|
|
|
|||||||
| Dream sharing Vad drömde du i natt? Dela dina drömmar och diskutera deras innebörd med andra. »Börja här! |
| Quick News |
| Välkommen till Global Oneness Community!
Global Oneness gemenskapen är en plats för utbyte av tankar och idéer om inre och yttre förändring och omvandling. För att skriva måste du register here. Några länkar att börja med:
Forum Hem,
Samhällsgrupper,
Bloggar,
Artiklar,
Bilder,
Videos,
Videosök,
Kontakt,
FAQ ,
Statistik.
Ha roligt och känna sig riktigt välkommen till samhället!
|
| Tags |
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
| (09-30-2008) | mumoftwo (2008-06-25) |
|
|
#2 (Permalink) | ||
|
Medlem
Gröngöling
|
Re: Börja här! Introduktion till drömtydningÄrligt talat, ibland känns som stirrar i golvet i fysik klassen, när vetenskapen kommer in i bilden, med bevis och fakta och argument, och jag, alla kristna och artig, försöka att inte ursäkt för att jag tror att fakta ur en sexistisk saga bok. Men jag gör, och i Bibeln finns drömtydning också. Vad skulle Freud säga om det? Finns det några vetenskapliga bevis för att drömmar egentligen betyder mer än vår hjärnans slumpmässigt autopilot bilder under sömnen?
|
||
|
|
|
| Följande användare säger tack till Soozie For This Useful Post: | lauralane (2008-05-12) |
|
|
#3 (Permalink) | ||
|
Medlem
Gröngöling
|
Re: Börja här! Introduktion till drömtydningTack för aktierna här. Jag har fått syssla med drömmar i många år nu och det nästan lika svårt som ibland gör din skatt.
Jag hoppas att se över vissa av de ovanstående och få en bättre känsla för saker. Det är svårt att forskningen på egen hand ibland och det finns så många platser på nätet det är huvudet snurra. ![]() |
||
|
|
|
|
|
#4 (Permalink) | ||
|
Medlem
Gröngöling
|
Re: Börja här! Introduktion till drömtydningJag är ingen beundrare av Freud och en skeptiker av dröm läsning. Jag tror att alla människor projektets deras fel, känslor och förhoppningar i sina drömmar och tolkning är bara en väg till torget en cirkel.
|
||
|
|
|
|
|
#5 (Permalink) | ||
|
Medlem
Gröngöling
|
Re: Börja här! Introduktion till drömtydningJag råkar anse att våra drömmar är faktiskt budskap om något vis. Jag är inte helt säker, men vem det är som är "talar" till oss eller försöka skicka oss dessa "visuella budskap". Jag är också inte så säker på att varje dröm vi har är av samma vikt. De som vi kommer tydligt ihåg och tycks ha ett rungande inverkan på oss när vi vaknar är de som vi borde nog vara uppmärksamma. Jag har en smygande misstanke att mina erfarenheter av deja vu får på något sätt vara kopplat till de drömmar jag haft tidigare att jag får ha borstat bort som "bara en dröm" och glömt. Jag tror att jag kommer att ta lite tid att forska i länkarna ovan om drömmar. Det kan vara ganska intressant.
|
||
|
|
|
|
|
#6 (Permalink) | ||
|
Medlem
Gröngöling
|
Re: Börja här! Introduktion till drömtydningJag håller med dig, mamma. Även om jag har haft fåniga drömmar i det förflutna som inte kunde möjligen ha haft någon verklig betydelse för mig, jag tror att vi ibland inte har drömmar av en anledning. Med båda mina barn, drömde jag vad de skulle bli av och på under hela längden av mina graviditeter. När de föddes var jag inte förvånad över att mycket eftersom jag redan visste i mitt hjärta.
|
||
|
|
|
|
|
#7 (Permalink) | ||
|
New Member
Gröngöling
|
Re: Börja här! Introduktion till drömtydningHi All,
Mitt namn är Katie. Jag är en 32 år gammal tvåbarnsmamma och ofta har ganska livliga drömmar. Jag minns oftast mina drömmar och hänvisar ofta till drömtydning referenser att bestämma vad mina drömmar kan betyda. Däremot är jag fast! Härom natten drömde jag att jag gick på och jag kom över den här enorma gamla träd med tjock stam och grenar, fast förankrad i marken och jag visste att jag hade funnit livets träd. Omedelbart jag vaknade utan att ta reda på vad syftet var att hitta trädet. Jag är inte så väldigt religiösa, inte heller har jag någonsin tänkt om livets träd i min medvetandet! Jag bara undrar om någon kan hjälpa mig att tolka denna dröm eftersom det var ganska kort men har inte lämnat mig sedan ... Tack! ![]() |
||
|
|
|
|
|
#8 (Permalink) | ||
|
Super Medlem
Moderator
|
Re: Börja här! Introduktion till drömtydningdreamer75,
Vilken underbar dröm .....!!!! Den energi jag känner kring denna dröm för dig är en att starta en ny underbar resa. En av hitta din andliga jaget. Och vilket härligt ställe att börja på ..... The Tree of Life .... Kärlek, Ljus och välsignelser, Namaste Essence |
||
|
|
|
|
|
#9 (Permalink) | ||
|
New Member
Gröngöling
|
Re: Börja här! Introduktion till drömtydningJag hade en dröm som jag inte kan sluta tänka på. Jag kunde inte ens gå upp ur sängen kunde inte röra sig. Det kändes som jag hade bott här i livet genom kroppen värker fortfarande inte tre veckor senare. Jag var gifta mitt ansikte är skyddad medan min make up tillämpas min mamma säger att inte låta henne se hennes ansikte. Det visade sig att jag hade varit i en bil vrak. Jag vet inte ens den här killen jag kommer att gifta sig det är inte min pojkvän i verkliga livet. Konstiga saken hans namn är Dallas namnet på min farfars far jag aldrig visste om. Min mor har en liten flicka som säger mommmy minns inte mig visar sig att det var min lilla flicka. Vissa personer i rummet jag visste något var främlingar. Mannen IM om att gifta sig har en massa pengar har tagit hand om mig och planera denna vackra bröllop. Men jag känner honom inte. Det kändes så verklig. Någon uppfattning om betydelsen av en dröm som denna.
|
||
|
|
|
![]() |
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Börja här! Introduktion till Carl Johan Calleman, Mayan Calendar & 2012 | Jonas1 | Mayan Calendar & 2012 | 20 | 2009/09/09 04:27 |
| Börja här! - Introduktion till andligt uppvaknande & Earth Changes | Jonas1 | Andligt uppvaknande | 1 | 2008/08/31 00:42 |
| Tags |
|
|