Det ser du endnu ikke er registreret med vores samfund. For at registrere skal du klikke her ...

Global Oneness Community          
Automatiske oversættelser af Google:
Albanian Arabic Bulgarian Catalan Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician German Greek Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Taiwanese Thai Turkish Ukrainian Vietnamese

Go Back   Global Oneness Fællesskabet > Drømmetydning > Dream deling
Register GO Blogs Artikler Billeder Videoer Goodies FAQ Memberlist Dagens indlæg Kanal

Dream deling Hvad gjorde du drøm i nat? Del dine drømme og diskutere deres betydninger med andre. »Start her!

Quick News
Velkommen til Global Oneness Fællesskabet! Global Oneness EU er et sted for udveksling af tanker og ideer om indre og ydre forandring og transformation. At indlægget skal du have for at register here. Nogle links til at starte med: Forum Home, Social Groups, Blogs, Artikler, Billeder, Videoer, Video Search, Kontakt os, FAQ , Statistik. Have det sjovt og føler sig virkelig velkommen til samfundet!

Bemærk: Denne annonce vises ikke for registrerede medlemmer

Tags
Threads: Dreaming , Dreams , Fyrre , Fortolkninger , Lifeline , Lifetime , Reflektioner , År
Videoer: Dreaming , Dreams , Fyrre , Fortolkninger , Lifeline , Lifetime , Reflektioner , År ,

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 08-27-2008, 02:10   #1 (permalink)
Medlem
Junior Medlem
Points: 1,200, Level: 19Points: 1,200, Level: 19Points: 1,200, Level: 19
Activity: 3%Activity: 3%Activity: 3%

RonPrice's Avatar

Activity Longevity
1/20 15/20
Today Posts
0/0 sssssss17
Beliggenhed: George Town Tasmania Australien
Blog Entries: 2
Tak: 0
RonPrice is on a distinguished road
Send a message via Yahoo to RonPrice

Nogle Overvejelser af fyrre år of Dreams

PRÆAMBEL

De følgende to essays blev først skrevet på et tidspunkt i 2004 omkring fem år efter at jeg havde trukket sig tilbage fra fuldtidsbeskæftigelse. Jeg ændrede dem to gange: den 25. marts 2005 og den 16 februar 2008. I maj 2005, en alder af 60, havde jeg befriet mig mit fuldtidsarbejde, deltidsarbejde, og de fleste af mine frivillige aktivitet. Den udgave nedenfor, jeg refererer til som min 3. udgave af disse essays. Den 1. udgave af disse essays er skrevet en halv snes år efter jeg begyndte at holde organiserede noter om drømme og drøm liv (1), en drøm-liv for mig, at på det tidspunkt gik tilbage omkring 40 år til 1952 / 3. Selv om jeg har holdt notater og detaljerede referencer i min drøm fil, Journal: Volume 1,3 Dreams 1952 til de nuværende, ingen fodnoter, er fundet her, bare navnene på kilder.
-------------------- FODNOTER --------------------------

(1) Mit første registreres drøm var den 21. marts 1986, men kun tre drømme blev registreret den 19. april 1992. I 1992 blev jeg indspillede ti drømme og så er det at jeg ser 1992 som et alvorligt begynder at mit hold af organiseret noter om mine drømme.
__________________________________________________ ______________________

Drømmetydning: ESSAY No.2
Efter 22 år (1986-2008) til indsamling af min drøm erfaringer, indsamle dem episodically, for jeg indsamles der kun nogle få, nogle sytten A-4 sider, efter at have forsøgt at huske og skrive ned, min drøm erfaringer går helt tilbage til det første år af min sene barndom i 1952 / 3, da jeg var otte / ni år gammel, nogle femoghalvtreds år, efter 16 år (1992-2008) for at forsøge at analysere min drøm oplevelser, hvad jeg vil gerne gøre her er at forlænge den første essay jeg skrev om dette emne i 2004, og som jeg revideret i en anden udgave i 2005, og i en tredje udgave i 2008.

Lord Byron siger drømme "ligne varsler af evigheden" og "Abdu'l-Baha ofte refererer til en verden af drømme at illustrere eksistensen af sjælen, for at illustrere, at sjælen ikke er afhængig af kroppen, til at illustrere de større intensitet af følelser, opfattelser og lykke efter frigivelsen af ånden eller sjælen fra kroppen. Men 'Abdu'l-Baha henviser også til "en forvirret medley af drømme", "idle drømme," og "tomme drømme." Drømme kan også være profetisk. For 'Abdu'l-Baha de forudsagde sin egen død.

"Det Sandheden er ofte formidles gennem drømme ingen, som kender historien, især religiøse historie, kan være i tvivl," så det er sagt i et brev skrevet på vegne af The Guardian. "Samtidig drømme og visioner er altid farvet og påvirket mere eller mindre af sind drømmer og vi skal passe på med hvor der lægges mere vægt på dem. Renere og mere fri for fordomme og ønske vores hjerter og sind bliver, jo mere sandsynligt er det, at vores drømme vil formidle pålidelig sandhed, men hvis vi har stærke fordomme, personlige likings og aversioner, dårlige følelser eller onde motiver, vil disse skud og forvride enhver inspirerende indtryk, der kommer til os.

Der i mange tilfælde drømme har været midlet til at bringe mennesker til sandheden eller bekræfte dem i deres særlige trossystemer. Vi skal stræbe efter at blive rene i hjertet og »fri for alle undtagen Gud," og det er ingen let sag. Jeg har aldrig været særligt imponeret over den renhed i mit sind, min ånd eller min sjæl, så det ikke overrasker mig, når jeg har drømme, som er forvirrede, komplekse, bizarre, urolig, selv syge og rørt med forskellige former for fortvivlelse. Mine drømme samt mine vågne tanker ofte har været langt fra ren og ægte. "Garbage i og skrald ud," som en af de ordsprog fra de årtier af mit liv går, et ordsprog, som jeg hører igen og igen i løbet af årene.

Vi skal teste indtryk, vi får gennem drømme, visioner og inspirationer, ved at sammenligne dem med det åbenbarede ord eller et organ af visdom litteratur vi har kært, besidde, som standard, hvis vi har nogen standard på alle. Vi skal se vores drøm erfaringer gennem sigtning mekanisme af denne visdom, denne litteratur og se, om vores drømme er i fuld harmoni hermed. I et andet brev i Baha'i litterære korpus i samme retning vi finder :"... The Guardian vil foreslå, at du studere meget nøje oversigten over Abdu'l-Baha i forbindelse med spørgsmålet om visioner, drømme etc. , som Abdu'l-Baha har meget fuldt forklaret dette ømtålelige emne. Du kan finde henvisninger til denne i »Bahá'u'lláh og New Era, '` Nogle Besvarede Spørgsmål "og bøger af tabletter. The Guardian ligeledes har kommenteret om dette spørgsmål.

"Kort sagt, er der ingen tvivl om, at visioner lejlighedsvis kommer til enkeltpersoner, der er sandt, og de har betydning. På den anden side, kommer dette til en enkelt gennem Guds nåde, og ikke gennem udøvelsen af enhver af de menneskelige evner. Det er ikke en ting, en person skulle forsøge at udvikle. Når en person søger at udvikle evner, så de kan nyde visioner, drømme etc., faktisk hvad de gør, er at svække nogle af deres åndelige kapacitet, og dermed under sådanne omstændigheder, drømme og visioner er ingen virkelighed, og i sidste ende føre til ødelæggelse af karakteren af den person. "

Selvfølgelig er der mange mennesker, jeg har mødt i livet som ikke er enige i dette citat. De har en anden visdom litteratur sigtning mekanisme. Til hver deres egen, siger jeg. Men denne mekanisme er en del af minen, en mekanisme, jeg har været raffinering i over et halvt århundrede nu. Det er ikke min hensigt at blot at citere fra de mange kilder til forståelse om dette emne, Baha'i-og ikke-baha'i kilder, selv om jeg vil gøre det fra tid til anden. Jeg har også udviklet en fil, en to-ringbind om emnet, der tillader mig at prøve at få nogle syntese på teoretiske retninger til at drømme. Tiden tillader ikke mig at slutte dette essay her. Jeg skal vende tilbage til dette emne på et senere tidspunkt.

Ron Pris
16 februar 2008
3rd edition

In The Baha'i jubelår 1992-1993 begyndte jeg at mere alvorligt samle min drøm oplevelser. At jubelår var, som den universelle Hus Domstolen udtalte, "en mulighed ... til indre overvejelser om den del af sjælen." Mine drømme før 1992 var stort set forsvundet fra min hukommelse, undtagen måske seks store drømme og drømmesekvenser går tilbage til begyndelsen af mit Baha'i liv i året 1952/1953. I 1992 begyndte jeg også at organisere de noter jeg havde indsamlet i de foregående seks år. Jeg havde nogle noter, at jeg begyndte at samle sig i de sidste måneder, mens de bor i Katherine NT, i begyndelsen af 1986. Synspunkter kommentatorer om drømme og drøm-teori, essays om drømme og noter fra bøger, som jeg havde læst, at der lejlighedsvis bog, der var relevante at søge ind i mine drømme og deres betydning var begyndt at antage en samling niche.

Nu, efter seksten år (1992-2008) med at optage nogle af mine drømme, holde noter om drømme og give et kort sammendrag af de foregående fyrre år af min drøm liv (1952-1992), har jeg oprettet en base af viden, en base for integration af mine drømme i min selvbiografi, i det omfang, det er muligt. Dette essay er et forsøg på en oversigt, en forståelse, en tilstrækkelig perspektiv, en sammenhæng, for at begynde en undersøgelse af de grundlæggende spørgsmål, vis-a-vis min drøm liv.

Hvad jeg vil faktisk gøre med resultaterne fra den første undersøgelse, denne indledende udarbejdelse af mine forståelser og de andre, jeg har trukket på er et spørgsmål, der endnu ikke er udarbejdet. Hvad jeg "gør", det vil sandsynligvis udvikle sig over tid, hvis det udvikler sig på alle. Ligesom mange tanker, forbliver de bare, at - tanker og handling aldrig resultater. Måske har jeg allerede gjort en begyndelse i den rige indsats med nogle af mine digte, at hentyde, som de ofte gør, at drømme og mine drømme liv. Tre af disse digte kan findes i mine to-ring titlen ringbind --Journal: Volume 1,3 Dreams 1952 til de nuværende. Jeg har ikke medtaget dem her i denne indledende essay. Jeg må sige her, som en slags indledning til efterretning, at arbejdet i John Davidson, en professor i psykologi ved University of Tasmania og en baha'i, der undervises i et kursus om drømme i 1980'erne og 1990'erne, har været lidt af en inspiration her.

Det har været mere end et århundrede siden Freud udgav sin Interpretation of Dreams (1900) og, selvfølgelig, går historien om drømme i det vestlige civilisation tilbage til både grækerne og hebræerne bl.a., men det er ikke mit formål her for at gå ind i denne historie. Freud sagde, at drømme var den kongelige vej til ens indre liv, men der er et virvar af tanker og følelser i drømme, og så kongelige vej ikke er en lige og enkle vej. Jung sagde, at han blev hjulpet til at overvinde den egoisme, der ligger i sin selvbiografi, og i sit liv ved at drømmen proces. Han følte også, at drømme hjulpet os med at kontakte skygge selv. Adler, i kontrast, så drømme som en modpol til sund fornuft og virkelighed, ja, da deres ærkefjender. Vores livsstil ofte bliver ude af trit med virkeligheden og sund fornuft og drømme kan hjælpe os med at se denne uvirkelighed i forbindelse Adler gik videre.

Videnskabeligt sindede mennesker sjældent drøm det er sagt. Det er sikkert rigtigt, for både min kone og min søn, og ingen af dem synes at have meget i deres drøm om liv og som begge er meget mere videnskabelige i deres tilgang til livet. Min egen drøm Livet er ikke ulig den, min yngste steddatter, der er meget mere på de humanistiske og kunstneriske side af den intellektuelle spektrum. The hard-nosed realisme på den videnskabsmand, resulterer i en tilgang til drømme, der står som en skarp kontrast til mange af de andre fortolkninger at se drømme som glimt af udødelighed, fragmenter af en fabel, en arketype, etcetera. Af denne grund finder jeg denne realisme attraktiv som en tolkende system eller ikke-system. En berømt citat fra Shakespeare, hvor han refererer til drømme som "børn af ledige hjerner," støtter dette synspunkt.

Men det er ikke alt. Litteraturen om emnet drømme er nu blomstrende og det er ikke min hensigt at selv give et summarisk overblik over dette materiale, ikke her i dette essay eller andre steder. Jeg føler, at der er potentiale i den drømmeverden, en potentiel jeg har næsten udgrundet efter denne seksten år af undersøgelse og analyse. Brian Finney siger, at drømme vække "forventninger af betydning, at stadig ikke opfyldt på grund af deres private og indirekte karakter." De sider af min drøm fil vil afsløre nogle af disse forventninger, og nogle af mine radikale afvigelser fra almindelig sund fornuft og virkelighed, kaster lys, jeg stoler på den selvbiografi, jeg har skrevet, og hvis titel er: Banebrydende over fire epoker: A Study in og en undersøgelse af Selvbiografi.

Mange af de citater og artikler nu tilgængelig om emnet af drømme fra forskellige kilder er relevante for min forståelse og erfaring med drømme. Jeg læste dem fra tid til anden, når jeg forsøger at løse en drøm og dens betydning. Litteraturen nu er, som jeg siger ovenfor, spirende. I de sidste fem år, 2003-2008 har jeg begyndt at opbygge en samling af sådanne genstande i min drøm fil. Men, jeg må indrømme, at emnet er for mig en mindre central i den store symfoni af liv, den store symfoni af min kultur for læring samt grader og resultaterne af sind. Jeg kommer sjældent til studiet af drømme som et emne, jeg sjældent optage en drøm. Der er bare alt for meget andet foregår i mit intellektuelle liv, der er af større interesse og værdi tome i mit arbejde.

I min toogtyve år af drøm indsamling og beskrivelse (1986-2008) og seksten år års undersøgelse og analyse (1992-2008) det synes jeg ikke ofte kommer ud af min drøm og lagde min pen i hånden. Kun når der er nogle sidesten påvirke, at ophold i mit sind om at vågne, måske to eller tre gange om året på de fleste og i gennemsnit. I de næsten ni år siden kom til Tasmanien, 1999 til 2008, har jeg kun 29 indgange eller tre om året. Efter alle disse 22 år har jeg kun har registreret de sytten sider af skriftlige og skrevet noter om særlige drømme, mindre end 1 side pr. Hvis jeg bruger den periode fra 1952 til 2008, fifty-seks år, som min database, jeg har omkring en side hvert tredje år, 170 ord om året, 14 ord i en måned, 3,5 om ugen, og velsagtens et ord hver anden dage.

I det sidste år, maj 2007, siden da jeg begyndte at tage anti-depressivt effexor, har min drøm liv kommer til live med aktivitet jeg husker hver nat. Men jeg har kun registreret fire drømme i denne periode på næsten ti måneder. Dette niveau af registrering er en god indikator for graden af mine systematisk indsats for at studere min drøm liv. Jeg håber dog, at denne korte essay, og det materiale, som er beskrevet i min drøm fil, selvom der ikke er medtaget her i detaljer, vil være til gavn for hvem kommer efter det. Det er først lige begyndt at være en vis hjælp for mig, da jeg træder i disse år for sent voksenalderen. Måske en mere seriøs undersøgelse af området drømme i disse første år af min sene voksenliv, 60 år til 65, er i horisonten. Vil tiden vise.

Denne aktivitet, denne fil, disse ideer, giver en behagelig ressource og udøvelse af Kontemplation fra tid til anden, som jeg leger med ting af mine drømme, som de glider ind i mit vågne liv fra REM og non-REM søvn. REM-søvn blev opdaget i 1953. Dette var den første empiriske gennembrud i drømmen videnskab. Det forekommer mig dog, at de data, jeg får, er simpelthen for overfladisk til at være af stor værdi. Min videnskabelige interesser for de flestes vedkommende ligger i andre discipliner i livet, ikke drømme-undersøgelse.

1953 var et vigtigt år, med Guds rige begynder som den gjorde det år, fra et Baha'i perspektiv. Naturligvis i mere end et halvt århundrede siden (1953-2008), har der været en enorm stigning i empiriske studier af drømme, søvn og de tilhørende spørgsmål og problemer. Men det er ikke min hensigt her at dvæle ved denne blomstrende litteratur, problemer i søvn eller, ja, de fleste af de spørgsmål, der er dukket op i studiet af drømme. Denne fil er mere en personlig tilbagevirkende kraft, så at sige. Måske i en fremtid, i en opfølgning essay om emnet, vil jeg udvide anvendelsesområdet for min undersøgelse. Da 'Abdu'l-Baha siger "en meget dejlig og spændende forslag ud i verden for at der i dette år, 1953, Mirabile dictu. Lad det blive set, hvad gennembrud og indsigter vises i år af mit sene voksenliv og alderdom fra yderligere undersøgelse af drømme og af udviklingen af bahai-troen, som jeg har været forbundet med samme halve århundrede.

16 februar 2008
3rd edition
(POSTERET VED: GLOBAL Oneness
FÆLLESSKAB OM: 26 / 8 / '08)
RonPrice está offline   Reply With Quote
Old 08-27-2008, 03:13   #2 (permalink)
Medlem
Junior Medlem
Points: 2,732, Level: 33Points: 2,732, Level: 33Points: 2,732, Level: 33
Activity: 0%Activity: 0%Activity: 0%

Belgarath's Avatar

Activity Longevity
0/20 18/20
Today Posts
0/0 ssssss189
Tak: 0
Belgarath is on a distinguished road

Re: Some Reflections of Forty Years of Dreams

Meget interessant essays. Jeg kan ikke registrere mine drømme, men jeg kan begynde. Det kan vise sig værdifuld for mig og min spirituelle vækst, når man ser tilbage over de år, da det synes at have gjort for dig.
Belgarath está offline   Reply With Quote
Reply

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Livagtige drømme ud af kroppen mysticbee Dream deling 6 11-14-2009 04:19
Start her! Introduktion til Drømmetydning Jonas1 Dream deling 93 11-12-2009 02:00
Drømme og visioner - advarsler? heart4peace Support & Suggestions 7 07-23-2008 08:26
Comfort Fra Dreams kingskid Dream deling 2 07-22-2008 05:22
mærkelige skræmmende drømme ily Dream deling 0 06-29-2008 02:42

Tags
Dreaming , Dreams , Fyrre , Fortolkninger , Lifeline , Lifetime , Reflektioner , År
Dreaming , Dreams , Fyrre , Fortolkninger , Lifeline , Lifetime , Reflektioner , År ,

Posting Rules
Du kan ikke starte nye emner
Du kan ikke svare på indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke redigere dine indlæg

BB code er
Smilies er
[IMG] kode
HTML-kode er Slukket
Trackbacks er
Pingbacks er
Refbacks er

Alle tider er GMT. Klokken er nu : Deeksha Lokale Forums.

vB Enterprise Translator af NLP-er