svar Senaste inlägg
Kallelse till färger cody Andligt uppvaknande 10 05-27-2009 01:44
Health: Health Buzz: National bär röda Day and Other Health News - US News & World Editor Nyheter - Hälsa 0 02-06-2009 08:30
Hälsa: Bär rött för American Heart Association - Pensacola News Journal Editor Nyheter - Hälsa 0 02-06-2009 08:21
Hälsa: Seeing red? 6 februari är National Wear Red Day - Press Publications Inc. Editor Nyheter - Hälsa 0 02-01-2009 06:30
Religion: De fem viktigaste investering Colors - vad de innebär och när de är slitna Editor Nyheter - Karma 0 10-14-2008 09:40

Tags
Färger , Ha på sig
Färger , Ha på sig ,

Ämnesverktyg
Visningslägen

Posting Rules
Du inte Posta nya ämnen
Du inte post svar
Du inte post bilagor
Du inte redigera dina inlägg

BB code är
Smilies är