Det ser du ikke har registrert med samfunnet vårt. For å registrere klikk her ...

Global Oneness Community          
Automatisk Translations made by Google:
Albanian Arabic Bulgarian Catalan Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician German Greek Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian Vietnamese

Go Back   Global Enhet Community > Dream Interpretation > Dream deling
Blogger Artikler Bilder Videoer Godsaker FAQ Medlemsliste Dagens innlegg Marker forumene som lest Chat Room

Dream deling Hva gjorde du drømmer i natt? Del dine drømmer og diskutere deres betydning med andre. »Start her!

Quick News
Velkommen til Global Enhet Community! Global Enhet Community er et sted for deling av tanker og ideer om indre og ytre endring og transformasjon. For å legge inn må du Registrer deg her. Noen linker å starte med: Forum Hjem, Social Groups, Blogger, Artikler, Bilder, Videoer, Video Search, Kontakt oss, FAQ , Statistikk. Ha det gøy og føle seg virkelig velkommen til fellesskapet!

Merk: Denne annonsen vises ikke for registrerte medlemmer

Tags
Threads: Dreaming, Dreams, Førti, Tolkninger, Lifeline, Lifetime, Refleksjoner, År
Video: Dreaming ,Dreams ,Førti ,Tolkninger ,Lifeline ,Lifetime ,Refleksjoner ,År ,

LinkBack Trådverktøy
Old 08-27-2008, 01:10  
Medlem
Junior Member
Points: 689, Level: 13Points: 689, Level: 13Points: 689, Level: 13
Activity: 0%Activity: 0%Activity: 0%

RonPrice's Avatar

Activity Longevity
0/20 14/20
Today Posts
0/0 sssssss16
Sted: George Town Tasmania Australia
Blog Entries: 2
RonPrice is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to RonPrice

Noen Reflections of Forty Years of Dreams

INNLEDNING

Følgende to essays først ble skrevet en gang i 2004 om lag fem år etter at jeg hadde pensjonert fra heltidsarbeid. I revidert dem ved to anledninger: 25. mars 2005 og 16. februar 2008. Av mai 2005, en alder av 60, hadde jeg frigjort meg min heltidsarbeid, deltidsarbeid og de fleste av mine frivillig aktivitet. Den utgaven nedenfor jeg refererer til som 3dje min utgave av disse essays. 1. utgave av disse essays ble skrevet et dusin år etter at jeg begynte å holde organisert notater om drømmer og drømmen liv (1), en drøm-liv for meg at på den tiden gikk tilbake rundt 40 år til 1952 / 3. Selv om jeg har holdt notater og detaljerte referanser i min drøm fil, Journal: Volum 1,3 Dreams 1952 til nåtiden, ingen fotnoter finnes her, bare navn på kildene.
-------------------- Fotnoter --------------------------

(1) Mitt første registrerte drøm var 21. mars 1986, men bare tre drømmer ble registrert til 19. april 1992. I 1992 spilte jeg ti drømmer og derfor er det at jeg ser 1992 som seriøse begynnelsen til min oppbevaring av organisert notater på mine drømmer.
__________________________________________________ ______________________

Drømmetydning: ESSAY NO.2
Etter 22 år (1986-2008) for innsamling av min drøm opplevelser, samle dem episodically, for jeg samlet bare noen få, noen sytten A-4 sider, etter forsøk på å huske og skrive ned drømmen min erfaringer gå tilbake til det første året av min sen barndom i 1952 / 3 da jeg var åtte / ni år gammel, omkring femti-fem år, etter 16 år (1992-2008) for å forsøke å analysere min drøm erfaringer, hva jeg ønsker å gjøre her er å utvide det første essayet jeg skrev om dette temaet i 2004 og som jeg revidert i en andre utgave i 2005 og i en tredje utgave i 2008.

Lord Byron sier drømmer "ser ut som innleder av evigheten" og "Abdu'l-Baha ofte refererer til en verden av drømmer å illustrere eksistensen av sjelen, for å illustrere at sjelen ikke er avhengig av kroppen, for å illustrere større intensitet av følelser, oppfatninger og lykke etter utgivelsen av ånden eller sjelen fra kroppen. Men 'Abdu'l-Baha også refererer til "en forvirret medley av drømmer", "idle drømmer" og "tomme drømmer." Dreams kan også være profetiske. For 'Abdu'l-Baha de forutsa sin egen død.

"At sannheten er ofte formidles gjennom drømmer ingen som er kjent med historien, spesielt religiøse historie, kan tvile," så det er sagt i et brev skrevet på vegne av Guardian. "Samtidig drømmer og visjoner er alltid farget og påvirket mer eller mindre av sinn drømmeren og vi må vokte oss for å legge for mye betydning for dem. Renere og mer fri for fordommer og ønsker våre hjerter og sinn, det mer sannsynlig er det at våre drømmer vil formidle pålitelig sannheten, men hvis vi har sterke fordommer, personlige likings og aversions, dårlige følelser eller onde motiver, vil disse fordreie og forvrenge noen inspirerende inntrykk som kommer til oss.

I mange tilfeller drømmer har vært midler til å bringe folk til sannheten eller bekrefte dem i deres spesielle trossystemer. Vi må strebe etter å bli rene av hjertet og `fri fra alle unntatt Gud," og dette er ingen enkel sak. Jeg har aldri vært spesielt imponert over renheten i mitt sinn, min ånd eller min sjel, så den aldri overrasker meg når jeg har drømmer som er forvirret, komplekse, bisarre, urolige, selv syk og rørte med ulike typer fortvilelse. Drømmene mine samt min våkne tanker har ofte vært langt fra ren og ekte. "Garbage in, og søpla," som et av utsagnene fra tiårene av livet mitt går, et ordtak som jeg hører igjen og igjen gjennom årene.

Vi bør teste inntrykk vi får gjennom drømmer, visjoner og inspirasjoner, ved å sammenligne dem med de avslørte Word eller noen av kroppens visdom litteratur vi har kjært, hold som en standard, hvis vi har noen standard i det hele tatt. Vi bør sjekke vår drøm opplevelser gjennom sifting mekanisme denne visdom, denne litteraturen og se om våre drømmer er i full harmoni med disse. I et annet brev i Bahai litterære korpus på samme måte finner vi :"... The Guardian ville foreslå at du studere nøye oppstilling over Abdu'l-Baha i forbindelse med spørsmålet om visjoner, drømmer, osv. , som Abdu'l-Baha har svært nøye forklart dette delikate emnet. Du vil finne referanser til dette i `BahåVllåh og New Era, '` Some Answered Questions "og bøker av tabletter. The Guardian likeledes har kommentert i denne saken.

"Briefly, det er ingen tvil om at visjoner noen ganger kommer til enkeltpersoner, som er sanne og har betydning. På den annen side, kommer dette til en person gjennom Guds nåde, og ikke gjennom utøvelse av noen av de menneskelige fakultetene. Det er ikke en ting som en person bør prøve å utvikle. Når en person forsøker å utvikle fakultetene slik at de kan nyte visjoner, drømmer osv, faktisk det de gjør er å svekke visse av deres åndelige evner, og dermed under slike omstendigheter, drømmer og visjoner har ingen realitet, og i siste instans føre til ødeleggelse av karakteren av personen. "

Selvfølgelig, det er mange mennesker jeg har møtt i livet som ikke ville være enig i dette sitatet. De har en annen visdom litteratur sifting mekanisme. Til hver sine egne, sier jeg. Men denne mekanismen er en del av meg, en mekanisme som jeg har vært raffinering i over et halvt århundre nå. Det er ikke min hensikt å bare sitere fra mange kilder til forståelse om dette emnet, Bahai og ikke-Bahai kilder, selv om jeg vil gjøre det fra tid til annen. Jeg har også utviklet en fil, en to-Ringperm om emnet som tillater meg å prøve å få noen syntese på den teoretiske retninger til drømmer. Tid tillater ikke meg å fullføre dette essayet her. Jeg skal komme tilbake til dette temaet på et senere tidspunkt.

Ron Price
16 februar 2008
3rd edition

In The Bahai hellige år 1992-1993 Jeg begynte å samle mer alvorlig drømmen min erfaringer. Det hellige år var, som det Universelle Rettferdighetens Hus sagt, "en mulighet ... for indre refleksjon på den delen av sjelen." Drømmene mine før 1992 hadde nesten forsvunnet fra min hukommelse unntatt kanskje seks store drømmer og drømmer sekvenser som går tilbake til begynnelsen av mitt Bahai liv i året 1952/1953. I 1992 også jeg begynte å organisere notatene jeg hadde samlet inn i seks foregående årene. Jeg hadde noen bemerker at jeg begynte å samle de siste månedene mens hun bodde i Katherine NT, tidlig i 1986. Synspunktene til kommentatorer om drømmer og drømme-teori, essays om drømmer og notater fra bøker som jeg hadde lest, en og annen bok som var relevante for søket i mine drømmer og deres mening hadde begynt å ta en samling nisje.

Nå, etter seksten år (1992-2008) å samle inn noen av mine drømmer, holder notater om drømmer og gi en kort oppsummering av forrige førti år med drømmen liv (1952-1992), har jeg etablert en base for forståelse, en utgangspunkt for integrering av mine drømmer i selvbiografien min, i den grad det er mulig. Dette essayet er et forsøk på en oversikt, en forståelse, en tilstrekkelighet av perspektiv, en kontekst for å starte en undersøkelse av grunnleggende spørsmål vis-a-vis min drøm liv.

Hva skal jeg egentlig gjøre med resultatene fra denne første eksamen, dette er første utarbeidelse av mine forståelser og andres jeg har trukket på et spørsmål som ennå ikke er utarbeidet. Uansett hva jeg "gjør", det vil nok utvikle seg over tid, hvis det utvikler seg i det hele tatt. Som mange tanker, forblir de nettopp det - tanker og handling aldri resultater. Kanskje har jeg allerede gjort en start i riket handling med noen av mine dikt som henspille, som de ofte gjør, til drømmer og min drøm liv. Tre av disse diktene finnes i mine to-Ringperm rett --Journal: Volum 1,3 Dreams 1952 til the Present. Jeg har ikke tatt dem her i denne innledende essay. Jeg må si her, som en slags åpning oppmerksom på at arbeidet til John Davidson, professor i psykologi ved University of Tasmania og en Bahai, som lærte et kurs om drømmer på 1980 og 1990, har blitt noe av en inspirasjon her.

Det har vært mer enn et århundre siden Freud publiserte sin Interpretation of Dreams (1900) og, selvfølgelig, går historien om drømmer i vestlige sivilisasjonen tilbake til både grekere og hebreerne, blant annet, men det er ikke min hensikt her for å gå inn i denne historien. Freud sa at drømmer ble den kongelige vei til ens indre liv, men det er et virvar av tanker og følelser i drømmene og slik at kongelige veien er ikke en rett og enkel sti. Jung sa han hjalp til med å overvinne egoisme som ligger i sin selvbiografi, og i sitt liv ved drømmen prosessen. Han følte også drømmer hjalp oss kontakt skyggen selv. Adler, i motsetning, så drømmer som antitesen av sunn fornuft og virkeligheten, ja, så erke sine fiender. Vår livsstil blir ofte ute av kontakt med virkeligheten og sunn fornuft og drømmer kan hjelpe oss å se dette uvirkelighet i sammenheng, gikk Adler på.

Vitenskapelig tenkende mennesker sjelden drømmer er det sagt. Det er sikkert sant både min kone og min sønn, ingen av dem synes å ha mye som skjer i drømmen liv og begge er mye mer vitenskapelig i sin tilnærming til livet. Min egen drøm liv er ikke ulikt det av min yngre trinn-datter som er mye mer på humaniora og estetiske siden av intellektuelle spekteret. The hard-nosed realisme vitenskapsmann resulterer i en tilnærming til drømmene som står som en skarp kontrast til mange av de andre tolkninger som ser drømmer som glimt av udødelighet, fragmenter av en fabel, en arketype, etcetera. Derfor jeg synes dette realisme attraktivt som et fortolkende system eller ikke-system. Et kjent sitat fra Shakespeare som han refererer til drømmer som "barn av inaktive hjerner," støtter dette synet.

Men dette er ikke alt. Litteraturen på temaet drømmer er nå voksende og det er ikke min hensikt å selv gi en overfladisk oversikt over det materielle, ikke her i dette essayet eller andre steder. Jeg føler det er potensial i drømmeverden, et potensial jeg har knapt fathomed etter denne seksten års studier og analyser. Brian Finney sier at drømmene vekke "forventninger av betydning som forblir oppfylt på grunn av deres private og indirekte natur." Sidene av min drøm filen vil avsløre noen av disse forventningene, og noen av mine radikale avganger fra sunn fornuft og virkelighet, kaster lys, stoler jeg på selvbiografi jeg har skrevet og som har tittelen: Banebrytende over fire epokane: A Study in og en studie av Autobiography.

Mange av sitater og artikler nå tilgjengelig på temaet drømmer fra ulike kilder er relevante for min forståelse og opplevelse av drømmer. Jeg leste dem fra tid til annen når jeg prøver å sortere ut en drøm og dets betydning. Litteraturen er nå, som jeg sier over, voksende. I de siste fem årene, 2003-2008, har jeg begynt å akkumulere en samling av slike artikler i min drøm fil. Men jeg må tilstå at faget er for meg en liten nøkkel i den store symfoni av livet, den store symfoni av min kultur for læring samt attainments og resultater av sinnet. Jeg kommer sjelden til studiet av drømmene som tema, jeg sjelden inn en drøm. Det er bare for mye annet som skjer i mitt intellektuelle liv som er av større interesse og verdi tome i mitt arbeide.

I min to og tyve år med drømmen samling og beskrivelse 1986-2008) (og seksten år års studier og analyse (1992-2008) vil det synes jeg ikke kommer ofte ut av drømmen min verden og putte meg pennen i hånden. Bare når det er noe leftover påvirker som forblir i mitt sinn når han våkner, kanskje to eller tre ganger i året på det meste og i gjennomsnitt. I nesten ni år siden kom til Tasmania 1999 til 2008, har jeg laget bare 29 oppføringer eller tre år. Etter alle disse 22 år har jeg registrert bare sytten sider skrevet og skrevet notater om spesifikke drømmer, mindre enn 1 side per år. Hvis jeg bruker tidsperioden 1952 til 2008, fifty-seks år, da mine data base, har jeg omtrent én side hvert tredje år, 170 ord et år, 14 ord en måned, 3,5 en uke, og uten tvil, ett ord hvert dager.

I det siste året, siden mai 2007 da jeg begynte å ta anti-depressant effexor har drømmen min livet kommer i live med aktivitet Jeg husker hver natt. Men jeg har bare spilt fire drømmer i denne perioden på nesten ti måneder. Dette nivået av innspillingen er en god indikator på graden av mine systematisk arbeid for å studere min drøm liv. Jeg håper imidlertid at denne korte essay og det materialet som er fastsatt i min drøm fil, men ikke med her i detalj, vil være nyttige for hvem kommer på det. Det er bare begynner å bli litt nytte for meg når jeg skriver disse årene i sen voksen alder. Kanskje en mer seriøs studie av feltet av drømmene i disse første årene av mitt sen voksen alder, 60 år til 65, er på horisonten. Tiden vil vise.

Denne aktiviteten, denne filen, disse ideene, gir et hyggelig ressurs og utøvelse av kontemplasjon fra tid til annen som jeg leke med ting i mine drømmer som de skli inn i mitt våkne liv fra REM og ikke-REM-søvn. REM-søvn ble oppdaget i 1953. Dette var den første empiriske gjennombrudd i drømmen vitenskap. Det virker for meg, skjønt, at dataene jeg kjøpe er rett og slett for overfladisk til å være av stor verdi. Mine faglige interesser for det meste ligge i andre disipliner av livet, ikke drømme-studie.

1953 ble en betydelig året, med Guds Rike begynte som det gjorde det året, fra et Bahai perspektiv. Selvfølgelig i mer enn et halvt århundre siden da (1953-2008), har det vært en enorm økning i empiriske studier av drømmer, søvn og tilknyttede problemer og problemer. Men det er ikke min hensikt her å dvele ved dette spirende litteratur, problemer med søvn eller, ja, de fleste av problemene som har dukket opp i studiet av drømmer. Denne filen er mer en personlig retrospektiv, så å si. Kanskje i fremtiden, i en oppfølging essay om emnet, vil jeg utvide ambit av studien min. Som 'Abdu'l-Baha sier "en mest fantastiske og spennende bevegelse dukket opp i en verden av tilværelsen i det året, 1953, mirabile dictu. La det bli sett hva gjennombrudd og innsikt vises i år av mitt sent voksen og alderspensjon fra videre studier av drømmer og fra utvikling av Bahai Faith som jeg har vært tilknyttet over samme halve århundret.

16 februar 2008
3rd edition
(Postet på: GLOBAL enhet
FELLESSKAP PÅ: 26 / 8 / '08)
RonPrice está offline  
Old 08-27-2008, 02:13  
Medlem
Junior Member
Points: 2,732, Level: 33Points: 2,732, Level: 33Points: 2,732, Level: 33
Activity: 0%Activity: 0%Activity: 0%

Belgarath's Avatar

Activity Longevity
0/20 18/20
Today Posts
0/0 ssssss189
Belgarath is on a distinguished road

Re: Noen Reflections of Forty Years of Dreams

Meget interessant essays. Jeg vet ikke oppbevare registreringer av drømmene mine, men jeg kan starte. Det kan vise seg verdifulle for meg og min åndelige vekst når man ser tilbake på de årene, som det synes å ha gjort for deg.
Belgarath está offline  

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Last Post
Start her! Introduksjon til Dream Interpretation Jonas1 Dream deling 88 10-16-2009 04:20
Vivid Dreams ut av kroppen mysticbee Dream deling 5 09-10-2009 04:52
Drømmer og visjoner - advarsler? heart4peace 19 7 07-23-2008 07:26
Comfort From Dreams kingskid Dream deling 2 07-22-2008 04:22
underlig skremmende drømmer ily Dream deling 0 06-29-2008 01:42

Tags
Dreaming, Dreams, Førti, Tolkninger, Lifeline, Lifetime, Refleksjoner, År
Dreaming ,Dreams ,Førti ,Tolkninger ,Lifeline ,Lifetime ,Refleksjoner ,År ,

Trådverktøy

Posting Rules
Du kanskje ikke starte nye tråder
Du kanskje ikke post replies
Du kanskje ikke post vedlegg
Du kanskje ikke redigere innleggene dine

BB-kode er
Smilefjes er
[IMG] kode
HTML code is Av
Trackbacks er
Pingbacks er
Refbacks er

Alle klokkeslett er GMT. Klokken er 05:07.

vB Enterprise Translator av NLP-er