Det verkar som om du ännu inte registrerat i vår gemenskap. För att registrera dig klicka här ...

Global Oneness Community          
Automatiska översättningar som gjorts av Google:
Albanian Arabic Bulgarian Catalan Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician German Greek Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian Vietnamese

Go Back   Global Oneness gemenskapen > Drömtydning > Dream sharing
Bloggar Artiklar Bilder Videos Goodies FAQ Memberlist Dagens inlägg Markera forum som lästa Chatrum

Dream sharing Vad drömde du i natt? Dela dina drömmar och diskutera deras innebörd med andra. »Börja här!

Quick News
Välkommen till Global Oneness Community! Global Oneness gemenskapen är en plats för utbyte av tankar och idéer om inre och yttre förändring och omvandling. För att skriva måste du register here. Några länkar att börja med: Forum Hem, Samhällsgrupper, Bloggar, Artiklar, Bilder, Videos, Videosök, Kontakt, FAQ , Statistik. Ha roligt och känna sig riktigt välkommen till samhället!

Obs: Denna annons inte visas för registrerade medlemmar

Tags
Trådar: Dreaming , Drömmar , Fyrtio , Tolkningar , Livlina , Lifetime , Reflections , År
Videoklipp: Dreaming , Drömmar , Fyrtio , Tolkningar , Livlina , Lifetime , Reflections , År ,

LinkBack Ämnesverktyg
Old 08-27-2008, 02:10  
Medlem
Gröngöling
Points: 1,200, Level: 19Points: 1,200, Level: 19Points: 1,200, Level: 19
Activity: 3%Activity: 3%Activity: 3%

RonPrice's Avatar

Activity Longevity
1/20 15/20
Today Posts
0/0 sssssss17
Blog Entries: 2
Tack: 0
Tackade 10 gånger i 4 inlägg
RonPrice is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to RonPrice

Några reflektioner av fyrtio år av Dreams

INGRESS

Följande två uppsatser skrevs först någon gång under 2004 cirka fem år efter att jag hade pensionerats från heltidsanställning. Jag reviderade dem vid två tillfällen: den 25 mars 2005 och den 16 februari, 2008. I maj 2005 en 60 års ålder hade jag befriat mig mitt heltidsarbete, deltidsarbete och de flesta av mina volontärverksamhet. Upplagan nedan jag kallar min 3: e utgåvan av dessa essäer. 1: a upplagan av dessa uppsatser skrevs ett tiotal år efter att jag började hålla organiserade anteckningar om drömmar och drömliv (1), en dröm-liv för mig att det vid tidpunkten gick tillbaka cirka 40 år till 1952 / 3. Även om jag har hållit anteckningar och detaljerade hänvisningar i min dröm fil, Tidskrift: Volym 1,3 Dreams 1952 to the Present, inga fotnoter finns här, bara namnen källor.
-------------------- FOTNOTER --------------------------

(1) Min första inspelade dröm var den 21 mars 1986, men endast tre drömmar spelades in till den 19 april 1992. 1992 spelade jag in tio drömmar och det är att jag ser 1992 som allvarligt börjar jag föra organiserade anteckningar om mina drömmar.
__________________________________________________ ______________________

Drömtydning: ESSAY NO.2
Efter 22 år (1986-2008) för att samla in min dröm erfarenheter, samla dem episodically, för jag in endast ett fåtal, cirka sjutton A-4 sidor, efter att man försökt minnas och skriva ner min dröm upplevelser går tillbaka till första året av min sen barndom i 1952 / 3 när jag var åtta / nio år gammal, cirka femtiofem år, efter 16 år (1992-2008) för att försöka analysera min dröm erfarenheter, vad jag vill göra här är att förlänga den första uppsatsen jag skrev om detta ämne 2004 och som jag över i en andra upplaga 2005 och i en tredje upplaga under 2008.

Lord Byron säger drömmar "ser ut härolder evighet" och "Abdu'l-Baha ofta hänvisar till en värld av drömmar att illustrera förekomsten av själen, för att illustrera att själen inte är beroende av kroppen för att illustrera den ökade intensiteten av känslor, uppfattningar och lycka efter utgivningen av anden eller själen från kroppen. Men 'Abdu'l-Baha också hänvisar till "ett virrvarr av drömmar", "fåfänga drömmar" och "tomma drömmar." Drömmar kan också vara profetisk. Fo 'Abdu'l-Baha de förutsade sin egen död.

"Den sanningen är ofta förmedlas genom drömmar ingen som känner till historien, särskilt religiös historia, kan betvivla, så det är sagt i ett brev skrivet på uppdrag av The Guardian. "Samtidigt har drömmar och visioner är alltid färgade och påverkas mer eller mindre med tanke på den drömmande och vi måste akta oss för att fästa alltför stor vikt vid dem. Renare och fri från fördomar och önskan våra hjärtan och sinnen blir, mer sannolikt är det att våra drömmar kommer att förmedla tillförlitlig sanning, men om vi har starka fördomar, personlig likings och aversioner, dåliga känslor eller onda motiv, kommer dessa varp och snedvrida alla inspirerande intryck som kommer till oss.

I många fall drömmar har varit medel för att föra människor till sanningen eller bekräfta dem i deras särskilda trossystem. Vi måste sträva efter att bli renhjärtade och "fri från alla utom Gud, och det är ingen lätt sak. Jag har aldrig varit särskilt imponerad av renhet i mitt sinne, min ande och min själ, så att den aldrig förvånar mig när jag har drömmar som är förvirrade, komplexa, bisarra, oroliga, även sjuka och rörde med olika slags förtvivlan. Mina drömmar och min vakna tankar har ofta varit långt ifrån ren och sann. "Garbage in och skräp ut", som en av de uttalanden från decennier av mitt liv går, ett talesätt som jag hör om och om igen under årens lopp.

Vi borde testa intryck vi får genom drömmar, visioner eller inspirationer, genom att jämföra dem med de nya Word eller något kropp av visdom litteratur vi värnar om att hålla en standard, om vi har någon standard alls. Vi kontrollerar vår dröm erfarenheter genom siktning mekanismen för denna visdom, denna litteratur och se om våra drömmar är i full harmoni med dessa. I ett annat brev i Bahá'í litterära corpus på liknande sätt finner vi :"... The Guardian föreslår att ni studera mycket noga meddelandet om Abdu'l-Baha i samband med frågan om visioner, drömmar etc. , som Abdu'l-Baha har mycket helt förklaras detta känsliga ämne. Du hittar hänvisningar till denna i "Bahå'u'llåh och den nya tidens" "Some Answered Questions" och böcker av tabletter. The Guardian också har kommenterat i denna fråga.

"Kort sagt, det är ingen tvekan om att visioner ibland behöver komma till personer som är sann och har betydelse. Å andra sidan kommer detta att en person genom Guds nåd och inte genom utövandet av någon av de mänskliga förmågor. Det är inte en sak som en person ska försöka utveckla. När en person strävan att utveckla förmågor så att de kunde njuta av visioner, drömmar etc., faktiskt vad de håller på att suddas vissa av deras andliga kapacitet, och således under sådana omständigheter, drömmar och visioner har ingen verklighet, och i slutändan leda till förstörelse av karaktären hos en person. "

Naturligtvis finns det många människor jag mött i livet som inte skulle hålla med detta citat. De har en annan visdom litteratur siktning mekanism. Att varje egna, säger jag. Men denna mekanism är en del av mig, en mekanism som jag har varit raffinering i över ett halvt sekel. Det är inte min avsikt att helt enkelt citera från många källor till kunskap om detta ämne, Bahai och icke-bahai källor, även om jag kommer att göra det då och då. Jag har också utvecklat en fil, en två-ringpärmar på området, vilket gör att jag kan försöka få syntes på den teoretiska riktlinjer för drömmar. Tiden tillåter mig inte att avsluta denna uppsats här. Jag skall återkomma till denna fråga vid ett senare tillfälle.

RON Pris
16 Februari 2008
3rd edition

I Bahai jubelåret 1992-1993 började jag på allvar samla min dröm upplevelser. Det jubelåret var, såsom Universal House of Justice uppgav, "ett tillfälle ... för inre reflektion över den del av själen." Mina drömmar före 1992 hade praktiskt taget försvunnit ur mitt minne med undantag för kanske sex stora drömmar och drömma sekvenser går tillbaka till början av mitt bahá'í liv under året 1952/1953. År 1992 började jag också organisera anteckningar jag hade samlat under de senaste sex åren. Jag hade några anteckningar som jag började samla under de senaste månaderna, medan boende i Katherine NT, i början av 1986. De åsikter som kommentatorer om drömmar och dröm-teori, essäer om drömmar och anteckningar från böcker som jag hade läst, enstaka bok som var relevant för sökningen i mina drömmar och deras betydelse hade börjat anta en samling nisch.

Nu, efter sexton år (1992-2008) för inspelning några av mina drömmar, att hålla anteckningar om drömmar och ger en kortfattad sammanfattning av de senaste fyrtio åren i mitt drömliv (1952-1992), har jag etablerat en bas av förståelse, en bas för integration av mina drömmar i min självbiografi, i den mån det är möjligt. Denna uppsats är ett försök till en översikt, en förståelse, ett adekvat perspektiv, ett sammanhang att inleda en granskning av de grundläggande frågorna vis-a-vis mitt drömliv.

Vad jag egentligen ska göra med resultaten från denna första undersökning, är detta första utarbetandet av mina tolkningar och andras jag har dragit på en fråga som ännu inte utarbetats. Vad jag "gör" det kommer sannolikt att utvecklas med tiden, om den utvecklas alls. Liksom många tankar, förblir de just det - tankar och handling aldrig resultat. Kanske har jag redan gjort en start i riket av åtgärder med några av mina dikter, som anspela, vilket de ofta gör, med drömmar och mitt drömliv. Tre av dessa dikter finns i min två ringpärmar rätt --Tidskrift: Volym 1,3 Dreams 1952 to the Present. Jag har inte tagit med dem här i denna inledande essä. Jag måste säga det här, som ett slags öppning notera att arbetet med John Davidson, professor i psykologi vid University of Tasmania och en bahai, som undervisade en kurs om drömmar under 1980 och 1990, har varit något av en inspiration här.

Det har gått mer än ett sekel sedan Freud publicerade sin Drömtydning (1900) och, naturligtvis, går historien om drömmar i västerländska civilisationen upp både grekerna och hebreerna, bland annat, men det är inte mitt syfte här att gå in i denna historia. Freud säger att drömmar var kungsvägen till ett inre liv, men det finns ett virrvarr av tankar och känslor i drömmen och att kungsvägen inte är en rak och enkel väg. Jung sa att han bidragit till att övervinna egoismen inneboende i sin självbiografi och i sitt liv av drömmen processen. Han kände också drömmar hjälpte oss kontakta skuggan själv. Adler, däremot, såg drömmar som antites sunt förnuft och verklighet, faktiskt, eftersom deras ärkefienderna. Vår livsstil får ofta utan kontakt med verkligheten och det sunda förnuftet och drömmar kan hjälpa oss att se detta overklighet i sammanhanget, gick Adler på.

Vetenskapligt sinnade människor sällan dröm det är sagt. Det är förvisso sant att både min fru och min son, ingen av dem verkar ha mycket som händer i drömmen liv och som båda är mycket mer vetenskaplig i sitt förhållningssätt till livet. Min egen dröm liv är inte till skillnad från mina yngre styvdotter som är mycket mer på det humanistiska och konstnärliga sidan av intellektuella spektrumet. Den TUFF realism vetenskapsman resulterar i ett förhållningssätt till drömmar som står i skarp kontrast till många av de andra tolkningar att se drömmar som glimtar av odödlighet, fragment av en saga, en arketyp, etcetera. Av den anledningen tycker jag realism attraktiv som en tolkande system eller icke-systemet. Ett berömt citat från Shakespeare där han hänvisar till drömmar som "barn sysslolös hjärnor", stödjer denna uppfattning.

Men detta är inte allt. Litteraturen i ämnet drömmar är nu spirande och det är inte min avsikt att även ge en ytlig överblick över detta material, inte här i denna uppsats eller någon annanstans. Jag känner att det finns potential i drömmens värld, en potentiell jag har knappt fathomed efter denna sexton års studier och analyser. Brian Finney säger att drömmar väcka "förväntningar betydelse som ännu inte uppfyllts på grund av sin privata och indirekt slag." Sidor på min dröm fil kommer att avslöja några av dessa förväntningar och några av mina radikala avvikelser från sunt förnuft och verklighet, som kastar ljus, jag litar på den självbiografi jag har skrivit och vars titel är: Banbrytande Under fyra Epochs: A Study in och en studie av självbiografi.

Många av de citat och artiklar nu tillgänglig på temat drömmar från olika källor är relevanta för min förståelse och erfarenhet av drömmar. Jag läser dem då och då när jag försöker reda ut en dröm och dess innebörd. Litteraturen är nu, som sagt ovan, spirande. Under de senaste fem åren, 2003-2008, har jag börjat bygga upp en samling av sådana varor i min dröm fil. Men, måste jag erkänna att ämnet är för mig en liten nyckel i den stora symfoni av liv, den stora symfoni av min kultur av lärande samt meriter och prestationer sinnet. Jag kommer sällan till studiet av drömmar som ett ämne, jag sällan spela in en dröm. Det finns alldeles för mycket annat som händer i mitt intellektuella livet som är av större intresse och värde lunta i mitt arbete.

I min tjugotvå år av dröm insamling och beskrivning (1986-2008) och sexton år år av studier och analys (1992-2008) förefaller det är inte ofta jag kommer ut ur min drömvärld och sätta pennan i hand. Endast när det finns någon överbliven påverka som stannar i mitt minne vid uppvaknandet, kanske två eller tre gånger per år på sin höjd och i genomsnitt. I nästan nio år sedan kom till Tasmanien, från 1999 till 2008 har jag bara 29 poster eller tre per år. Efter alla dessa 22 år jag har spelat bara sjutton sidor skrivna och skriver anteckningar om särskilda drömmar, mindre än 1 sida per år. Om jag använder den tidsperioden 1952 till 2008, femtiosex år, som min databas, har jag ungefär en sida vart tredje år, 170 ord per år, 14 ord en månad, 3,5 vecka och, vågar jag påstå, ett ord varannan dagar.

Under det senaste året, sedan maj 2007 när jag började ta antidepressiva effexor har min dröm liv vaknar till liv med aktivitet jag minns varje natt. Men jag har bara spelat in fyra drömmar i denna period på nästan tio månader. Denna nivå av inspelningen är en bra indikator på graden av mina systematiska arbetet med att studera mitt drömliv. Jag hoppas dock att denna korta uppsats och det material som finns i min dröm fil, men inte här i detalj, kommer att vara till nytta för vem kommer på det. Det är bara början vara något för mig när jag skriver dessa år för sent vuxen ålder. Kanske en mer seriös studie av området drömmar under de första åren av min sena vuxen ålder, ålder 60 till 65, är på horisonten. Time will tell.

Denna verksamhet, denna fil, dessa idéer, ge en angenäm resurs och utövande av kontemplation från gång till gång eftersom jag spelar med saker av mina drömmar när de glider in i mitt vakna liv från REM och icke-REM-sömn. REM-sömn upptäcktes 1953. Detta var den första empiriska genombrott i drömmen vetenskap. Det förefaller mig dock att de uppgifter jag köpa är helt enkelt alltför kortfattad för att vara av stort värde. Mina vetenskapliga intressen till största delen ligger inom andra områden i livet, inte dröm-studie.

1953 var ett viktigt år, med Guds rike början som den gjorde det året, från en Bahai perspektiv. Naturligtvis i mer än ett halvt sekel sedan dess (1953-2008) har det skett en omfattande ökning av den empiriska studien av drömmar, sömn och tillhörande frågor och problem. Men det är inte min avsikt här uppehålla mig vid denna spirande litteratur, problemen med sömn eller ens de flesta av de frågor som framkommit i studien av drömmar. Denna fil är mer av en personlig retrospektiv, så att säga. Kanske i en framtid, i en uppföljning uppsats i ämnet, kommer jag att utvidga tillämpningsområdet för min studie. Som 'Abdu'l-Bahá säger "en underbar och spännande rörelse framträdde i en värld av tillvaron i det året, 1953, mirabile dictu. Låt se vad genombrott och insikter visas i år för min sena vuxenliv och ålderdom från ytterligare studier av drömmar och från utvecklingen av bahå'itron som jag har förknippats under samma halvseklet.

16 Februari 2008
3rd edition
(Finns på: GLOBAL ENSAMHET
GEMENSKAPEN ON: 26 / 8 / '08)
RonPrice está offline  
Old 08-27-2008, 03:13  
Medlem
Gröngöling
Points: 2,732, Level: 33Points: 2,732, Level: 33Points: 2,732, Level: 33
Activity: 0%Activity: 0%Activity: 0%

Belgarath's Avatar

Activity Longevity
0/20 18/20
Today Posts
0/0 ssssss189
Tack: 0
Belgarath is on a distinguished road

Re: Några reflektioner av fyrtio år av Dreams

Mycket intressanta essäer. Jag håller inte register över mina drömmar men jag får börja. Det kan visa sig värdefull för mig och min andliga tillväxt när man ser tillbaka på de åren, eftersom det verkar ha gjort för dig.
Belgarath está offline  

Liknande Trådar
Tråd Startat Forum Svar Senaste inlägg
strange skrämmande drömmar mysticbee Dream sharing 6 11-14-2009 04:19
Börja här! Introduktion till drömtydning Jonas1 Dream sharing 93 11-12-2009 02:00
Drömmar och visioner - Varningar? heart4peace Support & Förslag 7 07-23-2008 08:26
Tröst från Dreams kingskid Dream sharing 2 07-22-2008 05:22
Klardrömmande ily Dream sharing 0 06-29-2008 02:42

Tags
Dreaming , Drömmar , Fyrtio , Tolkningar , Livlina , Lifetime , Reflections , År
Dreaming , Drömmar , Fyrtio , Tolkningar , Livlina , Lifetime , Reflections , År ,

Ämnesverktyg

Posting Rules
Du inte Posta nya ämnen
Du inte post svar
Du inte post bilagor
Du inte redigera dina inlägg

BB code är
Smilies är
[IMG] kod
HTML-kod är Av
Trackbacks är
Pingbacks är