Het lijkt u nog niet geregistreerd bij onze gemeenschap. Om te registreren klik hier ...

Global Oneness Community          
Automatische vertalingen gemaakt door Google:
Albanian Arabic Bulgarian Catalan Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician German Greek Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian Vietnamese

Go Back   Global Oneness Gemeenschap > Dream Interpretation > Over dromen
Agenda Artikelen Foto's Video's Goodies Veelgestelde vragen Gebruikerslijst Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen Chat Room

Over dromen Wat heb je gedroomd? Deel uw dromen en hun betekenis te bespreken met anderen. »Start hier!

Snel Nieuws
Welkom bij de Global Oneness Community! Global Oneness Gemeenschap is een plek voor het uitwisselen van gedachten en ideeën over innerlijke en uiterlijke verandering en transformatie. Als u een bericht moet u registreer hier. Enkele links om te beginnen met: Forum Home, Social Groups, Agenda, Artikelen, Foto's, Video's, Video Search, Contact Us, Veelgestelde vragen , Statistieken. Veel plezier en voel me echt welkom in de gemeenschap!

Opmerking: Deze advertentie wordt niet weergegeven voor geregistreerde leden

Tags
Threads: Dreaming, Dreams, Veertig, Interpretaties, Lifeline, Lifetime, Reflections, Jaar
Video's: Dreaming ,Dreams ,Veertig ,Interpretaties ,Lifeline ,Lifetime ,Reflections ,Jaar ,

LinkBack Thread Tools
Old 08.27.2008, 01:10 PM  
Lid
Junior Member
Points: 689, Level: 13Points: 689, Level: 13Points: 689, Level: 13
Activity: 0%Activity: 0%Activity: 0%

RonPrice's Avatar

Activity Longevity
0/20 14/20
Today Posts
0/0 sssssss16
Excuses aan het begin van deze lange post, maar de post is een samenvatting van decennia van mijn dromen ... gewoon stoppen met lezen als het een te zware taak krijgt - readng mijn bericht dat Jes.-Ron in Australië
Blog Entries: 2
RonPrice is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to RonPrice

Sommige Reflecties van veertig jaar of Dreams

De volgende twee essays geschreven werden voor het eerst op enig moment in 2004 ongeveer vijf jaar nadat ik met pensioen was gegaan van full-time baan. Ik herziene ze twee keer: op 25 maart 2005 en op 16 februari 2008. In mei 2005 een de leeftijd van 60,

De volgende twee essays geschreven werden voor het eerst op enig moment in 2004 ongeveer vijf jaar nadat ik met pensioen was gegaan van full-time baan. Ik herziene ze twee keer: op 25 maart 2005 en op 16 februari 2008. In mei 2005 een de leeftijd van 60, had ik mezelf bevrijd mijn full-time werk, part-time werk en de meeste van mijn vrijwilligerswerk. De uitgave verwijs ik naar beneden als mijn 3de editie van deze essays. De 1e editie van deze essays geschreven werd een tiental jaar nadat ik begon te georganiseerd notities bij te houden over dromen en dromen leven (1), een droom-leven voor mij dat op het moment ging terug ongeveer 40 jaar tot 1952 / 3. Hoewel ik hebben gehouden notities en gedetailleerde verwijzingen in mijn droom bestand Journal: Volume 1,3 Dreams 1952 tot het heden, geen voetnoten zijn hier te vinden, alleen de namen van de bronnen.
-------------------- VOETNOTEN --------------------------

__________________________________________________ ______________________
Interpretation Of Dreams: ESSAY NO.2

Na 22 jaar (1986-2008) van het verzamelen van mijn droom ervaringen, het verzamelen van hen episodisch, want ik verzamelde slechts een paar, sommige zeventien A-4 pagina's; na probeert te herinneren en opschrijven mijn droom ervaringen terug te gaan n
Lord Byron zegt dromen "uitzien als herauten van de eeuwigheid 'en' Abdu'l-Bahá vaak verwijst naar de wereld van dromen om het bestaan van de ziel te illustreren, om te illustreren dat de ziel niet afhankelijk is van het lichaam, de grotere intensiteit illustreren van gevoelens, percepties en geluk na de release van de geest of de ziel uit het lichaam. Maar 'Abdu'l-Bahá verwijst ook naar een "verwarde dromen," idle dromen "en" lege dromen. "Dromen kunnen ook profetisch zijn. Voor 'Abdu'l-Bahá zij voorspelde zijn eigen dood.

Lord Byron zegt dromen "uitzien als herauten van de eeuwigheid 'en' Abdu'l-Bahá vaak verwijst naar de wereld van dromen om het bestaan van de ziel te illustreren, om te illustreren dat de ziel niet afhankelijk is van het lichaam, de grotere intensiteit illustreren van gevoelens, percepties en geluk na de release van de geest of de ziel uit het lichaam. Maar 'Abdu'l-Bahá ook verwijst naar een "verwarde dromen', 'ijdele dromen' en 'lege dromen." Dromen kunnen ook worden profetisch. Voor 'Abdu'l-Bahá zij voorspelde zijn eigen dood.

"Dat de waarheid vaak wordt bijgebracht door middel van dromen niemand die vertrouwd is met geschiedenis, vooral religieuze geschiedenis, kan twijfel," zo zegt men in een brief geschreven namens de Guardian. "Terzelfder tijd dromen en visioenen zijn altijd gekleurd en min of meer beïnvloed door de geest van de dromer, en we moeten oppassen voor te veel belang hechten aan hen. De zuiverder en meer vrij van vooroordelen en de wens van onze harten en geesten worden, de waarschijnlijker is het dat onze dromen zullen overbrengen betrouwbaar waarheid, maar als we hebben sterke vooroordelen, persoonlijke genegenheid en afkeer, slechte gevoelens of kwade motieven, zullen deze ketting en verstoren een inspirerende indruk dat tot ons komt.

In veel gevallen dromen zijn het middel om mensen naar de waarheid of bevestigen in hun geloof name systemen. Wij moeten streven om rein van hart en `vrij van alle behalve God, 'en dit is geen eenvoudige zaak. Ik ben nog nooit in het bijzonder onder de indruk van de zuiverheid van mijn geest, mijn geest en mijn ziel, dus het verbaast me nooit als ik dromen die verward zijn, complexe, bizar, ontroerd, zelfs ziek en raakte met verschillende soorten van wanhoop. Mijn dromen evenals mijn wakende gedachten zijn vaak verre van zuiver en waar. "Garbage in en garbage out ', zoals een van de uitspraken van de tientallen jaren van mijn leven gaat, een gezegde die ik hoor weer de jaren heen.

We moeten testen indrukken die we krijgen door dromen, visioenen of inspiraties, door ze te vergelijken met het geopenbaarde Woord of een orgaan van de wijsheid literatuur die ons dierbaar zijn, houden als standaard, als we elke standaard zijn op alle. Ook moeten we controleren onze droom ervaringen door middel van het zeven mechanisme van deze wijsheid, deze literatuur en zien of onze dromen zijn in volle harmonie daarmee. In een andere brief in de Baha'i literaire corpus in een gelijkaardige ader we :"... The Guardian vinden zou suggereren dat je zeer zorgvuldig bestuderen de verklaring van Abdu'l-Bahá in verband met de kwestie van visioenen, dromen, enz. , als Abdu'l-Baha zeer volledig heeft verklaard dit delicate onderwerp. U verwijzingen naar deze vinden in "Bahá'u'lláh en het Nieuwe Tijdperk, '` Sommige beantwoorde vragen' en de boeken van tabletten. The Guardian ook heeft gekrabbeld hierover.

"Kortom, er is geen vraag die visie af en toe kom aan particulieren, die waar zijn en betekenis hebben. Aan de andere kant, dit gaat om een individueel door de genade van God, en niet van de uitoefening van een van de menselijke vermogens. Het is niet een zaak waarin een persoon moeten proberen te ontwikkelen. Wanneer een persoon het werk om vermogens ontwikkeld, zodat zij kunnen genieten van visioenen, dromen, enz., in feite wat ze doen is bepaalde verzwakking van hun geestelijke vermogens, en dus onder dergelijke omstandigheden, dromen en visioenen hebben geen realiteit, en uiteindelijk leiden tot de vernietiging van het karakter van de persoon. "

Natuurlijk, er zijn veel mensen die ik heb ontmoet in het leven die zouden het niet eens met dit citaat. Ze hebben een andere wijsheid literatuur zeven mechanisme. Om elk hun eigen, zeg ik. Maar dit mechanisme is een onderdeel van mij, een mechanisme Ik heb raffinage voor meer dan een halve eeuw nu. Het is niet mijn bedoeling om enkel citaat uit de vele bronnen van inzicht over dit onderwerp, en niet-Baha'i Baha'i-bronnen, hoewel ik zal doen van tijd tot tijd. Ik heb ook een bestand, een twee-ringband over het onderwerp, dat stelt me in staat om te proberen enkele synthese van de theoretische oriëntaties om dromen te krijgen. De tijd staat niet toe dat ik dit essay hier afwerking. Ik zal terugkeren naar dit thema op een later tijdstip.

16 februari 2008
3e editie
In The Baha'i Heilige Jaar 1992-1993 begon ik meer serieus te verzamelen mijn droom ervaringen. Dat Heilig Jaar was, zoals de Universele Huis van Justitie verklaard: "een kans ... voor innerlijke reflectie op het deel van de ziel." Mijn droom voor 1992 was nagenoeg verdwenen uit mijn geheugen, met uitzondering van misschien zes grote dromen en droom-sequenties die teruggaat tot het begin van mijn Baha'i leven in het jaar 1952/1953. In 1992 ben ik ook begonnen met het organiseren van de notities die ik had verzameld in de voorgaande zes jaren. Ik had wat merkt op dat ik begon te verzamelen in de laatste maanden, terwijl het leven in Katherine NT, in het begin van 1986. De opvattingen van de commentatoren op dromen en droom-theorie, essays over dromen en notities van boeken die ik gelezen had, af en toe een boek dat relevant was voor de zoektocht naar mijn dromen en hun betekenis was begonnen aan een verzameling niche te nemen.

In The Baha'i Heilige Jaar 1992-1993 begon ik meer serieus te verzamelen mijn droom ervaringen. Dat Heilig Jaar was, zoals de Universele Huis van Justitie verklaard: "een kans ... voor innerlijke reflectie op het deel van de ziel." Mijn droom voor 1992 was nagenoeg verdwenen uit mijn geheugen, met uitzondering van misschien zes grote dromen en droom-sequenties die teruggaat tot het begin van mijn Baha'i leven in het jaar 1952/1953. In 1992 ben ik ook begonnen met het organiseren van de notities die ik had verzameld in de voorgaande zes jaren. Ik had wat merkt op dat ik begon te verzamelen in de laatste maanden, terwijl het leven in Katherine NT, in het begin van 1986. De opvattingen van de commentatoren op dromen en droom-theorie, essays over dromen en notities van boeken die ik gelezen had, af en toe een boek dat relevant was voor de zoektocht naar mijn dromen en hun betekenis was begonnen aan een verzameling niche te nemen.

Wat ik daadwerkelijk zal doen met de resultaten van dit eerste onderzoek, deze eerste uitwerking van mijn opvattingen en die van anderen heb ik op getrokken is een vraag die nog moet worden uitgewerkt. Wat ik ook "doen", het waarschijnlijk zal evolueren in de tijd, als het evolueert at all. Net als vele gedachten, blijft ze net dat - gedachten en actie nooit resultaten. Misschien heb ik al een begin gemaakt in het rijk van de actie met enkele van mijn gedichten die zinspelen, zoals ze vaak doen, te dromen en mijn droom leven. Drie van deze gedichten zijn te vinden in mijn twee-ringband recht - Journal: Volume 1,3 Dreams 1952 tot heden. Ik heb ze hier niet opgenomen in deze inleidende essay. Ik moet hier zeggen, als een soort opening rekening mee dat het werk van John Davidson, een professor in de psychologie aan de Universiteit van Tasmanië en een Baha'i, die leerde een cursus over dromen in de jaren 1980 en 1990, is iets van inspiratie hier.

Wat ik daadwerkelijk zal doen met de resultaten van dit eerste onderzoek, deze eerste uitwerking van mijn opvattingen en die van anderen heb ik op getrokken is een vraag die nog moet worden uitgewerkt. Wat ik ook "doen", het waarschijnlijk zal evolueren in de tijd, als het evolueert at all. Net als vele gedachten, blijft ze net dat - gedachten en actie nooit resultaten. Misschien heb ik al een begin gemaakt in het rijk van de actie met enkele van mijn gedichten die zinspelen, zoals ze vaak doen, te dromen en mijn droom leven. Drie van deze gedichten zijn te vinden in mijn twee-ringband recht --Journal: Volume 1,3 Dreams 1952 tot heden. Ik heb ze hier niet opgenomen in deze inleidende essay. Ik moet hier zeggen, als een soort opening rekening mee dat het werk van John Davidson, een professor in de psychologie aan de Universiteit van Tasmanië en een Baha'i, die leerde een cursus over dromen in de jaren 1980 en 1990, is iets van inspiratie hier.

Het is meer dan een eeuw sinds Freud publiceerde zijn Interpretation of Dreams (1900) en, uiteraard, de geschiedenis van dromen in de westerse beschaving gaat terug naar zowel de Grieken en de Hebreeën, onder meer, maar het is niet mijn bedoeling hier te gaan in deze geschiedenis. Freud zei dat dromen de koninklijke weg naar je innerlijk leven, maar er is een wirwar van gedachten en gevoelens in dromen en zodat koninklijke weg is niet een rechte en eenvoudige pad. Jung zei dat hij werd geholpen aan het egoïsme die inherent zijn aan zijn autobiografie te overwinnen en in zijn leven door de droom proces. Hij voelde ook dromen hielp ons contact opnemen met de schaduw zelf. Adler, daarentegen, zag dromen als de antithese van gezond verstand en werkelijkheid, inderdaad, als hun aartsvijanden. Onze manier van leven krijgt vaak het contact met de werkelijkheid en gezond verstand en dromen kan ons helpen dit zien onwerkelijkheid in context, Adler ging.

Wetenschappelijk-minded mensen zelden droom wordt gezegd. Dat geldt zeker voor zowel mijn vrouw en mijn zoon, geen van beiden lijken te veel gaande is in hun droom leven en beiden zijn veel meer wetenschappelijke in hun benadering van het leven. Mijn eigen droom leven is niet anders dan die van mijn jongste stiefdochter, die veel meer op de geesteswetenschappen en kunst kant van het intellectuele spectrum. De harde-nosed realisme van de wetenschapper leidt tot een benadering van dromen dat staat als een scherpe tegenstelling tot veel van de andere interpretaties die zien dromen als een glimp van onsterfelijkheid, fragmenten van een fabel, een archetype, enzovoort. Om die reden vind ik dit realisme aantrekkelijk als een interpretatieve systeem of niet-systeem. Een beroemd citaat van Shakespeare, waarin hij verwijst naar dromen als 'de kinderen van stationair hersenen, "steunt deze visie.

Maar dit is niet alles. De literatuur over het onderwerp van de droom is nu ontluikende en het is niet mijn bedoeling om zelfs een oppervlakkig overzicht van dat materiaal, niet hier in dit essay, noch elders. Ik voel er potentieel in de droomwereld, een potentiële ik nauwelijks heb doorgrond na deze zestien jaar van studie en analyse. Brian Finney zegt dat dromen wekken "verwachtingen van de betekenis die onvervuld blijven vanwege hun prive-en indirecte aard." De pagina's van mijn droom bestand zal onthullen een aantal van deze verwachtingen en een aantal van mijn radicale afwijkingen van gezond verstand en werkelijkheid, werpen licht, ik vertrouw op de autobiografie die ik heb geschreven en waarvan de titel is: Baanbrekende Over vier tijdvakken: A Study in en een studie van de autobiografie.

Veel van de citaten en artikelen nu beschikbaar op het onderwerp van de dromen uit verschillende bronnen zijn relevant voor mijn begrip en ervaring van dromen. Ik lees ze van tijd tot tijd als ik probeer te sorteren uit een droom en zijn betekenis. De literatuur is nu, zoals ik al zei hierboven, ontluikende. In de afgelopen vijf jaar, 2003-2008, heb ik begonnen aan een verzameling van dergelijke voorwerpen ophopen in mijn droom bestand. Maar, ik moet bekennen dat het onderwerp is voor mij een kleine sleutel in de grote symfonie van het leven, de grote symfonie van mijn cultuur van leren en de verworvenheden en de resultaten van de geest. Ik kom zelden tot de studie van dromen als een onderwerp; ik zelden het opnemen van een droom. Er is gewoon te veel anders aan de hand in mijn intellectuele leven dat is van groter belang en de waarde tome in mijn werk.

In mijn tweeëntwintig jaar de droom van de verzameling en de beschrijving (1986-2008) en zestien jaar jaar van studie en analyse (1992-2008) lijkt Ik ben het niet vaak uit mijn droom wereld en legde mijn pen in de hand. Alleen wanneer er een restant van invloed dat blijft in mijn gedachten bij het ontwaken, misschien twee of drie keer per jaar op de meest en gemiddeld. In de bijna negen jaar sinds de komst naar Tasmanië, 1999 tot 2008, heb ik slechts 29 vermeldingen of drie per jaar. Na al die 22 jaar heb ik opgenomen slechts zeventien bladzijden van geschreven en getypte aantekeningen over specifieke dromen, minder dan 1 pagina per jaar. Als ik de periode 1952 gebruik tot 2008, zesenvijftig jaar, als mijn data base, heb ik ongeveer een bladzijde om de drie jaar, 170 woorden per jaar, 14 woorden per maand, 3,5 per week en, misschien wel, een woord om de twee dagen.

In het afgelopen jaar, sinds mei 2007 toen ik begon aan de anti-depressivum effexor, heeft mijn droom leven tot leven komen met activiteit Ik herinner me elke nacht. Maar ik heb maar vier geregistreerd dromen in deze periode van bijna tien maanden. Dit niveau van de opname is een goede indicator van de mate van mijn systematische pogingen om mijn droom leven studie. Ik hoop echter dat dit korte essay en het materiaal dat is opgenomen in mijn droom-bestand, hoewel hier niet in detail opgenomen, zullen van te gebruiken om wie komt op het. Het is slechts het begin tot het worden van een aantal voor mij als ik deze jaren van te late volwassenheid te voeren. Misschien een meer serieuze studie van het veld van dromen in deze eerste jaren van mijn late volwassenheid, leeftijd 60 tot 65, wordt aan de horizon. Tijd zal het leren.

Deze activiteit, dit bestand, deze ideeën, zorgen voor een aangename bron en de uitoefening van het schouwen van tijd tot tijd als ik spelen met de spullen van mijn dromen als ze glijden in mijn wakkere leven van REM en non-REM-slaap. REM-slaap werd ontdekt in 1953. Dit was de eerste doorbraak in de droom van empirische wetenschap. Het lijkt mij echter dat de gegevens die ik te verwerven is gewoon te summier te zijn van grote waarde. Mijn wetenschappelijke belangen voor het grootste deel liggen in andere disciplines van het leven, geen droom-studie.

1953 was een belangrijk jaar, met het Koninkrijk van God begin net als dat jaar, vanuit een Baha'i perspectief. Natuurlijk in de meer dan een halve eeuw sindsdien (1953-2008), is er een enorme toename in de empirische studie van dromen, slapen en de daarmee samenhangende vraagstukken en problemen. Maar het is niet mijn bedoeling hier in te gaan op deze ontluikende literatuur, de problemen van de slaap, of, inderdaad, het merendeel van de problemen die naar voren zijn gekomen in de studie van dromen. Dit bestand is meer een persoonlijke retrospectieve, om zo te zeggen. Misschien in de toekomst, in een follow-up essay over het onderwerp zal ik verruimen de werkingssfeer van mijn studie. Als 'Abdu'l-Bahá zegt "een zeer mooie en spannende beweging verscheen in de wereld van het bestaan in dat jaar, 1953, mirabile DICTU. Laat het zien wat doorbraken en inzichten verschijnen in de late jaren van mijn volwassenheid en ouderdom van de verdere studie van dromen en van de ontwikkeling van het bahai-geloof waarmee ik in verband zijn gebracht over diezelfde halve eeuw.

3e editie
Old 08.27.2008, 02:13 PM  
Lid
Junior Member
Points: 2,732, Level: 33Points: 2,732, Level: 33Points: 2,732, Level: 33
Activity: 0%Activity: 0%Activity: 0%

Belgarath's Avatar

Activity Longevity
0/20 18/20
Today Posts
0/0 ssssss189
Belgarath is on a distinguished road