|
|
|
|||||||
| Mayan Calendar & 2012 Diskutera och dela allt om The Mayan Calendar och vilken betydelse 2012 kan ha. »Börja här! |
| Quick News |
| Välkommen till Global Oneness Community!
Global Oneness gemenskapen är en plats för utbyte av tankar och idéer om inre och yttre förändring och omvandling. För att skriva måste du register here. Några länkar att börja med:
Forum Hem,
Samhällsgrupper,
Bloggar,
Artiklar,
Bilder,
Videos,
Videosök,
Kontakt,
FAQ ,
Statistik.
Ha roligt och känna sig riktigt välkommen till samhället!
|
Mayan Calendar & 2012 |
|||||||||
|
|
|
|
| |||||
| Tags |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#19 (Permalink) | |||
|
Medlem
Senior Member
|
Re: Börja här! Introduktion till Carl Johan Calleman, Mayan Calendar & 2012Citat:
En sak som har förändrats är att min skepsis kring Mayan Calendar är inte så framträdande som det var innan ... jag har intuitivt känt sedan jag var mycket ung att det är något fel med hur föreningarna fungerar ... och har alltid varit lite förvirrad om varför alla verkade tycka det var så vanligt ... det förmodligen inte kommer att slå dig så konstigt för mig att säga att varje uns av vad Melkisedek har att säga verkar vettigt för mig ... inte att jag förstår allt ihåg dig ... Jag inte ... men det är klokt ... att Hopi är Mayans ... att de inte över Berings sund som en gång trodde ... att deras ursprung var av Atlantis, etc.[Intressant väja: Jag har en ganska gammal Readers Digest titeln The World's Last mysterier. På omslaget finns en bild av Mayan Calendar. Den allra första kapitlet i boken Resan till Atlantis. Det kopplar inte Mayans till Atlantis alls. Inte förrän sidan 266 gör de nämner Mayan Civilization och sedan ingenting om Kalender profetiska Design ... författarna verkade tycka att det mest hade att göra med grödan plantering ...] Tror du fortfarande att "in i sten" betyder samma sak som det gjorde för dig innan du tittat på dessa videor? Faktiskt, ja ... ännu mer! Det är inte riktigt "skrivet i sten" som jag menar, utan skrivna i Original Stone för Stiftelsen för jorden. Jag tror att det nu alltid. När man är i stånd att överträffa "tid" som vi tänker på det ... (kom ihåg att tid är bara ett mått på förändring och att förändring är ett konstant i 3D verkligheten) ... då man är i stånd att extrapolera nu som en "framtida händelse", om det har någon betydelse. Med andra ord ... från jordens grund, Universal Sequences (av gravitationen vibrationer, ljus vibrationer, Universal Vibrations) sätts i rörelse och dessa Vibrational Sekvenser som står skrivet i sten .... och de tidlösa Universal Vibrational Frekvenser utspelar sig i den Kosmiska sekvens Nu är det som påverkar oss på jorden ... .... annars skulle vi påverkar den allmänna Vibrationer oss själva och de skulle vara ständigt förändras och i en värld av ständig förändring ... som bara inte kunde hända nu, kunde det!? ![]() ![]()
Det finns ingen väg till fred ... ... freden är vägen Karma är inte alltid ögonblick ... ... men det är alltid Sinne skapar avgrunden... ...hjärtat korsar Senast redigerad av theinfiniteone den 2009/08/22 klockan 13:35. |
|||
|
|
|
| Följande användare säger tack till theinfiniteone For This Useful Post: | Essence (2009-08-26) |
|
|
#20 (Permalink) | |||
|
Super Medlem
Moderator
|
Re: Börja här! Introduktion till Carl Johan Calleman, Mayan Calendar & 2012Citat:
Om jag tolkar rätt, menar du den övergripande spelplan är vad "i sten", och detta beror på, och på grund av gravitationell vibrationer, ljus vibrationer, etc. som de existerar i vårt universum, och hur deras samspel skapar i vårt universum, men detaljerna i hur vi uppnår den föreskrivna den totala spelet är inte skrivet i sten. Det är här vår fria vilja kommer in. Stämmer detta? Det är ett begrepp jag kan nästan hålla med. Jag känner / tänker / tror (ur min personliga synvinkel) att det finns ett önskat resultat för den totala spelet som vårt universella Logos tänkt om när det medvetande som är vårt universum kom till fysisk varelse. Jag känner / tänker / tror att det önskade resultatet till den totala spelet, varför inte syftet med den övergripande spelet själv är född i, och i samband med intyg och interaktioner med riken vi som tredje endimensionell varelse, inte ens kan föreställa sig. Jag känner / tänker / tror att detta är det verkliga syftet med vårt universum och det verkliga syftet och anledningen till att vi som andliga varelser kom (dvs. delar av vår kosmiska / Universal Logos), att inkarnera så täta fysiska varelser. Jag tycker / tänker / tror att de önskade resultaten har försökt flera gånger tidigare och varje gång har varit otillräckliga. Jag känner / tänker / tror att detta har skett inte bara om nivån på vår tredje dimensionell existensplan, men på många andra också. Jag känner / tänker / tror att denna vår dimension, är det senaste i en lång sekvens, av vad vi uppfattar som i verkligheten, att komma i anpassningen till det önskade resultatet av den samlade spelet, åtminstone i detta kapitel / segment av övergripande spelet. Jag tycker också / tycker / tror att medvetandet om att det vara i vår Universal Logos skulle (och kan .... Minnas, är det också en gratis velat enskild medveten varelse), ändra det önskade resultatet till den totala spelet när som helst om i sin oändliga visdom ansåg det nödvändigt för att åstadkomma förbättringar för dessa riken den finns i att vi inte känner till eller förstår som vi existerar i våra riken densitet. Det är i denna mening och ur detta perspektiv och verklighet som jag tycker / tänker / tror verkligen ingenting är "skrivet i sten". Inte ens på Cosmic / Universal nivåer av verkligheten. I en mycket verklig känsla jag känner / tänker / tror Maya försöker förmedla denna visdom till hela mänskligheten. Jag vill tacka er för detta samtal, eftersom det har gett mig chansen och knuffade mig att ta sig tid att skriva "på papper", (som det gamla ordspråket säger), det utkast till ett annat kapitel i boken jag för närvarande arbetar med . Tack ... .... Jag väntar spänt din och andras tankar om dessa begrepp. Essence Ka tha'ras Kärlek, Ljus och välsignelser, Namaste Senast redigerad av Essence; 08-26-2009 at Senast redigerad av Essence den 2009/08/26 klockan 18:47. |
|||
|
|
|
|
|
#21 (Permalink) | ||
|
Super Medlem
Moderator
|
Re: Börja här! Introduktion till Carl Johan Calleman, Mayan Calendar & 2012Greetings all,
Bara delar en artikel från Calleman om Mayan Calendar och 9/9/9. Enjoy ..... 9.9.9. och Mayan Calendar | Lightworkers.org Kärlek, Ljus och välsignelser, Namaste Essence Ka tha'ras |
||
|
|
|
| Följande användare säger tack till Essence For This Useful Post: | LoLo113 (2009-09-09) |
![]() |
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Börja här: Vad är Oneness, Oneness Movement, Oneness Blessing (Deeksha) etc? | Jonas1 | Särskilda frågor | 22 | 2008/11/06 19:58 |
| Börja här! - Introduktion till andligt uppvaknande & Earth Changes | Jonas1 | Andligt uppvaknande | 1 | 2008/08/31 00:42 |
|
|